Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

Jurgen

Dank jullie wel voor de uitleg Dries en Jérôme!

Dit was voor mij nooit duidelijk geweest zonder jullie bijkomende uitleg. In mijn geheugen waren die stellen namelijk allemaal gelijk, al weet ik wel dat bij een bepaalde reeks de seinen horizontaal stonden ipv verticaal. Al weet ik dan weer niet bij welke reeks dit precies was.

Maar bon, bordeaux en groen met de blauwe streep, dat zijn degene die ik wil en geen andere. Maar dan wel aan een betaalbare prijs. Helaas is dat laatste stilaan een probleem aan het worden, mijn loon stijgt namelijk niet snel genoeg mee...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

maar je kan belastingsvrij bijklussen/overuren maken hé ?

doomslu

Bedankt voor de uitleg mannen.

Het gaat inderdaad om een eenvoudige vraag in een besloten Facebook-groep. Meer niet, zo blijkt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 26 juni 2021, 17:37:54 PM
Het gaat inderdaad om een eenvoudige vraag in een besloten Facebook-groep. Meer niet, zo blijkt.
sommigen blijken toch niet te snappen dat je enkel"meer succes" kan hebben met het voor iedereen toegankelijk/leesbaar te maken  :-\

JerryCrazy

Citaat van: Jurgen op 26 juni 2021, 17:01:01 PM
Dank jullie wel voor de uitleg Dries en Jérôme!

Dit was voor mij nooit duidelijk geweest zonder jullie bijkomende uitleg. In mijn geheugen waren die stellen namelijk allemaal gelijk, al weet ik wel dat bij een bepaalde reeks de seinen horizontaal stonden ipv verticaal. Al weet ik dan weer niet bij welke reeks dit precies was.

Maar bon, bordeaux en groen met de blauwe streep, dat zijn degene die ik wil en geen andere. Maar dan wel aan een betaalbare prijs. Helaas is dat laatste stilaan een probleem aan het worden, mijn loon stijgt namelijk niet snel genoeg mee...

Seinen verticaal is MS 63 (251 tot 270), MS 62-63-65 zijn niet afgebeeld in miniatuur.

Ik wil "1995 en later" zoals jij, ik heb de 777 al gekocht maar ik wilde echt een bordeauxrode. (de tweedehandsmarkt is niet te betalen)
Dit is een van de modellen waar ik al van droom sinds ik een kind was.

De blauwe lijnen verdwenen heel laat op sommige motorstels, maar ik heb geen datum.
Officieel werd het rookverbod in treinen van kracht in 2004, maar de blauwe lijnen bleven ook daarna soms bestaan.

In het voorbeeld van de 671 :
~1990 ? (Wanneer ?) : In bordeaux kleur
01/1995: Blauwe lijnen
Na 2004 (Wanneer ?): Verwijdering van de blauwe lijnen
04/07/2007 : Omvorming tot CityRail (966)

De 671 kent de blauwe lijnen waarschijnlijk al langer dan zonder.

the_gold

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 juni 2021, 17:47:34 PM
Citaat van: doomslu op 26 juni 2021, 17:37:54 PM
Het gaat inderdaad om een eenvoudige vraag in een besloten Facebook-groep. Meer niet, zo blijkt.
sommigen blijken toch niet te snappen dat je enkel"meer succes" kan hebben met het voor iedereen toegankelijk/leesbaar te maken  :-\

Alles in dit digitaal tijdperk valt en staat met marketing en goede P.R. Laat mij het anders zeggen, als VB dit zou aankondigen zouden ze waarschijnlijk wel aan het vooropgelegde aantal bestellingen gekomen zijn?  ;)

Alan On Track

Citaat van: the_gold op 26 juni 2021, 22:51:06 PM

Alles in dit digitaal tijdperk valt en staat met marketing en goede P.R. Laat mij het anders zeggen, als VB dit zou aankondigen zouden ze waarschijnlijk wel aan het vooropgelegde aantal bestellingen gekomen zijn?  ;)

VBV heeft natuurlijk een groter platform en meer ervaring met dit soort dingen. Zij hebben nieuwsbrieven, advertenties in vakbladen enz. Bovendien wordt hun website ook vaker bezocht. Daarmee bereik je ook gemakkelijker een groter publiek. Ik denk inderdaad dat moesten zij, of een andere fabrikant dit aankondigen het productieaantal sneller gehaald zou worden, en ze het proces met voorbestellingen bovendien beter en professioneler zouden uitwerken.

Ik vind het nog steeds een moedig initiatief van railtrack-jocadis, maar treinliefhebbers zijn helaas niet noodzakelijk automatisch ook goede treinproducenten en -verkopers.  :-\ 
Modelbouw is een kunst

JerryCrazy

Persoonlijk denk ik nog steeds dat het echt een communicatieprobleem van RailTrack is.
De informatienetwerken zijn hetzelfde voor Van Biervliet, RailTrack / Jocadis of elk ander modelspoor merk.
De enige verschillen zijn de beurzen en tentoonstellingen (Spielwarenmesse Nürnberg, Euromodelbouw Genk, ModelspoorMagazine Expo, ...), maar geen van deze hebben in de afgelopen 18 maanden plaatsgevonden.

Wanneer een model wordt aangekondigd, wil de klant alle informatie in één keer. (en dit is normaal!)
Onbekende prijs in het begin, onduidelijke foto om de kleur, versie en registratienummer te weten, mensen verward met de oude "New Look", geen product beschrijving, we moeten raden op basis van slechts een foto van het echte model in close-up? Ik blokkeer geen 500€ op basis van zo'n foto.

Communicatie met klanten is zeer belangrijk.
Met dezelfde communicatie die ze voor de 663-993 deden, zou ik de bordeauxrode ook niet boeken, omdat ik niet alle informatie zou hebben om me tot kopen aan te zetten. (en geef me vertrouwen)

ronny-vdv

Weet er iemand of de productie gewoon doorgaat?
Mvg,

ronny-vdv

doomslu

Citaat van: ronny-vdv op 05 juli 2021, 17:59:57 PM
Weet er iemand of de productie gewoon doorgaat?
Er zijn nog steeds niet genoeg inschrijvingen heb ik vernomen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

Laat ze er dan maar beter mee ophouden, dit project blijkt gedoemd te zijn nog voor het goed en wel gestart is. Een update/woordje uitleg kon er nu een week na uiterste besteldatum toch even van af. Ik kijk wel wat de nieuwe folder van VB oplevert waar ik mijn zuur verdiende centen in kan investeren  ;D

Metpetergaathetbeter

als je veel geld moet uitgeven aan geruchten en mogelijkheden zo werkt het niet.......je moet zelf je informatie zelf gaan zoeken i.p.v omgekeerd dat de info bij U komt

doomslu

Ik lees vandaag op het TMM-forum dat Patrick (dat is de contactpersoon) laten weten heeft dat er nog deze week een bericht komt, dat positief is!
Afwachten...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


the_gold