Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Logo verwijderen van loc en welke kleur gebruiken?

Gestart door ERVIN, 10 juni 2021, 21:34:38 PM

Bundesbahnfreak

Erwin,

Heb je het product van Gassner al geprobeerd?

ERVIN

Nee Bundesbahnfreak dat product ken ik niet.
@Peter-beter , ja het is de bedoeling dat mijn DLC er zo gaat uit zien , natuurlijk zal dat niet conform de werkelijkheid zijn , zoals Peter VG reeds aanhaalde , hij wees mij er op dat de DE6307 een derde deur heeft aan één van de zijden , en daar heb ik ook een foto van..... maar daar kan ik mee leven.  ;)

335 by Erwin Janssens, on Flickr

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 11 juni 2021, 13:15:55 PM
natuurlijk zal dat niet conform de werkelijkheid zijn , zoals Peter VG reeds aanhaalde , hij wees mij er op dat de DE6307 een derde deur heeft aan één van de zijden ,


Zoals reeds eerder aangehaald hier op dit forum,
De loc met 2+2 deuren is de class66,
deze met 3+2 deuren (zoals op de foto hierboven) is de class77,

Maar idd iedereen kent die gezegdes over rivetten en muggen wel... ;D

;)

ERVIN

Daarom dat ik ook spreek in mijn eerste bericht over een Class 66 hé Rudy. ;)

svvander

Volgens mij waren alle DLC locs van Porterbrook 66'ers. De benaming class 77 is er gekomen voor de Franse loc's van ECR en deze van Deutsche Bahn AG (dit waren loc's met andere motorisatie omwille van de uitstootnormen). De echte benaming is JT42CWRM. (Bij de 66 is het JT42CWR). Je kan ze inderdaad herkennen aan de derde deur.

Hier gaat het echt wel over de "oude" JT42CWR, class 66.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

B_Modelbouw

Om alle verwarring tussen een Class 66 en een Class 77 te vermijden spreken we nu van een Class 67  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Heb je al eens in de toiletkast van vrouw of dochterlief gekeken... met nagellak verwijderaar lukt het ook aardig, het merk ontgaat me even. Is wel even na te gaan of die niet te agressief is.
Een ander trucje voor met het glasvezelpotlood is wat bodylotion aan te brengen.
Er zit dus meer dan genoeg producten in die kast, die we in onze hobby kunnen gebruiker... van wattenstaafjes tot haarlak.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Alberke

Citaat van: B_Modelbouw op 12 juni 2021, 10:16:08 AM
Om alle verwarring tussen een Class 66 en een Class 77 te vermijden spreken we nu van een Class 67  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Heb je al eens in de toiletkast van vrouw of dochterlief gekeken... met nagellak verwijderaar lukt het ook aardig, het merk ontgaat me even. Is wel even na te gaan of die niet te agressief is.
Een ander trucje voor met het glasvezelpotlood is wat bodylotion aan te brengen.
Er zit dus meer dan genoeg producten in die kast, die we in onze hobby kunnen gebruiker... van wattenstaafjes tot haarlak.
Nagellak verwijderaar is geparfumeerde aceton, dat lost plastic op!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

Citaat van: Alberke op 12 juni 2021, 10:32:47 AM
Nagellak verwijderaar is geparfumeerde aceton, dat lost plastic op!

Nooit kopen in een plastic fles !!!

8)

Metpetergaathetbeter

ik ben niet meteen een kenner van die machines en hun onderlinge verschillen maar verder gaan en eventueel een deur toevoegen is dat geen optie ?

svvander

Maar waarom Peter? Dit is een 66 en Erwin wilt ne 66, dus gewoon DLC er af en klaar is kees.  :D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

PeterVG

Een deur toevoegen gaat al ver. Dan kan je beter een modelversie van een andere modelspoorfabrikant kopen.
Je kan ook gaan voor de DE 6606 en DE 6607. Beiden grijze vierdeurs versies die 10 jaar terug voor Crossrail reden.

DE6607 Xrail @ Zichem by Peter Van Gestel, on Flickr

svvander

Maar waarom nen andere kopen? Man, man, man... het is ne 66, het moet ne 66 zijn.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

Met die verfoplosser van Tamiya kan je proberen om alleen het logo te verwijderen. Voorzichtig met een wattenstaafje.
Mij is het al eens gelukt op een oude loc, dat wil niet zeggen dat het hier gaat lukken. Je blijft wel de "afdruk" zien.
Als je iets verder gaat lost de verf eronder ook op. Je zit dan met een doffe plek, maar dat werk je weg met een laagje lak.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Citaat van: svvander op 12 juni 2021, 12:50:45 PM
Maar waarom nen andere kopen? Man, man, man... het is ne 66, het moet ne 66 zijn.
Sven, Erwin wil de DE 6307 of 09 maken en deze hebben wel een derde deur, zoals Peter in 't begin al zei:
Citaat van: PeterVG op 11 juni 2021, 02:10:02 AM
De PB03 is een zuivere 2 deurs loc per flank.
De grijze DE 6306, 6307 en 6309 hebben langs 1 zijde 3 deuren.

Ik ben zelf niet zo'n kenner, ik citeer alleen een kenner  ;) om de verwarring uit de wereld te helpen.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: svvander op 12 juni 2021, 12:45:46 PMen klaar is kees.  :D
blijkbaar komt Kees nog niet zo rap klaar, ik wou eventjes informeren of die toevoeging van een bijkomende deur moeilijk/mogelijk was om het beoogde model zo juist mogelijk te maken