Welke Airbrush???

Gestart door belair, 01 november 2006, 22:37:56 PM

bollen neus

Inderdaad Guy, dat laatste vergeten ze meestal wel al eens van "agauw is wa spuiten tjzé".
Den Eric.

Floris

Ik bewaar mn airbrush (minus t luchtkraantje, want dat kan er niet tegen) altijd in een pot thinner, uitkuisen sla ik maar over, tenzij ik met lichte heldere kleuren of vernis aan de gang ga. Heb er eigenlijk heel goede ervaringen mee tot nu toe, eigenlijk wel logisch want ik haal de spuit eigenlijk maar weinig uit elkaar, dus weinig kans dat daarbij wat slijt of misgaat, en omdat er geen verf in kan uitdrogen blijft alles gangbaar en hoef je nooit ergens kracht op te zetten.

Dirky

Ik heb enkele jaren terug twee grote bruggen van 4,5m eerst in grijs, dan in groen gezet en niet één keer mijn Badger gekuist. Enige wat ik doe is na elk "potje" dat ik spuit, de boel doorspuiten met ruitenreiniger. En dat lukt bij mijn goedkope pistooltjes zeker niet.

Havoc

Daarom dat ik in de winkel gevraagd heb nar de airbrush die het gemakkelijkste te kuisen is... Waar ligt die eigelijk ergens onder mijne rommel?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

 ;D ;D ;D  De 2 uitersten ontmoeten elkaar: De "je-m'en-fou-tist" en het "pietje precies", De ene trekt er zich niets van aan en ziet wel hoe ver hij komt, terwijl de andere bijna panisch aan het kuisen slaat.

Blijkbaar werken beide methodes.

Al blijkt wel dat zoiets met kwaliteitsmateriaal iets vlotter loopt dan met het minder kwalitatieve gereedschap.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Ik had een badger, ben een deel stukjes kwijt met verhuizen

Ernaast heb ik een compleet chroom ding, denk ooit overgekocht hier opt forum.
Reinigen: isopropanol erdoor tot ik geen verf meer zie (ik koop dat toch in liters) en dan in een badje met heet water. Naald kuisen met glaswol 000. En dan een tijdje losse stukjes laten drogen en nakijken (en zo ben ik dingen kwijt van m'n badger). Echter bij het spuiten van niet wateroplosbare dingen, dan is het met thinner erdoor en wat meer kuiswerk.
Greetz

Thommy