Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mijn N-baan in wording

Gestart door Alberke, 23 mei 2021, 16:42:17 PM

Alberke

Die draaischijf moet toch ooit eens werken:
rotonde by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

 ;D Dat is nu eens een eenvoudige oplossing!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Citaat van: doomslu op 23 mei 2021, 17:40:21 PM
;D Dat is nu eens een eenvoudige oplossing!  ;)

... die met een eenvoudige hefboom nog een stuk realistischer (lees: trager) zou sluiten  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Citaat van: Gerolf op 24 mei 2021, 08:30:09 AM
Citaat van: doomslu op 23 mei 2021, 17:40:21 PM
;D Dat is nu eens een eenvoudige oplossing!  ;)

... die met een eenvoudige hefboom nog een stuk realistischer (lees: trager) zou sluiten  :)
Tekeningetje aub?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Opletten hé, als die middelste hefboom stil staat keert de beweging wel om. Als je dezelfde richting van beweging wil houden moet je vaste punt boven dat van de pijl staan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Creatief met kurk. En passen en meten...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ik heb nu ondervonden dat die wissels een probleem vormen: als de loc erover rijdt  als de wissel  niet in zijn rijrichting staat krijg je kortsluiting!
De wisseltong is één geheel en de spanning die er op staat is die van de rail die ze raakt.
Iemand een idee hoe dat op te lossen?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

59erke

Als dit peco wissels zijn is dit normaal, kan je volgens mij niets aan doen en mocht het lukken gaat de loc ook ontsporen aangezien deze niet opengereden kunnen worden.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan


doomslu

Citaat van: Alberke op 15 juni 2021, 08:54:45 AM
Ik heb nu ondervonden dat die wissels een probleem vormen: als de loc erover rijdt  als de wissel  niet in zijn rijrichting staat krijg je kortsluiting!
De wisseltong is één geheel en de spanning die er op staat is die van de rail die ze raakt.
Iemand een idee hoe dat op te lossen?
Je kunt de wissel beveiligen door een stukje spoor stroomloos te maken, zodat er geen treinen een wissel 'verkeerd' kunnen oprijden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alberke

Het zijn wissels van Rapido, maar het probleem is hetzelfde, en de oplossing dus ook! Bedankt!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D