Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Duikboten

Gestart door Alberke, 05 juni 2021, 19:42:23 PM

Alberke

Vanavond "Torpedo" op VTM ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Met Raf zijne duikboot in de hoofdrol!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

zo voor de zoveelse keer er naar gekeken en weer een paar zaken die voorheen nog niet had gezien.
maar vooral het mee werken was er het tofste aan
de mensen willen steeds de film vergelijken met "dass boot"
en dat moet je dus niet doen ;
om de eenvoudige reden dat het budget van 3 miljoen dat de producent hier in belgië had voor heel de film te maken .
eigenlijk juist het bedrag was wat ze in americ gebruikt hebben voor de catering van de mensen die mee deden .
je wil niet weten wat de huur van die supper speed camera per uur koste .
hij kon maar 4 seconden op nemen en daar na was 8 TB aan film geschoten .
zo een digitale module (nooit de prijs van gekregen)word maar 1 keer gebruikt .ze hebben  3 boten gebruikt dus 3 modulles en na de explosies 3 boten minder
ik zou er een boek over kunnen schrijven hahahaha maar da gan ik niet doen want hoofdletters en lees tekens ??? nee niks voor mij

ik hoop dat je er van genoten hebt daar draait het om .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Brunel

Das Boot is een meesterwerk. Alleen al om die reden moet je niet daarmee vergelijken. Een groot budget (30 miljoen DM) is bepaald geen garantie voor kwaliteit, maar Das Boot is wel uitzonderlijk goed gelukt.

Torpedo lijkt te zijn bedoeld als dolzinnige B-film en ook dat is goed gelukt.

raf

Het was ook de eerste echte bioscoop film door sven gemaakt
en echt er komt heel wat bij kijken geloof mij
en het moet allemaal samen op de juiste tijd in de studio geraken
en je leert dus met vallen en opstaan
maar die mockup in malta dat was voor mij als modelbouwer een ramp
met de aangekochte plannen (ik had daarna maar eerst de malta foto's gezien)die echt perfect op schaal waren moest  ik zoveel afwijken om die malta boot te kunnen maken dat het niet meer normaal was .vergelijk het als pantografen op een diesel zetten .
maar ik heb er enorm veel van geleerd en het was plezant om te doen .
en das boot had een budget van 14,000,000 dollar in 1973

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

Ik vond het een goede en grappige film. Mooie actrice, niet onbelangrijk, en goed verhaal. En je duikboten Raf waren zeer knap.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

krispy

Had hem als eens gezien op streams , maar gelukkig dat prof barrabas zen mensenkrimper goed werkte , zou anders nogal iets geweest zijn om de crew in raf zen duikboten te krijgen 😎😂
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Paulogic

bah met Ella-June Henrard mogen ze mij wel in zo'n klein bootje stampen van Raf hoor...
mvg,
Paul(ogic)

raf

nochtans staat er een boot in de studio die volledig schaal 1/1 is op (1 meter na) die ze niet nodig hadden
ze hebben echt heel die boot onderwater gezet en de opnames met koen de bouw die heeft hij echt zelf uitgevoerd.
er waren in de boot overal lucht slangen verborgen en duikers aanwezig.
en het blijft film want zo krijg ik kritiek van "die klink nagels zijn te groot" en bla bla
eerst het is film tweede is als ik ze op schaal had gemaakt zag je ze niet en derde ik moest met details overdrijven dat komt beter uit in de film
een prop achter een duikboot maakt geen lucht bellen .dat wil je als duikboot kapitein in alle gevallen niet hebben .de reden is dat deze belletjes als ze impoderen een knal geven .knal is geluid en laat dat nu juist zijn dat je niet wil want het verraad je lokatie
maar in een film ja hoor er moeten lucht bellen achter die prop en achter die torpedo's want ze doen het in elke film
je wil niet weten hoeveel dat gekost heeft om dit te doen .
iedreen hoort van ja dat is met de computer gedaan en bla bla.het is cgi en het moet frame per frame gedaan worden .het is net als vroeger met zulke poppetjes elke keer de arm een beetje bewegen en dan foto maken en zo een bewegen kreeren .kost uren werk
gr raf en bedankt voor de lovende woorden over het gedane werk
spijtig dat ik geen foto's kan posten over hoe het in zijn werk gegaan is



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Paul hahaha maar das een rare madam hoor ??
die verdrinking cene in de boot had ze de dag er voor gedaan dus klets nat geweest geen probleem
door al het water (er stond een enorm basin met 35° water)was er in de studio enorme condensatie dus druppels tegen het plafond

komt ella binnen en er val een druppel op haar kopje (ze is niet echt groot)
haar reactie
hela mijn kapsel hé komaan seffens helemaal naar de vaantjes
iedreen in de studio zo van ???? heu heu ?? nee geen aandacht aan schenken en door doen waar we mee bezig waren

maar wel ook een toffe madam maar de sven das echt de max die kerel is echt gewoon dood nromaal een plezante gast

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

Citaat van: raf op 06 juni 2021, 09:49:26 AM
Paul hahaha maar das een rare madam hoor ??

Ik ben ook een rare zulle, dat is hier alom gekend...

Maar het mag en moet zelfs gezegd worden : heel mooi gemaakte film !
Mijn vrouw en ik hadden die al via streaming kunnen bekijken en waren sterk
begeesterd van de totale ervaring, in het bijzonder wetende van uw bijdrage met schaalmodellen.
Heel overtuigende film met een indrukwekkend verhaal, cast en uitvoering alsook een muzieklaag
die bij de betere hoort.
En net dat laatste is ook sinds mijn jeugd een passie : muziek bij films is heel belangrijk.
Doe maar eens een test en kijk eens naar een film zonder de muziek : weg sfeer...
ps : Hans Zimmer muziek, fantastisch !
mvg,
Paul(ogic)

raf

deze is speciaal voor de film gecomponeerd of gearangeerd  dacht ik
en is opgenomen in de galaxy studio's in mol

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

"de klinknagels zijn te groot..." Klinkt mij heel bekent in de oren... dus niet enkel in onze hobby  ??? ::)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Geert

Ik had mijn gezin al op voorhand ingelicht dat de schaalmodellen van de duikboten gemaakt zijn door een modelbouwer die ik ken van dit forum. Straffe gasten die modelbouwers was de reactie achteraf...

En dat Raf ook met  microcontrollers bezig was....

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Rangeerduivel

Citaat van: Paulogic op 06 juni 2021, 09:42:54 AM
bah met Ella-June Henrard mogen ze mij wel in zo'n klein bootje stampen van Raf hoor...

Zij zou er misschien nog in kunnen, bij U zou het wat moeilijker worden met al die uitsteeksels... :-\  ;D ;D ;D

;)