Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

rgp

Nicolas,
Ze zoeken het vrijwilligers die het beter kunnen ........
Roland

ronny-vdv

#16
Eventjes voor de verduidelijking  ;)


Ik denk dat ze gewoon een manier zoeken om aan hun minimum aantal te komen om te kunnen bestellen.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Citaat van: rgp op 25 juni 2021, 18:15:08 PM
Nicolas,
Ze zoeken het vrijwilligers die het beter kunnen ........
Roland

Ik wil geen steen werpen, gewoon mij mening geven.

Alan On Track

Ah, zo gek, bij mij staat dat bericht er niet op hun pagina, misschien ligt het aan mijn Facebook zelf?
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

een link zou ook helpen het te vinden op FB

SuSke

Bizar bericht. Er staat niets van op de facebook-pagina van Rail-track Jocadis en nog minder op de website van zowel Rai-track als Jocazz   :( :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Qua communicatie zijn ze niet zo sterk, om het zacht uit de drukken...  ???

Ook die lange of korte cabine is me een raadsel...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Waarschijnlijk een manier om het onderscheid te maken tussen bouwreeks '73 en bouwreeks '74, maar ik speculeer. Wat dit met de cabinelengte te maken heeft is me ook niet duidelijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 26 juni 2021, 09:27:34 AM
Waarschijnlijk een manier om het onderscheid te maken tussen bouwreeks '73 en bouwreeks '74, maar ik speculeer. Wat dit met de cabinelengte te maken heeft is me ook niet duidelijk.

Ik speculer maar met je mee Michiel,
Kan het geen vertaalfout van de computer-vertaler zijn  :-\ gezien de makers van het model Franstalig zijn
op de foto is naar mijn mening het enige verschil de al dan niet geblindeerde ruit vooraan...

;)

Metpetergaathetbeter

mogelijks kan de raamindeling anders zijn, uiterlijk kenmerk (of andere vensters of gewoon een ander interieur).

Net als bij die M2'stuurrijtuigen er ander grotere ramen opzij zijn bij deie stellen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 26 juni 2021, 09:36:56 AM
het enige verschil de al dan niet geblindeerde ruit vooraan...
kan ook al een verfschil uitmaken voor sommigen. Ik beperk mij denk ik tot een New look en een  moelijk rijdende(heel oude) bordeau die ik ga laten slepen, dure wagons met m.a.w  ;)


Metpetergaathetbeter

ik heb alvast de oude New look (met rood zoveel mooier )

Driesel

Wat de verschillen in cabine betreft:

Deze klassieke stellen hadden inderdaad een zeer kleine stuurcabine voor de bestuurder. Na klachten van de machinisten werden vanaf een bepaalde vervolgreeks (ik weet nu niet precies welke) de stellen geleverd met een grotere stuurcabine in het rijtuig zonder bagage-afdeling. Hierdoor dienden enkele zitplaatsen tweede klasse te worden opgeofferd. Uiterlijk kan men dit zien doordat op de desbetreffende kast het raam na de stuurcabine nu maar een half raampje is.

Het wordt duidelijker met foto's: de 164 hieronder heeft tussen de toegangsdeuren en de stuurcabine twee volwaardige ramen voor de reizigersafdeling. Het smallere, deels geopende raampje is dat van de stuurcabine.



De (gemoderniseerde) 761 komt uit een latere bouwreeks en is voorzien van de grotere stuurcabine, te herkennen aan slechts één groot raam en twee smallere ramen tussen de toegangsdeuren en de kop van het stel. Het vlak tussen de twee smallere ramen is de extra ruimte voor de stuurcabine: de machinist heeft hier dus extra ruimte achter zich.



Deze verschillen zijn dus enkel maar te zien als men van deze zijde naar de stellen kijkt. De foto's van Railtrack zijn dus niet goed gekozen om die verschillen te tonen.
Verder hadden de verschillende bouwreeksen van deze klassieke stellen nog andere wijzigingen/verbeteringen op het dak, onder de kast en qua aansturing (JH en later Thyristor).

JerryCrazy

De modificatie vond plaats vanaf MS 73-74, de bestuurdersplaats is iets dieper en in de achterruimte is een zitbank verwijderd ...

Maar de communicatie van RailTrack is echt slecht...

Er wordt niets aangekondigd, er wordt een eenvoudige vraag gesteld...
De vraag is zinloos (het is echt een detail !), iedereen wil een klassiek bordeauxrood motorstel, het maakt niemand wat uit welke.

In de commentaren op Facebook, zegt hij "het is gewoon een vraag" ... Maar je weet dat als je zo'n vraag stelt, iedereen zal reageren!

Het enige wat de koper (ik in dit geval) wil weten is of hij de roken strips zal hebben of niet ... En in welk jaar het officieel zal worden aangekondigd.