Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

vanmiegroet

Citaat van: doomslu op 06 oktober 2022, 12:16:18 PM
Eigenlijk wordt hier veel commentaar geleverd, zonder de echte oorzaak van het lange wachten te kennen, heb ik zo de indruk.
Railtrack is een VZW, en eigenlijk zelfs een éénmans VZW, van iemand die de productie van het Jocadis-stelletje wou verderzetten na het stopzetten van de zaak.
Ze zijn echter volledig afhankelijk van de goodwill van L.S.Models om hun modellen te produceren. Dat zegt wellicht genoeg om de lange wachttijden te begrijpen?

Het cynisme van de hobby is hier mede wel duidelijk geworden.
Er zijn veel topics op dit forum die klagen over "fabrikanten luisteren niet naar de hobbyisten!!!!!!!!"
Moment dat er een hobbyist op zijn eentje eigenlijk wel iets wilt doen voor de hobby is het ook niet goed, want het is niet professioneel genoeg etc. Akkoord, de website kan misschien beter etc. maar mensen, geef die kerel wat respijt: hij doet ook maar zijn best.

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Citaat van: rgp op 05 oktober 2022, 15:16:01 PM
2. vraagt al jaren vrijwilliger om te helpen (waarop een idioot vroeg of het betaald werd)

Verdient hij dan zelf helemaal niks aan die verkoop dat hij zelfs niemand kan betalen voor wat hulp?

Ik weet wel dat het een VZW is, een vereniging zonder winstoogmerk. Maar ik zou het maar gek vinden dat je iets volkomen gratis gaat ondernemen waarvan je op voorhand weet dat er bakken kritiek zullen komen. Dat noem ik dan pas echt dedication.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Jurgen,

Heb gij enig idee wat een werknemer kost ?

Roland

Metpetergaathetbeter

lijkt mij toch niet veel meer dan  een flexi-job

rgp

Peter,
Jij bent kandidaat ?

Roland

ronny-vdv

Citaat van: rgp op 05 oktober 2022, 18:32:38 PM
Ronny,

Mag een lok van 500 euro er dan 700 kosten ?

Of zijn de werknemers bereid aan Chnises uurlonen te werken ?

Roland
Roland,
Chinezen zijn ook niet dom, hé.
Zij weten maar al te goed wat wij hier in het Westen verdienen.
Stelselmatig zullen daar ook de lonen stijgen en die trend is al een tijdje bezig.

En of een lok 500,00 euro er dan 700,00 euro kost? Kijk nu maar eens rond naar de prijsstijgingen in modelbouwland en dan zullen we het niet op de transportsector kunnen steken.

Maar onthou goed, bepaalde productie-eenheden zullen met de tijd terug komen om minder afhankelijk te zijn van andere continenten.
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

nee, ik mag niet bijverdienen...... Trouwens de rest,zelfs voeding volgt de trend van de modelbouw en stijgt ook en er zitten in die kunststof ook grondstoffen in die een geweldige sprong omhoog gemaakt hebben ......

ronny-vdv

Citaat van: doomslu op 06 oktober 2022, 12:16:18 PM
Eigenlijk wordt hier veel commentaar geleverd, zonder de echte oorzaak van het lange wachten te kennen, heb ik zo de indruk.
Railtrack is een VZW, en eigenlijk zelfs een éénmans VZW, van iemand die de productie van het Jocadis-stelletje wou verderzetten na het stopzetten van de zaak.
Ze zijn echter volledig afhankelijk van de goodwill van L.S.Models om hun modellen te produceren. Dat zegt wellicht genoeg om de lange wachttijden te begrijpen?
Ik heb daar zeker begrip voor, daarom zei ik dat het stelletje eerder 2024 dan 2023 op de markt zal komen.
Dat alles rond één persoon draait, zegt ook veel. Die persoon heeft ook een privéleven zoals iedereen hier op het forum. Bovendien kan hij blijkbaar niet op gegadigden rekenen die hem ondersteunen en die tijdens zijn afwezigheid, de zaak willen of kunnen verderzetten.

Maar één ding mogen we toch niet ontkennen dat qua modelbouw zoals van andere fabrikanten, de levertermijnen toch ook serieus oplopen en dat zal bij LSM ook het geval zijn waar het motorstel geproduceerd zal worden.

Maar goed, het zal er komen en daar kunnen we er alleen maar blij van worden.
Mvg,

ronny-vdv

yannickvw

Volgens mij wordt hij mooi aan het lijntje gehouden door dien LS Models. Stel is er duidelijk geen prioriteit voor.


Metpetergaathetbeter

die maakt treinen voor half Europa

Jurgen

Citaat van: rgp op 06 oktober 2022, 17:57:13 PM
Jurgen,

Heb gij enig idee wat een werknemer kost ?

Roland

Er zegt niemand dat het een voltijdse job moet zijn hé. En ik zeg al helemaal niet dat hij het allemaal officieel moet doen.

Maar dan nog, ik ken zijn financiële opzet niet en hoef dat ook niet te weten. Ik weet alleen dat ikzelf al die stress en moeite niet zou doen als ik er achteraf geen cent aan zou overhouden.

Van ondernemen ken ik al evenmin iets, maar ik weet wel dat je na enkele jaren ofwel failliet gaat ofwel kan uitbreiden. Doe je geen van beiden, dan word je gewoon rijk. Ik snap dus maar al te goed waarom die ene "zot" vroeg hoeveel het betaalde.

Mij maakt het verder niks uit hoe hij zijn zaken regelt, ik heb er nooit vertrouwen in gehad en dus ook nooit iets besteld of gekocht.

Dat hij nu in het ziekenhuis ligt, of er net gelegen heeft, dat is natuurlijk een jammere zaak en dat wens ik niemand toe. Hopelijk gaat het goed met de gezondheid of gaat het alleszins de goede kant op. Ik wens hem in ieder geval het allerbeste toe.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirk

CiteerVan ondernemen ken ik al evenmin iets,

Dat is wel duidelijk.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Jurgen

Citaat van: Dirk op 07 oktober 2022, 10:07:00 AM
CiteerVan ondernemen ken ik al evenmin iets,

Dat is wel duidelijk.

Dirk

Vertel Dirk? Het forum is er om te leren, op alle mogelijke manieren. Ik denk niet dat het bedoeld is om zomaar een schop uit te delen.

Als dat laatste niet je bedoeling was, dan heb je het toch heel slecht verwoord.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Wanneer je denkt eindelijk een update te krijgen over je bestelling...

Bedankt voor het kerstkaartje! ;)

SuSke

Een mooi teken dat ze ons niet vergeten zijn  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.