Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Logo verwijderen van loc en welke kleur gebruiken?

Gestart door ERVIN, 10 juni 2021, 21:34:38 PM

ERVIN

Ik ben van plan om mijn Class 66 van DLC onder handen te nemen , het logo zou moeten verwijdert worden , maar dat lukt niet zonder de grijze verf te beschadigen , ik heb al een decalverwijderaar geprobeerd maar dat lukt niet , dus zal ik met een glasvezelpotlood aan de slag moeten gaan.
Bedoeling is om er terug een egaal grijze loc van te maken , maar hoe kan je te weten komen welke soort verf ik zou moeten gaan gebruiken? Nog een bijkomende vraag , hoe kan je je loc volledig verf-vrij maken?

DSC_0030 by Erwin Janssens, on Flickr

De PB03 zou dan de 6309 moeten gaan worden.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dreha

Nachtje in remvloeistof, deze tast de lak aan maar niet de kunststof.
Vroeger zelf toegepast op een revell model van een citroen DS.
Maar voor de veiligheid eerst proberen op een klein onderdeel

PeterVG

De PB03 is een zuivere 2 deurs loc per flank.
De grijze DE 6306, 6307 en 6309 hebben langs 1 zijde 3 deuren.

ERVIN

Klopt volledig Peter , maar aangezien ik van dat DLC logo af wil , zal ik de werkelijkheid een beetje geweld moeten aandoen. ;)
Bedankt voor de tips mannen.  ;)

B_Modelbouw

Je kan natuurlijk ook het DLC logo zo goed mogelijk verwijderen, maar toch nog deels behouden... door hem nadien stevig te gaan vervuilen.

In werkelijkheid zie je nu ook locs rijden waarvan het oude logo deels terug zichtbaar wordt.
Of ze hebben de nieuwe geschilderd met een goedkoop verfke, of de zeep in de wasstraat is agressiever dan we wel weten 😁

Hem volledig schilderen zorgt weer voor een zoektocht naar decals...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


svvander

Als je wilt weten voor welke firma de loc heeft gereden na zijn DLC verhaal... op FB is er een groep en die houden de lijsten bij. Als je het PB-nummer hebt (dit dus een loc die gehuurd werd van Porterbrook), dat zijn de makkelijkste om terug te vinden.

Ik ben is even gaan zien;
PB 03
Crossrail
In service (B)
__________
20008254-6
92 80 1266 063-7 D-BLX

Momenteel bij Crossrail

Deze rijdt nu dus rond in het rood, met witte snuit.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

Klopt Svvander , maar ook in Mol-Cargo is die reeds geruime tijd in dienst , ik heb de PB 03 en de PB 13 , beide in Crossrail livrei ,  van de groene Ascendos livrei heb ik 3 klazen rijden ( allemaal verschillende nummers) de zwarte Captrain doet hier ook dienst , dus blijft er de egale grijze nog over  , die heb ik ( nog) niet , ook in model is deze nooit uitgekomen.

Hier de PB03 van Crossrail.

DSC_0107 by Erwin Janssens, on Flickr

svvander

En ge wil nu liefst ne PB met grijze livrei, zonder logo van DLC, tijdperk VI?
Ik zal is zien wat ik kan vinden. Er zijn er helaas al heel veel terug het kanaal over....
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Foto gestolen van het net, eigenaar is denk ik Bertus Kers:



Dit is zo een blanco loc. Alleen... ik weet niet dewelke. Deze heeft voor ACTS gereden, maar nooit in Belgiƫ.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Of ge moet 'm blauw schilderen met een geel front... dan hebt ge ene van RTB-cargo dat heel regelmatig olie (meestal Franse wagons) van Roemeniƫ naar Antwerpen rijdt.

Ik zal eens rondhoren: het kan zijn dat er toch nog ene rond bolt, zonder beschildering.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

Ja hoor , ze bollen nog rond Svvander , onderstaande foto van de 6307 is al een tijdje geleden genomen in Mol , maar deze loc heb ik gisteren nog gezien in Zichem met de MSC shuttle.

211 by Erwin Janssens, on Flickr


svvander

Aaah, maar dat is gene Porterbrooks. Volgens mij is dat ene dat ze het laatste jaar hebben ingezet voor het BLS Cargo. Daarmee dat ik 'm ook niet vond. Dit is de bewust loc van de "Gemersheim-shuttle".
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Driesel

Erwin,

Zoals Bert zou ik ook proberen om de opschriften zo goed als mogelijk te verwijderen. Dat kan met Lackentferner van Lux Modellbau, maar dat middeltje tast bij sommige fabrikanten het plastic aan. Dus eerst proberen met natgemaakt fijnkorrelig schuurpapier en/of glasvezelpotlood. Daarna de restanten masqueren met vervuiling.

De zijkant tussen de cabines kan je eventueel herspuiten indien het DLC-logo niet makkelijk te verwijderen is. Dit kan je makkelijk afplakken zonder het ganse model uiteen te moeten halen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 11 juni 2021, 08:36:40 AM
211 by Erwin Janssens, on Flickr
is het de bedoeling van deze ? Of reeds een eerdere uitmonstering(wat een naam  ;D)?