Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

the_gold

#60
Mogelijkheden :

1/ de terugbetaling vragen van het voorschot
2/ het voorschot overdragen op AM 663 ook als U er al één heeft besteld. Dit betekent dan dat U een
bestelbon invult en toestuurt.
3/Uw voorschot laten blijven voor het AM Bordeaux, dat samen met de AM 663 zal worden
produceerd. Ook hier een nieuw bestelbon invullen en toesturen.


JerryCrazy

#61
Communicatie is wederom onduidelijk, wat wordt de bordeauxrode versie, met of zonder rookstrip?

Is het ingewikkeld om een ​​tekst van 4 regels te schrijven om uw product te beschrijven? En verspreid de informatie overal...?!
We moeten ons weer baseren op een eenvoudige echte foto ? (niet contractueel?)

Voorbeeld:
CiteerWij kondigen aan dat de MS CityRail 993 zal worden vervangen door een MS 70 TH genummerd 671 in de bordeauxrode kleurstelling zonder de rokersstrips die dienst deed in de periode ~1990 tot 12/1994 en 2004 tot 2007.

Nous vous annonçons que l'AM CityRail 993 sera remplacée par une automotrice AM 70 TH numérotée 671 dans sa livrée bordeaux sans les bandes fumeurs qui a circulé pendant la période ~1990 jusqu'au 12/1994 et 2004 jusqu'à 2007.

Wilt u een kat in een zak verkopen? Vertel ons tenminste of hij nog leeft...

Ik geef het op...

belgianrailways

 

Metpetergaathetbeter

ik ga ervan uit dat de New look iets populaider zal/zou zijn dan de hedendaagse versie. Die rode streep maakt het model vele malen mooier en dat vinden de meeste(n)liefhebbers ook.  Dus zo'n nr. had het aantal belangstellenden aanzienlijk groter gemaakt !

doomslu

Rail-Track AM 663 & 671

Om een beetje te verduidelijken welke modellen uiteindelijk zullen worden geproduceerd, mits er voldoende bestellingen zijn, is dit wat de verantwoordelijke mij vertelde (en wat ik dus met zijn goedkeuring hier publiceer).

Van de 663 werd het beoogde aantal bestellingen ondertussen bijna bereikt. De 993 kende echter een zeer matig succes en wordt dus niet geproduceerd.

De 663 wordt dus geproduceerd in de meest recente New-Look livrei, de zogenaamde vereenvoudigde New-Look, toegepast sinds 2018. Deze onderscheidt zich van de eerste 'New-Look' door het ontbreken van de fijne rode band net boven de blauwe band. Ook loopt de blauwe band niet verder dan de voorste deur en werden de gele zichtstrepen op de koppen vervangen door een geel vlak, dat niet op de zijkant doorloopt. Van deze schildering werd nog niet eerder een model uitgebracht.



Aangezien de Chinese fabrikant enkel de productie wil opstarten bij de bestelling van een vrij groot lot besloten de initiatiefnemers de 993 te laten vallen en te vervangen door de 671 in bordeaux livrei.

De livrei van de 671 is de klassieke bordeaux-stijl zoals de stellen vele jaren rond reden. De bijgaande foto dateert uit de jaren '90 van vorige eeuw, maar op het internet is ook een foto te vinden van ditzelfde stel uit 2006, in bordeaux.
Er zijn voor alle duidelijkheid geen blauwe strepen voor het aanduiden van de rokerscompartimenten aanwezig.



Bestellen van de 663 New-Look en/of de 671 bordeaux kan via de website http://www.railtrack.be/.
Beide stellen zijn standaard uitgerust met binnenverlichting.
Aangezien Rail-Track een VZW is moet de bestelling voorgefinancierd worden en wordt dus aan de liefhebber een voorschot per treinstel van € 150 gevraagd.
Inschrijvingen kunnen tot 30 september 2021. Levering in de loop van 2022.

Naar mijn bescheiden mening, gezien de moeite die men heeft om de nodige bestellingen te verzamelen, is dit wellicht een laatste kans om nog zo'n stel aan te schaffen de komende jaren. Ik ga ze niet laten liggen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alan On Track

Ik heb bij nu net een oude Jcoadis aangeschaft voor een (voor mij) toch wel flink bedrag, maar ik moet toegeven dat het ook kriebelt om de 671 te bestellen. Ik ga er nog een nachtje over slapen.
Modelbouw is een kunst

SuSke

Het zijn mooie stelletjes die zich op menig baan zeker thuis zullen voelen.

Citaat van: Alan On Track op 13 juli 2021, 12:42:50 PM
...Ik ga er nog een nachtje over slapen.

Je hebt nog een redelijk paar nachtjes Alan, maar ook ik ga even nadenken over een tweede exemplaar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Luc bedankt voor de foto's en de heldere tekst, ik hoef er niet langer over na te denken, voor mijn nieuwe module baan zullen de Am663 en de AM671 zeker niet misstaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

De blauwe streep ontbreekt, dus pas ik.

Helaas, maar dan kan ik wel andere dingen kopen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 24 juli 2021, 09:53:35 AM
De blauwe streep ontbreekt, dus pas ik.

Helaas, maar dan kan ik wel andere dingen kopen.
Misschien dat die versie over enkele jaren komt?
Anders is het makkelijker om een blauwe streep toe te voegen dan om ze te verwijderen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


JerryCrazy

Ja, maar het pictogram onder de klasse moet ook worden gewijzigd omdat de vakken zijn gewijzigd.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: JerryCrazy op 24 juli 2021, 14:39:26 PM
Ja, maar het pictogram onder de klasse moet ook worden gewijzigd omdat de vakken zijn gewijzigd.
daar dacht ik ook later aan

755philippe

Ik heb destijds van Jocadis de 719 gekocht in bordeaux kleurstelling en MET de blauwe lijn. Ik vermoed toch dat de kans klein is dat de volgende jaren weer een bordeaux stel wordt gemaakt met blauwe lijn maar hoop doet leven. Dit is voor mij ook de reden dat ik uitzonderlijk deze keer ga passen aangezien ik voor de new look livrei ga en nog een stel kopen lijkt me toch wat te veel van het goede want ik heb een bordeaux stel.
Mvg


755philippe

dieselfreak

Ik wil een donkergroene in Tijdperk 3, die andere kleurtjes zijn te modern voor mij. Maar ja, wie is er nu nog geinteresseerd in Tijdperk 3? Geen hond!
MC