Logo verwijderen van loc en welke kleur gebruiken?

Gestart door ERVIN, 10 juni 2021, 21:34:38 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 juni 2021, 17:21:38 PM
Citaat van: svvander op 12 juni 2021, 12:45:46 PMen klaar is kees.  :D
blijkbaar komt Kees nog niet zo rap klaar, ik wou eventjes informeren of die toevoeging van een bijkomende deur moeilijk/mogelijk was om het beoogde model zo juist mogelijk te maken

Peter,
De verschillen tussen een cl. 66 en cl.77 bedragen meer dan enkel die deuren,
Er is ook verschil in dakroosters en zijruiten van de kabine.
Ik gewaagde in mijn vorige post enkel van de 5de deur omdat dit het meest opvallende kenmerk is van de 77.

;)

Metpetergaathetbeter

is ook daarvoor ik de vraag stelde en er meteen bij vermelde geen kenner te zijn om te weten of iets mogelijk/onmogelijk is

Alex

#32
Ik heb vorig jaar een mehano vijfdeurs ACTS class 66 ontdaan van zijn complete jas en opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe transfers. Ik heb er de zwarte MRCE 653-09 met DLC logo van gemaakt.

De complete lak en belettering liet zich verwijderen met DLE-90 Druck- und Lackentferner. Volgens mij heb je dat wel in huis Erwin!

Groet Alex




svvander

Citaat van: Rangeerduivel op 12 juni 2021, 17:31:10 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 juni 2021, 17:21:38 PM
Citaat van: svvander op 12 juni 2021, 12:45:46 PMen klaar is kees.  :D
blijkbaar komt Kees nog niet zo rap klaar, ik wou eventjes informeren of die toevoeging van een bijkomende deur moeilijk/mogelijk was om het beoogde model zo juist mogelijk te maken

Peter,
De verschillen tussen een cl. 66 en cl.77 bedragen meer dan enkel die deuren,
Er is ook verschil in dakroosters en zijruiten van de kabine.
Ik gewaagde in mijn vorige post enkel van de 5de deur omdat dit het meest opvallende kenmerk is van de 77.

;)

Ik denk dat jullie het punt missen... het moet geen 77 zijn, maar een 66. Dus alle verschillen over de 77: heel leuk, maar Erwin heeft een 66 en hij wil de versie van de 66 zonder het logo. Maar goed.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

PeterVG

Ik denk dat U mijn tekst niet goed gelezen hebt.
DE6306,DE6307 en DE6309.... grijze vijfdeursversie
DE6606 en DE6607.... grijze vierdeursversie.
Dus zonder aanpassing aan de kap kan je van de PB03 een DE6606 of DE6607 maken welke eveneens voor Crossrail gereden heeft.
Mijn DE6607 mapje op flickr https://flic.kr/s/aHsmVYtQcS
Het fotomateriaal van de DE6606 moet ik nog uploaden
Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel.

ERVIN

#35
Wow Alex , dit heb je perfect gedaan , ik zend je vandaag hierover nog een PM.
De DLE-90 heb ik hier inderdaad staan , en dit ga ik één van de dagen eens proberen. Bedankt voor de tip.  ;)
Ook de andere collega's bedankt voor de info en de foto's.  ;)

Hier zie je de echte 653-09 , enkele jaren geleden op de gevoelige plaat kunnen zetten in Balen-Werkplaatsen.

DLC 653-09 by Erwin Janssens, on Flickr

svvander

Heel mooie loc. Ik wist niet dat DLC nog loc's heeft gehad van Mitsui. Ik dacht dat die pas bij Crossrail erbij waren gekomen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alex

DLC heeft ook maar één zwarte class 66 gehad. Wel een prachtige loc die ik meermaals op de foto heb kunnen zetten. Zelfs een keer in de loc mogen zitten toen de loc op Montzen stond en er een monteur bij was. Aangezien mijn modelspoorbaan in opbouw gebaseerd is op Gemmenich (lijn 24) in de dieseltijd, mocht deze loc niet ontbreken.

Alex

ERVIN

Heel zeker een pareltje.
@Alex , bedankt voor je mail.  ;)