Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

Dirk

Citaat van: yannickvw op 05 oktober 2022, 10:59:18 AM
Jezus Christus...hoe lang kan het in godsnaam duren voor een onnozel modeltreintje te maken. 2 jaar later en nog altijd 0,0

probeer eens.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Metpetergaathetbeter

Reagan vertelde ooit eens een mopje van een buurland van ........daar moesten ze tien jaren sparen voor een auto, dan weken papierwerk doorlopen en vervolgens betalen met de mededeling : kom binnen 10 jaar eens terug je je wagen halen.

Waarop de man antwoordde; 's Morgens of in de namiddag ?

Wat is het probleem dan ?

De loodgieter had beloofd 's morgens te komen ;)

rgp

Allez weer kreften omdat hun hebbedingentje te laat is.

Al eens buiten gekeken en naar het nieuws geluisterd ?

Half China zit OP SLOT !

En diegene die het hier moet doen:
1. ligt in het ziekenhuis
2. vraagt al jaren vrijwilliger om te helpen (waarop een idioot vroeg of het betaald werd)

Gouden tip: doe ook eens iets (en wat anders dan een treintje supereren en een diorama bouwen)

Roland >:(

yannickvw

Ik denk dat jullie al te lang in deze hobby zitten en voor jullie deze termijnen en prijzen als 'normaal' zijn gaan beschouwen. Wat het niet is dus.

Kan goed zijn dat er zoiets is geweest als een verstoorde suply chain maar je kan je daar toch niet achter blijven verschuilen, want dan zou er hier geen enkel product meer in de winkel liggen aangezien 70% uit China komt. Toch raar dat al die andere treintjes wel geleverd worden? Of komen die niet uit China soms?

Ik heb zelf geen ervaring met treinen produceren dus ik waag mij er ook niet aan. But if you can't handle the heat, stay out of the kitchen. En mag ik kritisch zijn ja? Er staat voor veel geld voorschot geparkeerd, en 2 jaar later is er nog niets gebeurd. Definitieve prijs, ooit datum levering? De enigste zekerheid die er is, is dat er geen nieuws is.

rgp

Yannick,

Auto besteld in december 2021; voorziene leveringsdatum 30/06/2022: nog niets
Zonnetenten besteld in december 2021, voorziene leveringsdata: 15/5 - 1/7 en nu MISSCHIEN 30/11
Offertes voor verbouwingen: al te veel data om op te noemen
Lege rekken in winkels: lange lijst.

Dus yannick het is wat meer dan een engelse zin om te proberen indruk te maken 😁

Roland

ramdani

ik werk in een distributiecentrum van een grote Europese electro-huishoud keten, en ik kan je zeggen dat er van geen enkel product leveringsproblemen zijn en dat onze stock goed vol zit,
(ook met producten uit China),

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

ronny-vdv

Gouden raad : haal alles uit China en produceer hier in Europa.

De geschiedenis herhaalt zich toch.
Mvg,

ronny-vdv

rgp

Ronny,

Mag een lok van 500 euro er dan 700 kosten ?

Of zijn de werknemers bereid aan Chnises uurlonen te werken ?

Roland

rgp

Ramdani,

Dat weet ik al lang. De crisis is een goudmijn voor de distributie: opslagruimte huren is goedkoper dan de inflatiekost.

Roland

55erke



Wat is er precies goedkoper geworden door te produceren in China ? ....
Mij lijkt er niet veel goedkoper geworden ...


the_gold

Citaat van: yannickvw op 05 oktober 2022, 15:53:21 PM
Ik denk dat jullie al te lang in deze hobby zitten en voor jullie deze termijnen en prijzen als 'normaal' zijn gaan beschouwen. Wat het niet is dus.

Kan goed zijn dat er zoiets is geweest als een verstoorde suply chain maar je kan je daar toch niet achter blijven verschuilen, want dan zou er hier geen enkel product meer in de winkel liggen aangezien 70% uit China komt. Toch raar dat al die andere treintjes wel geleverd worden? Of komen die niet uit China soms?

Ik heb zelf geen ervaring met treinen produceren dus ik waag mij er ook niet aan. But if you can't handle the heat, stay out of the kitchen. En mag ik kritisch zijn ja? Er staat voor veel geld voorschot geparkeerd, en 2 jaar later is er nog niets gebeurd. Definitieve prijs, ooit datum levering? De enigste zekerheid die er is, is dat er geen nieuws is.

Het voorschot is nog steeds €150 toch, of heb ik een mail gemist voor het 2e voorschot?

Thommy

ik vermoed dat hij het eerder heeft over prijs van het stel op zich. Dat het stel duur is en dat de bijhorende vertragingen niet zouden mogen.

Nu, China heeft ook z'n corona-sluitingen gehad. En lang geleden dan wij hier.
Chinezen staan ook niet meer te springen om alle werk te doen. Heb ik jaar of 8 geleden al gehoord van iemand die onderdelen liet produceren daar. Waar er in het begin 100 man stond te wachten, was dat toen nog maar een 10 tal. Productiekosten zijn daar ook al goed gestegen.
Las recent in de krant dat meerdere firma's productie van China aan het verplaatsen zijn naar India wegens te duur aan het worden in China

maar het neemt niet weg dat het een erg dure hobby aan het worden is
Greetz

Thommy

rgp

Thommy,

Dat de hobby duur wordt is voor een groot deel aan ons zelf te wijten.

Bijna 60 jaar kreeg ik een loc per jaar als ik mijn best op school had gedaan, vandaan kopen we er 6 per jaar en alle bijhorigheden nog niet meegerekend.

Roland

doomslu

Eigenlijk wordt hier veel commentaar geleverd, zonder de echte oorzaak van het lange wachten te kennen, heb ik zo de indruk.
Railtrack is een VZW, en eigenlijk zelfs een éénmans VZW, van iemand die de productie van het Jocadis-stelletje wou verderzetten na het stopzetten van de zaak.
Ze zijn echter volledig afhankelijk van de goodwill van L.S.Models om hun modellen te produceren. Dat zegt wellicht genoeg om de lange wachttijden te begrijpen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Luc,

Volledig juist, en die éne man ken ik maar al te goed.  Is gisteren uit het ziekenhuis ontslagen.

En diegene die nog een stelletje willen, kopen er best nu één, want de man is de commentaren kotsbeu en ik denk dat dit wel eens de laatste run zou kunnen zijn.

Roland