Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Digikeijs DR5000ADJ + Multimaus

Gestart door Trierer Luc, 06 juni 2021, 17:31:00 PM

Trierer Luc

#45
@Raf,
Heb jouw analyse zeer ernstig genomen maar toch alles nog eens getest om eventuele fouten mijnerzijds uit te sluiten. Heb nu kontakt opgenomen met DK mbt garantie.
Dank je voor de hulp!
Luc
2R digital Roco MM + versterker 10764

raf

Ja Luc had ik ook geschreven kijk uit voor je garantie
Maar als het nu opgelost geraakt des te beter
Ik rij er ook mee en ben er meer dan tevreden van
Een ding van de MM vind ik spijtig dat ze er geen mogelijkheid hebben ingebouwd om een sd kaartje er in te kunnen steken
Dan kon je de loc's waar mee je wilde rijden op dat kaartje zetten en moet je niet zoals nu de hele bieb door bladeren

gr raf
ps als je dat niet meld dat je het reeds na gezien had dan blijven de mensen (vooral ik)er op door malen om mee naar een oplossing te zoeken .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Trierer Luc

En het verhaal loopt verder. Ipv me op de DR5000 te concentreren heb ik wat verder gezocht richting MM.
Mijn heeft noch een FM uit de steentijd (V 1.02).
In diverse forums worden voor deze versie problemen gemeld met XN poorten. Wie verwacht had dat deze problemen met V1.05 opgelost zouden zijn komt dikwijls van een kale reis terug. Problemen met XN blijven bestaan!
Volgens publicaties van Roco zijn nu met V2.0 XN Verbindungen met "Fremdzentralen" gecorrigeerd . Maar als je V2.0 installeert kan je de MM enkel nog als "slave" gebruiken op de vroegere versterker (in mijn geval de 10764).
Nu was mijn Plan om 2 versterkers 10764 als boosters te gebruiken met mijn DR5000. Ik begin er aan te twijfelen of dat nog gaat. Iemand die ideeen heeft?
Groeten uit Trier
Luc
2R digital Roco MM + versterker 10764

raf

Ik heb daar juist gekeken en ik heb 3 verschillende soft ware versies
00
01
02
En deze werken allemaal op de dr5000
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ronaldk

Hoi,

Citaat van: Trierer Luc op 06 februari 2023, 20:22:24 PM
In diverse forums worden voor deze versie problemen gemeld met XN poorten. Wie verwacht had dat deze problemen met V1.05 opgelost zouden zijn komt dikwijls van een kale reis terug. Problemen met XN blijven bestaan!

Vreemd nooit last van gehad in combinatie met de witte z21, met de Lenz LZV100 en de Lenz LZV200. Ook diverse firmware-versies gehad. Ik lees wel dat juist de DR5000 van andere firmware voorzien helpt.

Citaat van: Trierer Luc op 06 februari 2023, 20:22:24 PM
Nu was mijn Plan om 2 versterkers 10764 als boosters te gebruiken met mijn DR5000. Ik begin er aan te twijfelen of dat nog gaat. Iemand die ideeen heeft?

Dat moet geen probleem zijn. De versterkers 10764 zitten aan de DR5000 en krijgen het signaal van de DR5000. Niet van de multimaus. De Multimaus is een "slave" op de DR5000 XpressNet bus. Dat is compleet gescheiden. Bij de 10764 genereert de handregelaar op de master-poort het DCC-signaal. Dat doet een multimaus met firmware v2 niet meer.

Trierer Luc

Dank je Ronald, welke FM versie heb jij dan op de MM?
2R digital Roco MM + versterker 10764

ronaldk

Ik heb alle muizen nog op 1.05 zitten. Mogelijk dat ik er één of twee omzet naar 2.00 Ik heb namelijk nog geen F29 of hoger nodig.