Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

the_gold

Ze kunnen iets leren van MSM met hun actie
Alles netjes en duidelijk.

doomslu

Toch even nuanceren. Eigenlijk is het een vereniging die deze stellen uitbrengt. Het lijkt me meer dan logisch dat ze zichzelf niet financieel in nesten willen werken.
Dat de containerprijzen de pan uit rijzen is geweten. Jammer, maar het is zo.
Vergeet ook niet dat ze verplicht zijn om deze stellen te laten maken via L.S.Models. Ook niet eenvoudig, lijkt me.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

Dat de containerprijzen gestegen zijn, dat weten we inderdaad.
Maar die prijzen zakken medio volgend jaar, hoor. Wees maar gerust.
Dat is ook het nadeel om alles in het Oosten te laten produceren.
Eindelijk hebben ze het verstand gekregen om ook een chip-fabriek te bouwen om binnen vijf jaar eigen chips te kunnen maken.
Maar er bestaat nog iets zoals een vliegtuig  ;)
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

#93
Ronny,

ik denk dat jij je vergist in die prijzen overal in alle industrieên is er een heeel gevoelige achterstand aan wisselstukkken,......in die mate dat men achter sommige wagens bijna 2 jaar moet wachten, idem fietsen, ......alleen kunnen zij niet produceeerd door gebrek aan wisselstukken en elektr. componenten ,.....

Ook hebben ze 2 jaar nauwelijks geïnvesteerd in vervoermiddelen(schepen, ......      )om die containers te vervoeren. En dat bestaande vliegtuig maakt de zaken enkel duurder per stuk.....(wellicht heeft men ook daar niet echt verder geïnvesteerd in vervoercapaciteit wegens die onzekere tijden.

Trouwens investeringen zullen nog wel een beetje uitblijven wegens geen zekerheid...... dus het zal wachten blijven ! Trouwens als je treinstel met dat vliegtuig moet komen zul je de eerste zijn om die meerprijs aan te kaarten !

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 26 december 2021, 11:46:40 AM
Dat de containerprijzen gestegen zijn, dat weten we inderdaad.
Maar er bestaat nog iets zoals een vliegtuig  ;)

Met de (vervoer)prijzen van de scheepvaart zal het vliegtuig nooit kunnen concureren omdat zo een containerschip tig aantal keren meer volume vervoert dan een vliegtuig.
Het is wel een stuk langer onderweg maar niemand ligt wakker van het feit dat een paar modelspoorfanaten op hun treintjes zitten te wachten! (behalve die modelspoorfanaten dan!!! 8) ;D)
Personenvervoer is een ander paar mouwen, steek maar eens enkele verlofgangers een paar weken in een container....(skiers, zonnekloppers enz)
En wat de post van Peterbeter betreft, klopt voor een groot deel, (al is dat zeer zelden.! ;D ;D) corona moet , zij het op onrechtstreekse manier, door de konsument worden betaald, hoe je het ook draait of keert.

;)

N!CK

Net op de hoogte gebracht dat er in China verschillende lege depo s (waar de lege containers bewaard blijven in de haven) dicht zijn door te weinig volk door Corona, lege containers worden zo nog schaarser, En de prijzen zullen nog blijven stijgen, na verwachtingen zal het nog 4-5 jaar duren voor de prijzen terug normaal worden,
Maar prijzen voor COVID-19 zullen nooit meer terug komen

ronny-vdv

Ze kunnen misschien de productie naar Kazachstan brengen, daar waar een gemiddeld inkomen maar 86,00 euro/maand bedraagt.
Produceren in verre landen heeft niet altijd zijn voordelen.
De spleetogen hebben ons weer bij ons pietje  ;D
Ik vraag mij af of we de klassiekjes zelfs dit jaar nog gaan zien  :o
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

#97
Citaat van: ronny-vdv op 07 januari 2022, 16:03:24 PMbij ons pietje  ;D
spreek voor jezelf hé  ;D ;)
Stel mij zeer de vraag waarom het van zover moet komen, die verdienen al een stuk meer als vroeger, kost zoveel om hier te raken, ik denk dat sommige andere Aziaten zonder duurder te zijn veel secuurder werk kunnen leveren, want voor die mannen daar is alles onder de noemer speelgoed.

Hoewel LS en nog een paar toch blijven slagen topkwaliteit/materiaal te blijven leveren en er nog op vooruitgaan die toch .....

krispy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 januari 2022, 17:42:30 PM
Citaat van: ronny-vdv op 07 januari 2022, 16:03:24 PMbij ons pietje  ;D
spreek voor jezelf hé  ;D ;)
Stel mij zeer de vraag waarom het van zover moet komen, die verdienen al een stuk meer als vroeger, kost zoveel om hier te raken, ik denk dat sommige andere Aziaten zonder duurder te zijn veel secuurder werk kunnen leveren, want voor die mannen daar is alles onder de noemer speelgoed.

Hoewel LS en nog een paar toch blijven slagen topkwaliteit/materiaal te blijven leveren en er nog op vooruitgaan die toch .....

Maar bij die merken is het ook te zien aan hun prijzen he , als ge goe betaald , ga je ook kwaliteit hebben denk ik , zoals overal .denk als ze zomaar opeens naar een andere fabrikant overstappen omdat diene goedkoper is bvb dat het ook veel minder zou kunne zijn
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

#99
ik ben bereid te betalen voor kwaliteit maar dan moeten ze wel blijven rijden....en dat is essentie van Modelspoor dacht ik

Trouwens als je personenrijtuigen kijkt dat kloegen velen over de prijs van LSModels maat een m2 van Marklin kost ook al rond de 80 euro dan weet ik wel welke ik ga nemen, sommigen zijn nog net iets goedkoper maar daar moet je vaak onderaan nog stukken monteren

Trouwens ik heb ook een new look van die reeks en die mag toch gezien worden, je zal ze niet betrappen op veel fabricagefouten of mankementen

ronny-vdv

Ik vind het heel jammer dat er zo weinig naar klanten gecommuniceerd wordt.
Velen onder ons hebben tenslotte al een voorschot betaald tijdens de maand maart en in de zomer 2021.
Bovendien kunnen wij ons niet terugtrekken of de overeenkomst verbreken zonder het gestorte bedrag te verliezen.
Maar zij kunnen wel de prijs eenzijdig verhogen? En zo ja, waar ligt de grens?
Corona zit er voor iets tussen, maar men kan zich daar niet altijd blijven achter wegsteken.
Of zie ik dit verkeerd?
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Eens dreigen met "Test aankoop"?

Ik had indertijd problemen met Esu, mijn ter herstelling binnen gestuurde HLR8040 was niet meer te herstellen en ook niet te vervangen want ze waren allen "Verschrotted"!!!
Enige optie was een loc te kiezen ter kompensatie ergens uit hun gamma...
Ik zei (dreigde er mee) dat ik ging klagen bij de Duitse versie van Testaankoop, (de Duitse naam ontgaat mij nu even), maar je gelooft het niet, een tijdje later stond onaangekondigd een GLS koerier aan de deur met een splinternieuwe ESU 8040!

;)

Metpetergaathetbeter

ik weet nu niet direct wat in de verkoopsovereenkomst staat of in de verbintenis die je aanging, daar ik de mijne eens voor een appel en 2 eieren kocht  ben ik daar niet op de hoogte van ? Staat daar niks dat het niet onmogelijk is dat je meer zou kunnen/moeten betalen mits ....

the_gold

#103
Citaat van: ronny-vdv op 07 januari 2022, 21:13:16 PM
Ik vind het heel jammer dat er zo weinig naar klanten gecommuniceerd wordt.
Velen onder ons hebben tenslotte al een voorschot betaald tijdens de maand maart en in de zomer 2021.
Bovendien kunnen wij ons niet terugtrekken of de overeenkomst verbreken zonder het gestorte bedrag te verliezen.
Maar zij kunnen wel de prijs eenzijdig verhogen? En zo ja, waar ligt de grens?
Corona zit er voor iets tussen, maar men kan zich daar niet altijd blijven achter wegsteken.
Of zie ik dit verkeerd?

Ik heb nog maar 1 voorschot betaald??
Dit op 1 maart 2021 (150€)
Of bedoel je een voorschot op je 2e rode stel Ronny?

Volgende mail 9 Juli 2021 met opnieuw een bestelbon maar bitterweinig info of je dit nu wel of niet moet invullen? Hierop heb ik niet gereageerd aangezien ik reeds de bestelbon in maart had ingediend en een voorschot heb betaald voor de 663.

Wat een gedoe...nooit meer  ;D

rgp

Allen,

Kijk in je overeenkomst, maar tegenwoordig staan er in veel contracten waar dat vroeger niet was, prijsherzieningsformules geschreven.

Communicatie.  Als er niets te zeggen valt, wat wil je dan communiceren ?

Roland