Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Probleem met Euro 4000

Gestart door bb67400fan, 02 juni 2021, 14:49:45 PM

bb67400fan

Citaat van: ERVIN op 03 juni 2021, 11:49:25 AM
Ja dat is degene die Noach bedoeld , ik ben ook nog steeds op zoek naar dit model (DC met loc nummer 4006 ) maar die blijkt overal uitverkocht te zijn.  :-\
Inderdaad, ze zijn nog heel moeilijk te vinden in schaal H0. Schaal N lijkt daarentegen nog veel te vinden.

bb67400fan

Citaat van: Driesel op 03 juni 2021, 14:03:40 PM
Voor de geïnteresseerden: ik vond algauw deze: https://www.pierredominique.com/art-36750-locomotive-diesel-euro-4000-beacon-rail-europorte-4004.html

En ook deze: https://www.menzels-lokschuppen.de/index.php?cl=alist&fnc=&cnid=xlsearch&searchparam=euro%204000&pgNr=1&attrfilter%5BHersteller%5D%5BSudexpress%5D=1&fnc=executefilter
Als je doorklikt bij Menzels (https://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahnen/Dieselloks/Sudexpress-SUE400112DI-Europorte-Diesellok-Euro-4000-Ep-6.html?listtype=search&searchparam=euro%204000) staat er dat het model moet nabesteld worden bij de leverancier, dus die zou beschikbaar moeten zijn.

Voor de liefhebbers nog enkele plaatjes:

Het model dat ik heb rondrijden (maar een maatje kleiner, schaal 1/160). Ik heb er zelf nog een ESU-LokSound-decoder ingestopt en het geluid is subliem:


Zeer mooi model, hoog eigen gewicht en goede rij-eigenschappen. Zeer gedetailleerd, maar als je er naar kijkt vallen die details er al af: de onderdeeltjes zijn namelijk niet vastgelijmd!

Het H0-model van Kristof Willems op onze clubbaan (MSKK Paradebaan 2.0) tijdens Euromodelbouw 2019:



En het voorbeeld te Zeebrugge:



Succes met de jacht ;)

Let wel op, de link naar Menzels zijn modellen die reeds aangekondigd zijn vanaf 2014... Ik denk dus niet dat Sudexpress nog een oplage zal produceren?

T13 rules

Citaat van: mardig23 op 03 juni 2021, 14:08:11 PM
Allemaal al gecontacteerd, voor AC niks meer te vinden, ook niet op dodgy sites...

Stikjaloers ben ik op Kristof ;D
;D ;D ;D ;D
 

Olivier77

Hallo,
Bij mij rijdt er zo eentje rond 3rail digitaal op K rails.
Ik heb wel de voorste assen met echte 3 rail wielen met hogere flenzen moeten
ombouwen, lok ontspoorde anders teveel, die hebben wel geen afwerking voor schijfremmen zoals
zou moeten zijn.
Sudexpress heeft geen echte 3 rail wielen, enkel niet geisoleerde 2 rail wielen.
Ook is de schaalsnelheid van de lok maar net voldoende, haalt geen 100 km op een vlakke
baan (schaalsneldheid).
Zeer goed contact met Sudexpress voor extra onderdelen.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

mardig23

Stop nu maar allemaal of ik ge echt wenen ;)

Goede vangst Noach, geniet ervan!!
Mvg Karl

nmbssncb

Citaat van: noach_taillieu op 03 juni 2021, 16:10:33 PM
Het probleem is intussen inderdaad opgelost. Het bleek toch om een analoge te gaan.

Ik vermoedde al zoiets (heb dat gedrag zelf ervaren met oude analoge loks op digitale baan), maar ging er toch vanuit dat vrijwel alle loks voor 3-rail standaard met een decoder worden/werden uitgeleverd... niet dus...

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

ERVIN

Ik heb gisteren eens een mail verzonden naar Sudexpress , vandaag reeds antwoord gekregen van Armando Lobato , ook bij Sudexpress zijn de Europorte locs volledig uit stock MAAR op het eind van dit jaar komt er een rerun , zoals hij eindigt met zijn mail , Stay Tuned!!  ;)

mardig23

#22
Mvg Karl

bb67400fan

Citaat van: nmbssncb op 04 juni 2021, 10:40:51 AM
Citaat van: noach_taillieu op 03 juni 2021, 16:10:33 PM
Het probleem is intussen inderdaad opgelost. Het bleek toch om een analoge te gaan.

Ik vermoedde al zoiets (heb dat gedrag zelf ervaren met oude analoge loks op digitale baan), maar ging er toch vanuit dat vrijwel alle loks voor 3-rail standaard met een decoder worden/werden uitgeleverd... niet dus...

Willy
Wel ja. Ik dacht eerst dat dit een decoder was, maar achteraf bleek dit niet te kloppen. (Mede omdat bij de verkoop gezegd werd AC Digitaal)

Metpetergaathetbeter

als onze Ervin iets doet is dat steeds in orde hé ?  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: noach_taillieu op 04 juni 2021, 16:17:18 PM
Wel ja. Ik dacht eerst dat dit een decoder was, maar achteraf bleek dit niet te kloppen. (Mede omdat bij de verkoop gezegd werd AC Digitaal)

Een verkoper die deze naam waardig is moet zoiets weten,
en als hij het al weet ligt de vraag op tafel of hij eerlijk is al dan niet...
Voor een partikulier geldt min of meer hetzelfde, al kan je daar niet dezelfde (garantie)eisen stellen ::)
Ik zou hem er toch even over aanspreken, zeker als je de prijs van een "digitale" hebt betaald.
Je hebt niets meer te verliezen! 8)
Als je betaald hebt met PayPal hebt ge uw duim in uw vuist.

;)


ERVIN

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 juni 2021, 16:22:08 PM
als onze Ervin iets doet is dat steeds in orde hé ?  ;D

Dank u Peter.  ;)

bb67400fan

Citaat van: Rangeerduivel op 04 juni 2021, 16:26:06 PM
Citaat van: noach_taillieu op 04 juni 2021, 16:17:18 PM
Wel ja. Ik dacht eerst dat dit een decoder was, maar achteraf bleek dit niet te kloppen. (Mede omdat bij de verkoop gezegd werd AC Digitaal)

Een verkoper die deze naam waardig is moet zoiets weten,
en als hij het al weet ligt de vraag op tafel of hij eerlijk is al dan niet...
Voor een partikulier geldt min of meer hetzelfde, al kan je daar niet dezelfde (garantie)eisen stellen ::)
Ik zou hem er toch even over aanspreken, zeker als je de prijs van een "digitale" hebt betaald.
Je hebt niets meer te verliezen! 8)
Als je betaald hebt met PayPal hebt ge uw duim in uw vuist.

;)
Ik heb uiteindelijk de prijs van een analoge loc betaald. Alleen hebben ze gefoefeld met de verpakking. Ik heb de verpakking van een ander locnummer gekregen. Wellicht was die originele loc een wisselstroom digitaal en waren ze het vergeten dat de doos van een andere loc kwam?