Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Er was eens...

Gestart door Dirky, 18 juni 2021, 15:19:15 PM

Moeten niet treingerelateerde posts worden gewist?

Met toestemming van auteur?
14 (35.9%)
zonder toestemming van auteur?
7 (17.9%)
mag het gezwets ongestoord doorgaan?
9 (23.1%)
moet het gezwets gestopt worden?
21 (53.8%)
geen mening
4 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 39

Stemmen gesloten: 03 juli 2021, 12:52:40 PM

Karel A.J.

Ik vind het maar een vreemde poll... Er zijn 10 stemmen uitgebracht (bitter weinig, veel te weinig om "Aussagekräftig" te zijn) en daarvan zijn er acht voor 1 bepaalde optie, en die staat dan vermeld met 50%?

Luc heeft terecht gesteld dat alles staat en valt met de gekozen forumsoftware, en zo'n keuze kan men niet zomaar 1-2-3 efkes herzien - maar toch vraag ik me af of er wel de beste keuze gemaakt geworden geweest is.

Metpetergaathetbeter

#31
't is toch niet moeilijk 16 keuzes gemaakt door 10 kiezers 8 voor een bepaalde keuze is dan toch 50% (van de keuzes) daarvoor geen 16 verschillende kiezers

SuSke

#32
Karel, als je spijkers wil zoeken op laag water dan ben je er nu wel in geslaagd.
De poll is eigenlijk 3-ledig:
1. Is er toelating van de starter van het topic nodig: Ja of Nee
2. Mag er verder gezwets worden: Ja of Nee
3. 't Kan me allemaal geen reet schelen, of ik lees het niet of ik reageer me af op mijn vrouw of ik ben zelf een zwetser dus wil blijven zwetsen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Karel A.J. op 19 juni 2021, 14:56:15 PM
Ik vind het maar een vreemde poll... Er zijn 10 stemmen uitgebracht (bitter weinig, veel te weinig om "Aussagekräftig" te zijn) en daarvan zijn er acht voor 1 bepaalde optie, en die staat dan vermeld met 50%?

Poll loopt nog tot 3 juli, toch wat voorbarig om nu reeds definitieve konklusies te trekken... :-\
Is daarbij louter suggestief, de definitieve (eventuele acties) worden toch door de forumleiding uitgevoerd.
Maar doe zo voort mensen, de term 'gezwets' wordt hier alleen maar mee bekrachtigd!

;)

Floris

Tja, er bestaat al een nederlandstalig treinenforum met een driftig ronkende veegmachine, wie daar zo van houdt kan misschien beter daarheen verkassen en wie zich daar ergert aan het geveeg komt dan hierheen, iedereen blij... Het is overigens niet of daar minder gezwetst wordt, alleen is het gezwets dan meestal serieus bedoeld (en daardoor veel vervelender)

Harm

Ik lees hier weinig, kan me dus geen voorbeelden voor de geest halen waarbij ik moet beoordelen hoe ik deze poll moet invullen.
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik bij geen enkel forum meer binding heb / betrokkenheid voel: Het lijkt overal hetzelfde namelijk.
Ik kan gelukkig vreselijk veel zelf bedenken en uitvinden en bouwen tot een werkend resultaat.
Heel vaak zitten er mensen op fora die zich geweldig vinden en alleen reacties willen lezen als
oh...
ah....
prachtig...
geweldig..
ga door....
doe je goed.
In mijn ogen volslagen zinloze berichten om alleen te tonen dat je ook op die blz bent geweest.
Het duimpje van FB.
Veel zelfbenoemde goden vinden dit echter GEWELDIG en laten het ook niet na om dan elke persoon nog eens te bedanken.
Wat nu juist interessant is in verslagen mag niet.
Want "men zou wel eens kunnen lezen dat de bouwer helemaal geen "god" is, als er inhoudelijk commentaar te lezen is dat iets beter kan of anders MOET.
Commentaar dat verduidelijkt wordt met (offtopic) voorbeelden wordt dan meteen al gezien als kroegpraat.
Wil je een verslag met alleen je eigen inbreng zet het dan op je eigen webpagina.
Zit je te wachten op oh en ah en geweldig, neem dan ook ander commentaar voor lief.
Dat hoort namelijk bij ijdel zijn.
Niet iedereen loopt op jouw spoor.  8)

ramdani

Citaat van: Klaas Zondervan op 18 juni 2021, 20:50:20 PM
Citaat van: Floris op 18 juni 2021, 18:08:52 PM
... ben zelf afgetaaid van beneluxspoor omdat ik de kleuterjuf-moderatie daar zat was.
Ja, de moderatie daar is soms wel een beetje krampachtig. Heb er zelf ook wel eens aanmerkingen op gemaakt.
Voordeel van beneluxspoor is dan weer wel dat het plaatsen van plaatjes daar heel makkelijk is, dat mis ik hier wel. Voor mij een reden om de voortgang van mijn projecten alleen op beneluxspoor te tonen.

ik ben het met Klaas eens, op andere forums plaats je met 2 muisklikken een foto; hier heb je bij wijze van spreken een halve dag nodig om een foto te plaatsen;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Karel A.J.

Maar dat is een andere discussie. Op dit forum kunnen geen prentjes geplaatst worden, er kunnen enkel links naar prentjes elders. Dat is een keuze vanwege het forumbeheer, en heeft alles te maken met budgetten. Prentjes nemen nl. nogal wat plaats in op een server, véél meer dan tekstmodusgebabbel; en plaats op een server kost nu eenmaal geld. Ik durf te wedden dat Luc & co op de eerste rij staan om een sponsor te verwelkomen die x terabytes aanbiedt voor de webhosting van dit forum, of voor een eigen sub-site met alleen maar prentjes.

Metpetergaathetbeter

Karel ik heb daar geen problemen mee, anderzijds zijn er tal van fora die wel "schooien achter geld om verder te kunnen, gratis eenvoudig  bevalt mij heel goed !

Havoc

Eerlijk gezegd ik heb veel liever dat de foto's staan waar ik wil dan dat ik ze op de server van het forum moet zetten. Als je halve fag nodig hebt om een foto op een externe server waar je een account hebt te zetten, de link ernaar te kopiëren en te pasten in je post hier.....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Wacht efkes nu eens

is dit wat er nu gebeurt of aan het gebeuren is niet juist waar dit topic naar verwijst ????

ik zondig er nu ook aan maar ik zie geen andere manier om dit te brengen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

#41
Ik lees dit topic nu pas ondanks dat ik het al vaak had zien passeren.  Waarom?  Wel omdat ik aan het aantal reacties en soms de namen zag dat het mogelijk weer een nutteloos gesprek was.  Wel ik heb de tijd genomen en het bevestigt dus deel mn vermoedens.  Veel reacties gaan dus eigenlijk niet over het topic. 

Er wordt direct over modelspoorbijdragen gepraat en ook het niveau.  Daar gaat het dus niet over he.  Het gaat over het overaanbod niet modelspoorgerelateerde topics.  En de weinige modelspoor bijdragen verdwijnen dus vaak tussen al het gekakel dat eigenlijk nergens over gaan. 

Sommige mensen gaan graag rustig naar een voorstelling in plaats van een rumoerig cafe en dit is een rumoerig cafe geworden terwijl het een rustige voorstelling was. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#42
En nog even dit:

Leuk dat je hier vragen op t forum kan stellen om advies, maar vaak verdwijnt het goede advies tussen antwoorden geplaatst door mensen die niet gehinderd zijn door enige kennis van zaken. Die laatse hebben toch een oerdrang om hun mening te plaatsen.  En dan krijg je dus minder vragen, minder goede reacties en zitten we weer in dat rumoerige cafe waar kwaliteit op de achtergrond verdwijnt...


Een functie op dit forum dat ik wel top zou vinden is dat een topicstarter zelf kan modereren in zijn eigen topic. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Het is met een jaarlijkse regelmaat dat dit soort topic tevoorschijn komt
- minder modelbouw-posts en daardoor in verhouding meer "babbelhoek", en mensen die er ongerust op reageren
- De oorzaak (start vakantieperiode, studentenblok, ...) wordt nu ongetwijfeld versterkt door Covid-versoepelingen (eindelijk terug meer "echt" sociaal contact, dus minder in-uw-kot-modelbouw)
- vergeet niet dat het afgelopen anderhalf jaar voor zowat iedereen enorm zwaar is geweest. Fysiek, maar vooral psychisch en sociaal
- Er zijn – net als in een modelspoorclub – mensen die komen en mensen die gaan
- Er zijn – net als in een modelspoorclub – mensen die werken en mensen die babbelen
- Er zijn – net als in een modelspoorclub – mensen die wel of niet houden van (strenge) regels

Dit forum onderscheid zich van andere door de gemoedelijke en stimulerende sfeer - iedereen is welkom, alle aspecten van modelspoorbouw worden aangemoedigd
We zijn als admins niet streng - behalve bij persoonlijke aanvallen, opruiers, reclame, ...

De Poll: jammer dat die er staat, om enkele redenen:
- onduidelijk: bijdrage wissen met/zonder toestemming van de auteur - er is de oprichter van het draadje, maar ook de schrijver van een reactie
- suggestief: "gezwets" is beladen, off-topic is een meer neutrale benaming.
- een poll maakt dit topic een stuk "groter". Het is nu ineens geen gedachtenwissel meer, maar een voorstel om het beleid aan te passen

Citaat van: raf op 20 juni 2021, 07:42:47 AMWacht efkes nu eens
is dit wat er nu gebeurt of aan het gebeuren is niet juist waar dit topic naar verwijst ????
ik zondig er nu ook aan maar ik zie geen andere manier om dit te brengen

Goeie opmerking, raf  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Citaat van: evan op 20 juni 2021, 08:09:18 AMEen functie op dit forum dat ik wel top zou vinden is dat een topicstarter zelf kan modereren in zijn eigen topic.

Dat is zeker een voorstel om over na te denken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw