Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Compressor

Gestart door marimon, 31 mei 2021, 19:28:29 PM

marimon

Citeer
Citaat van: svvander op 02 juni 2021, 08:34:16 AM
Ik ben met een Badger begonnen, met spuitbus op gas. Werkte ook.


Zo heb ik het ook ooit gedaan. Echter het modelbouwen heeft een hele tijd stil gelegen en ik pik nu weer stilaan de draad op. Het airbrushen zal meer sporadisch gebruikt worden op de modelbaan dus, denk ik niet dat ik grote toestellen zou moeten aanschaffen of zie ik dat verkeerd.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

bollen neus

Heb hier juist een compressorke al gedemonteerd klaar voor de kliko, tja stoppen met alles hé mannen, dus grote kuis, de Raymond zou zeggen "en het ging vooruit" 8)
Den Eric.

gardevil

Mijn spuitdinges en mijne compressor:

2021-06-02_03-35-50 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

Citaat van: svvander op 02 juni 2021, 10:21:33 AM
Mijn spuitcabine:



Een oude ladekast. (zie ook: Click )
Ondertussen heb ik al een een afzuigsysteem (moet ik wel nog monteren): een oude ventilator van een PC.
Je hebt ze nog niet gebruikt!  ;)

Ben je niet bang dat je de ledjes gaat overspuiten?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Oh jawel hoor... al vaak, maar dit was er voor.

Mijn ledjes zitten juist boven de lijn waar ik spuit (mijn cabine staat lager en ik spuit eigenlijk van boven naar beneden...). En dan de vraag: "en den onderkant?" Omdraaien die handel.
Meestal zijn de zaken die moet spuiten kleiner dan 35cm (zelf veel kleiner) en meestal ook zo hoog niet.
Moest ik ze overspuiten, dan is het nog geen ramp. Komen uit den A***n en kosten eigenlijk quasi niets :-)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be