Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

euromodelbouw Genk 2022

Gestart door marctje, 12 juni 2021, 15:36:16 PM

marctje

Vandaag bevestiging gekregen dat URHA op 5 en 6 maart 2022 terug te zien is op Euromodelbouw te Genk.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

loco

Marc, help me eens verder. Waar staat URHA voor. Wat betekent dit?

Karel A.J.

Ik ben al even nieuwsgierig! Meer algemeen vind ik het niet zo prettig als er gepraat wordt in codes en afkortingen zonder verklaring, dat klinkt altijd zo een beetje als "hehe wij zijn de insiders, wij weten het wel, en het klootjesvolk heeft er lekker geen zaken mee". Het zal wel niet zo bedoeld zijn, dat wil ik gerust geloven; maar het is een kleine moeite om wat uitleg te geven, een url naar een webstek is al meer dan voldoende.

Klaas Zondervan

Ook nog nooit van URHA gehoord. Zoeken op het net levert wel wat op, maar niks wat met modelbouw te maken heeft.

vyncky

Met te zoeken naar "URHA modelbaan" of "URHA Modelspoormagazine", kom je toch wat tegen....

Yannick

Citaat van: marctje op 26 juli 2020, 22:40:03 PM
Mijn baantje URHA is gebaseerd op het time-saver principe. Spijtig kunnen we er nu even niet mee naar buiten komen, maar je kan het al wel hebben zien staan op de minibaantjeswedstrijd 2016, op de tentoonstelling van MTD 2017, op Mopexpo 2018 en op euromodelbouw 2019. Normaal ging ik er ook op de Nederlands-Amerikaanse conventie staan in Aalten op 10 en 11 oktober dit jaar maar is door de gekende oorzaak verhuisd naar 29 en 30 mei 2021.
hieronder een foto

IMG_0111 by Marc De Groulard, on Flickr
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

marctje

URHA staat voor URban Harvest en gaat over mais teelt in Nebraska en transport hiervan.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Karel A.J.

#6
CiteerMet te zoeken naar "URHA modelbaan" of "URHA Modelspoormagazine", kom je toch wat tegen
Dat mag dan wel zijn, maar dat zoeken had niet mogen nodig zijn he. Als het openingsbericht nu eens had geluid "mijn URHA-baan (Urban huppelepup) zal te zien zijn...", of iets in dier voege, dan was alles van het begin af aan duidelijk geweest.


Havoc

Als je op het forum zelf zoekt vind je wel wat info over de baan. Maar die is al enkele jaren oud. (de info, ik denk wel dat Marc ondertussen verder gebouwd heeft)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

#8
Hey Karel,

Je bent weer goed bezig.   >:(

Na de vraag van Peter, wist Marc heus wel dat hij dit wat beter kon toelichten...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loco

Toffe baan, ik ben benieuwd om het te zien. Marc, met jou erbij uiteraard.

Metpetergaathetbeter

misschien moet Marc gewoon een link bij zijn  zijn forumprofiel plaatsen en iedereen is gelukkig !  ;)

Karel A.J.

Inderdaad, Peter, zo simpel kan het zijn.

marctje

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat er aan de baan niets is veranderd omdat ik nog bezig ben met het in orde brengen van de kelder om een nieuwe baan te bouwen en plannen heb om twee nieuwe baantjes te bouwen in de loop van de volgende jaren. Momenteel gaat er budget naar het huis.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Ronald

Ik pak alvast de chips en cola! 8) :D