Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Digikeijs DR5000ADJ + Multimaus

Gestart door Trierer Luc, 06 juni 2021, 17:31:00 PM

raf

Hallo
Kuch stof op het draadje amai

Ok wat is er met digikeijs aan de hand .
De Dr5000 is zo goed als nergens meer te kopen zelfs op de site van Digikeijs zelf ook niet
Of er ergens een melding staat hoe wat en waarom ??? Jeroen en ik wilde nog een tweede aankopen om onder de module baan te monteren omdat het makkelijker leek om op een beurs met de gsm of tablet te kunnen rijden .

Iemand een link of een idee wat er aan de hand is .

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirk

Tja, vreemd verhaal... Digikeijs moet lijden door hun beperkte service. Ze zitten zonder ontwikkelaar. Die heeft ondertussen een eigen lijn uitgebracht, een doorontwikkeling van Digikeijs? Yamorc, en die kerel heeft wel kaas gegeten van marketing. Op het benelux forum wordt het enorm gepusht, hij heeft verschillende winkels die ook lid zijn van fora en die spuien alleen maar lof over de producten. De specs zijn spectaculair te noemen, maar ik heb nog maar weinig effectieve gebruikers-ervaringen gelezen. Dito op FB. De producten zijn ook nog niet te krijgen. Dus goede marketing, goede specs maar geen idee naar gebruikservaring.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

raf

https://www.dcctrainautomation.co.uk/yamorc.html


het zou op ontraxx geweest zijn
ik vind alleen maar engelse sites maar er zou ook een nederlandse zijn .
de DR5000 staat ook op de site maar nog niet te koop maar wel bestel baar
209 £ maar als het werkelijk uit de UK komt dan zit er nog een prijskaartje aan vast want ze zijn niet meer EU

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirk

2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

guy1846

goede dag allen.
ik heb op de beurs Houten Digitaai,onlangs nog een splinternieuwe DR5000 gekocht voor 150 Euro.
bij de stand van deze winkel. ETS MODELSPOOR.
daar lagen er wel een stuk of zes.
ik heb niet getwijfeld, maar dat er iets niet pluis is, zou mij niet verbazen . zie ook het plotse einde van Rosoft, om even onduidelijke reden.
de man achter Yamorc  K.D. heeft hier mogelijks iets mee te maken.
Yamorc zou 2 centrales op de markt willen brengen, de eerste die nauwelijks afwijkt van een DR5000 en een tweede die duurder en performanter zou zijn.
(ook van horen zeggen) dus nog even wachten .
vr gr
guy

Dirk

Ach, marketing, je zal me niet horen zeggen dat de CR5000 een slecht product is, ik heb er zelf 2, en die werken feilloos, beetje onvriendelijk om aan de gang te krijgen, maar verder prima. De Yamorc is idd van Karst, een verdere ontwikkeling van de Digikeijs, maar zou dus uit 2 modules bestaan en een beter UI, echter blijft het op de markt brengen wel duren, er zijn er nog geen, de marketing draait op volle toeren en de (on)afhankelijke besprekingen zijn uiteraard lyrisch. Maar of er nu echt een nood is om weer een nieuwe centrale uit te brengen? Och, zo werkt onze maatschappij nu eenmaal, de mensen willen altijd iets nieuws en de ondernemer springt erop.
Ik blijf voorlopig zeker bij mijn DR5000 centrale en als er dan toch iets stuk gaat, ik heb er nog reserve. En zeg eens eerlijk, waar vind je nog zo'n uitgebreide centrale voor die prijs. OK, er komen mss geen updates meer van, maar is dat nodig als ze werkt?

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

guy1846

ik ben het eens met uw analyse Dirk.
vr gr
guy

raf

Volledig met Dirk eens "en dat gebeurt niet zo snel"
De DR 5000 is een goed werkende centrale en ok geen railcom maar moet dat ????
Bij mij hangen er gewoon roco muizen aan en rijden met die banaan .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Trierer Luc

Hallo samen,
Mijn DR 5000 ADJ is vandaag aangekomen en direkt ook mijn eerste probleem:
Eerst een situatieschets

Recentste Software digikeijs op Laptop
Dr 5000 via USB aangesloten
Tot nu toe alles volgens boekje
Roco MM in XN-FB  Bus
MM geeft "error 13" wat zoveel wil zeggen als probleem met X-bus of X-bus adres.
Moet ik ergens instellingen in de MM veranderen? Zo ja welke?
Dank bij voorbaat
Groeten uit Trier
Luc
2R digital Roco MM + versterker 10764

Trierer Luc

2R digital Roco MM + versterker 10764

raf

#25
ok getest en bij mij werken alle 5 de multy muizen zonder problemen
zelfs de MM1
kijk eens welke versie van software je hebt op de MMM
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ronald

Zou niet uit mogen maken.... die moeten het doen vanaf de allereerste softwareversie. Ik vermoed eerder dat er iets is met de kabel die van de MM naar de DR gaat. Even een andere proberen om dat uit te sluiten. Error 13 betekent nl "geen verbinding naar centrale", dus hoogstwaarschijnlijk de kabel defect. Let op, wel de juiste specifiek voor MM gebruiken!

raf

schreef ik toch
zelfs die kleine rode oude werkt er zonder problemen op .
en de kabel is een rj 45 dacht ik maar GEEN cross

Ik heb het juist geprobeerd met de slave kabel van de MM en dan krijg ik ook die error 13
de slave heeft 2 draden minder
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ronald


Trierer Luc

Dank jullie voor de reakties!
Ik gebruik de originele MM kabel die met Versterker 10764 geleverd werd. In kombinatie met deze versterker werkt de muis perfekt. Kabel is dus ok(?)
Dat een ander type kabel nodig zou zijn is nieuw voor mij.
Ik heb het probleem ook bij Digikeijs gemeld maar nog geen antwoord gekregen.
PS: de DR5000 heeft firmware 1.6.3 erop
De MM firmware
Luc1.02
2R digital Roco MM + versterker 10764