Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Digikeijs DR5000ADJ + Multimaus

Gestart door Trierer Luc, 06 juni 2021, 17:31:00 PM

raf

Als de MM werkt op een andere centrale dan is zowel de MM als de kabel in orde
De software 1,6,3 is de laatste versie dus deze is ook ok
Dan vrees ik dat je DR5000 defect is
Kun je met een laptop wel je loc besturen ????
Dan zou het kunnen (pas op met garantie)dat er een soldeer verbinding slecht is aan de onderzijde van de stekker op de dr5000 module
Dus terug sturen zonder te openen of open doen en kijken waar de fout zit

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ronald

#31
Terug sturen kun je doen maar de service van DK is momenteel...... niet geweldig. Ik sprak afgelopen vrijdag Karst Drenth nog en die benoemde een soortgelijk probleem met een connector in een DR5000. Hij heeft dat voor die klant netjes gerepareerd tegen alleszins redelijke kosten. Mijn advies zou dan ook zijn met hem contact op te nemen voor een controle cq reparatie. Kan er evt direct een update over/in zodat de DR dan weer helemaal uptodate is (contact = YaMoRC).

Wat ik wel weet is dat er van de 1.5... update van de DR veel problemen zijn. Dus misschien is het dan wel een goed idee dat direct te doen ;)

Trierer Luc

Besturing via Laptop probleemloos
Eerst dus maar horen wat DK antwoordt.
Ik hou jullie op de hoogte
En Beste wensen voor 2023
2R digital Roco MM + versterker 10764

Dirk

Als je vlug wil treintjes spelen, dan zou ik niet wachten op Digikeijs, goede producten maar de service is wel bagger de laatste tijd, om niet te zeggen op sterven nan dood. Zet eerst de firmware 1.5 terug, de 1.5 heeft idd probs met enkele poorten.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Ronald

Citaat van: Trierer Luc op 01 januari 2023, 11:29:07 AM

Eerst dus maar horen wat DK antwoordt.


Veel succes maar dat is meer een "Mission Impossible"....  ;)

raf

Luc je kunt altijd met je gsm rijden met de z 21 software
Ik weet het ik rijd ook met de MM maar dan kun je onder tussen wel rijden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Trierer Luc

Dank jullie voor kommentaar en suggesties. Heb vandaag antwoord gekregen op mijn vraag of DG op de hoogte was van mogelijke Interface problemen tussen DR5000 met FW 1.6.3 en MM:
" DG is niet op de hoogte van zulke problemen. In het Internet doen vele Gerüchten en indianenverhalen de ronde"

Whoaw, eerste Klasse Support!
2R digital Roco MM + versterker 10764

ronaldk

Even een link naar het draadje bij de buren: Xbus en DR5000.

Even van de website van Digikeijs geplukt:



Ze hebben problemen gehad met de 1.6.0-firmware. Ze hebben aanpassingen in 1.6.1 gemaakt. Als je het draadje bij de buren leest zijn deze problemen niet goed verholpen. De firmware waarbij de multimaus zeker goed functioneert is 1.5.5 In hetzelfde draadje staat ook iemand die weer de oude firmware-versie erop heeft gezet.

Ronald

Beetje van de zotte dat DK dit als indianenverhalen betiteld... geeft aan hoe slecht hun support is.

Trierer Luc

@Ronald: dank je voor de link. Had ik ook al doorgenomen.
Ik vermoed dat met versie 1.6.x vooreerst problemen met de WLAN muis aangepakt werden.
In de komende dagen probeer ik mijn centrale weer op 1.5.5 te krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte
2R digital Roco MM + versterker 10764

Trierer Luc

Zo,  centrale weer op FM 1.5.5 gezet en.....weer niks
ERR 13 blijft. Nochmaals MM met kabel aan de roco versterker getest : probleemloos.
Dus centrale terug naar DK om XN bus te checken
Grrrrr..
Luc
2R digital Roco MM + versterker 10764

ronaldk

Hum.. Err 13: Geen verbinding met de centrale. Het zou in principe een paar dingen kunnen zijn: Aansluiting op de centrale die slecht is, een kabel die slecht is of geen master aanwezig.  Ik lees dat je al verschillende kabels gebruikt hebt. Het zou een standaard RJ12 moeten zijn. Met 4 of 6 pinnen. 6-pinnen is voor de master. Het werkt op een Roco 10764-versterker. Aan de muis en de kabel ligt het niet. Dan houd je de DR5000 zelf over. Even contact opnemen met Digikeijs. Kijken wat zij te melden hebben.

Ronald

Ronald, wat ik al aangegeven heb in mijn reactie van 1 januari; Karst benoemde dit afgelopen week bij Bentink al. Ook hij krijgt DK centrales aangeboden waar bv een connector los komt van de print, hij repareert dat tegen een kleine vergoeding. De vraagsteller kan zijn centrale ook naar hem sturen en kan hem dan helemaal uptodate als een YaMoRC terug krijgen ;) Gaat veel sneller ook :)

ronaldk

Hum... Dat had ik niet van Karst begrepen  :) Goed, dat is zeker nog een goed alternatief. Dan ben je zeker van wat langere ondersteuning. En goede firmware.

raf

Citaat van: raf op 01 januari 2023, 09:37:03 AM
Als de MM werkt op een andere centrale dan is zowel de MM als de kabel in orde
De software 1,6,3 is de laatste versie dus deze is ook ok
Dan vrees ik dat je DR5000 defect is
Kun je met een laptop wel je loc besturen ????
Dan zou het kunnen (pas op met garantie)dat er een soldeer verbinding slecht is aan de onderzijde van de stekker op de dr5000 module
Dus terug sturen zonder te openen of open doen en kijken waar de fout zit

gr raf
had ik ook reeds vermeld maar ja als er dan niets mee gedaan word

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.