Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

belgianrailways

 

ronny-vdv

Wel jammer dat dit niet zou doorgaan.

Ik moet er wel bijzeggen, ze zijn er niet goedkoper op geworden als je weet wat een klassiekje in het begin kostte.
Laat de verplichte binnenverlichting vallen en de prijs zal al wat voordeliger zijn, waardoor je meer modellen zal verkopen.
Of misschien iets minder winst nemen. 8)

Onze hobby is een luxeproduct waardoor bepaalde personen andere prioriteiten kiezen.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Ik heb al voorschot betaald, maar vreemd om het via deze weg te lezen. Ik heb zelf geen mail ontvangen!

rgp

Allen,

Er zijn nu nog niet genoeg betalingen van de 1 schijf.
Er zijn een deel die wel hebben ingeschreven, maar niet hebben betaald.

Binneninlichting weglaten gaat u 10 euro besparen.

Teveel winst ? Neem de plaats van de investeerder, neem het risico en ......

Roland

ronny-vdv

Citaat van: rgp op 28 mei 2021, 20:13:51 PM
Teveel winst ? Neem de plaats van de investeerder, neem het risico en ......

Risico? Hier is er geen risico daar er met voorschotten gewerkt wordt. Misschien loopt de modelbouwer hier wel het risico, want als zij failliet gaan, zijn wij de laatsten in het rijtje om onze centen te eisen.
Ik weet waarover ik spreek.

Railtraxx wou in begin polsen hoeveel interesse er was voor het produceren van nieuwe varianten, zonder de prijzen te vermelden, dat je via de site kon kenbaar maken.
Helaas hing daar nog geen verplichte bestelling aan vast daar je een afzonderlijk document moest invullen en doorsturen die als effectieve bestelling gold.

Veel mensen zullen dus afgehaakt zijn toen ze de prijzen zagen bij effectieve bestelling.

Tien euro voor de binnenverlichting, voor de fabrikant, maar niet voor de consument. Kijk maar eens goed rond, de prijs draait rond de 50,00 euro.
Mvg,

ronny-vdv

rgp

Ronny,

Het risico is er wanneer er niet genoeg bestellingen zijn en de producent met zijn product blijft zitten.  Er moeten 200 vaste bestellingen zijn of er is een risico voor de producent.  De winst komt pas achteraf.

Binnenverlichting: je verwart kostprijs met verkoopprijs. Als er geen verlichting seriematig ingebouwd wordt, vermindert de prijs met met 10 euro.

Roland

krispy

Citaat van: rgp op 28 mei 2021, 20:47:07 PM
Ronny,

Het risico is er wanneer er niet genoeg bestellingen zijn en de producent met zijn product blijft zitten.  Er moeten 200 vaste bestellingen zijn of er is een risico voor de producent.  De winst komt pas achteraf.

Binnenverlichting: je verwart kostprijs met verkoopprijs. Als er geen verlichting seriematig ingebouwd wordt, vermindert de prijs met met 10 euro.

Roland

Ik reageer niet dikwijls op zo een draadjes maar toch efkes
Persoonlijk vindt ik het stel te duur , daarmee uit , maar als ik dan lees dat als er 200 van de 400 een vaste bestelling hebben het risico voor de investeerder weg is , tja dan begrijp ik de prijs
Gelukkig heb ik ze vroeger (LSM uitvoering) nog bij jocadis kunnen aanschaffen aan een toch democratisere prijs
In het algemeen denk ik dat er veel vraag naar is
Wat ik hieruit haal is dat de inkoopprijs x2 gaat (wat overal wel gebeurt hoor )
Als men nu eens iets minder winst zou nemen , dus de prijs democratiser plaatsen zou het mischien geen probleem zijn om er zonder moeite die 400 kwijt te raken , maar ja dan heefd den investeerder minder opbrengst he

Dus ja dit is een mes dat langs overal snijdt ofwel is de consument de dupe ofwel de opdrachtgever , hier blijkt het beide te worden , de geintreseerde aan die prijs gaan het blijkbaar mislopen en de opdrachtgever gaat uiteindelijk niks hebben , zelfs verlies want de tijd en centen die hij er tot nu toe  heefd ingestoken is ook weg

Spijtig verhaal , maar zo is het tegenwoordig nu eenmaal
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

the_gold

Indien het verhaal stopt, krijgen wij onze centen gegarandeerd terug?

rgp

Hallo,

Uw geld krijgt ge terug als het project niet doorgaat.

200 stuks is niet breakeven, het risico voor de investeerder wordt dan aanvaardbaar.
De investeerder is geen geld kwijt, want die 200 is de start van het project.

En die chinezen werken al lang niet meer voor een kom rijst, de oosteuropeanen ook niet meer voor een boterham met choco

Roland

Alan On Track

Goh, prijs is relatief natuurlijk. Voor veel modelspoorders is de prijs van deze MS in elk geval te hoog en zullen velen het moeilijk vinden om voor zichzelf (of eventuele partner) te verantwoorden zulke kapitalen uit te geven aan een tweedelig motorstel. Anderzijds ben ik soms verbaasd hoe vlot een locomotief van 600 euro zoals de type 1 over de toonbank kan vliegen, dus er zal zeker wel een markt zijn voor duurdere modellen. En daarbij, de treinstellen van VBV bevinden zich over het algemeen in een gelijkaardige prijscategorie (ik hoop dat dit niet de standaard wordt voor tweedelige stellen in de toekomst  :-[ ).

Ik maak me bij railtrack wel enkele andere bedenkingen:
Enerzijds weet ik niet of er wel zoveel vraag is naar deze uitvoering van de MS. Er zullen zeker liefhebbers voor te vinden zijn, maar ik hoor het vaakst mensen die op zoek zijn naar een bordeaux-stel, of liever wachten op een nieuwe productie daavan i.p.v nu deze modellen te kopen. Denk maar hoe snel de bordeaux AM54 van VBV uitverkocht, hoewel het om een fantasie-uitvoering ging. Het kan zijn dat ze een marktonderzoekje gedaan hebben, maar ik vrees dat het lage aantal bestellingen eventueel te wijten kan zijn aan een verkeerde gok op de uitvoering. Ik ga eerlijk zijn dat indien dit een Bordeaux of oorspronkelijke New-Look MS had geweest ikzelf er eventueel nog voor in de buidel had durven tasten, ook al vind ik het model nog steeds te duur.

Ook qua publiciteit hebben ze misschien wat tekort geschoten? Buiten op fora, facebook en 2dehandssites is er niet veel reclame gemaakt, waardoor ze de potentiƫle kopers missen die niet op die platformen actief zijn. In deze tijden is het uiteraard niet mogelijk geweest om op beurzen te staan of op andere manieren direct klanten aan te spreken, maar reclame speelt volgens mij ook mee in het lage aantal bestellingen.

Ik vraag me af of Railtrack er vanaf het begin niet beter aan had gedaan om nauwer samen te werken met producent LSM of desnoods een verband aan te gaan met een bekende winkelier. Zo zouden ze kunnen rekenen op de grotere marktkennis en ervaring van deze partners, wordt het risico van de investering gespreid en kunnen de modellen ook worden aangekondigd in nieuwsbrieven/ brochures/ beursstandjes/ webshops/... om een ruimer klantenbestand aan te spreken. Ik weet niet of de prijs daardoor veel zou verbeteren, maar op alle andere vlakken denk ik dat dat voor iedereen beter zou uitkomen.

Enfin, dit is mijn kijk op de zaken, ik ben zeker geen expert op dit vlak en het kan zijn dat ik de bal totaal mis sla - het zal allemaal wel zo eenvoudig niet zijn. Het is vooral spijtig voor liefhebbers moest deze productie niet doorgaan omdat het te veel risico inhoudt voor de producent. Ik hoop toch stiekem nog altijd ergens een jocadis voor doenbare prijs tegen te komen op een beurs of 2dehandssite ;D

 

Modelbouw is een kunst

ronny-vdv

Vandaag op FaceBook doet Rail-Track opnieuw een voorstel tot keuze.
Deze keer gaat het om een klassiekje in bordeaux uitvoering.
Namelijk de nrs.
671 korte cabine


en/of 717 met lange cabine.


Zouden ze deze twee modellen extra aanbieden om zo aan hun minimum aantal te komen?
Wie weet meer?
Mvg,

ronny-vdv

Alan On Track

Waar heb je dat gezien? Ik vind het niet op hun facebook? Ik moet toegeven dat dit wel erg verleidelijk is... Ook al is de prijs zo hoog...
Modelbouw is een kunst

ronny-vdv

Ik heb een bericht gekregen via FaceBook van Rail-Track Jocadis en het staat nog steeds online.
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Korte en lange cabine?

Wie kan meer uitleg geven, want ik zie geen verschil.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Ik zie het niet staan.
Man wat hebben die een voor-oorlogse manier van werken...