Welke Airbrush???

Gestart door belair, 01 november 2006, 22:37:56 PM

locomotion

Stond er enkele maanden geleden geen artikel in modelspoormagazine over een airbrush. Een "evolution" of zo iets van ??n of ander merk dat ook geschikt is voor alle soorten verf en ongeveer even duur is als badger?
Locomotion

belair

Evolution is van het merk Harder & Steenbeck, de prijzen liggen over het algemeen allemaal rond dezelfde prijzen.
mvg
Luc

DelticPower

Ook ik ben vandaag toegetreden tot de groep airbrushgebruikers.


Groeten van Jan [img]

belair

Waar heb je die gekocht Jan? Wat meer uitleg?
mvg
Luc

locomotion

En hoeveel heb je die betaald?
Locomotion

DelticPower

Hallo Belair en Locomotion. De airbrush heb ik gekocht bij Wouters in Bergeijk (NL) Hij kwam daar op ?98,00 Had ook spuitjes van Revell en Badger. Heb voor deze gekozen omdat er veel reserveonderdelen en extra naalden etc voor te krijgen waren. Deze is ook gemakkelijker schoon te maken en heeft teflon afdichtingen. Deze heeft external mixing, de lucht-verf menging gebeurt vooraan in het spuitstuk. Hij geeft al een bepaalde kleine hoeveelheid lucht, de verf en verdere hoeveelheid lucht is apart regelbaar (Triplex)
Als mijn compressor binnen is ga ik hem eens testen.
Groeten Jan
Groeten van Jan

belair

Ben er eindelijk ook uit geraakt en heb een Badger 150 gekocht voor ?86, verzending inbegrepen bij Modelbouw Verborgh. Ik heb ze wel nog niet geprobeerd. Ben eigenlijk met een beetje van alles bezig.
mvg
Luc

janjozef

Is een goed toestel en stevig heb er ook zo een, en tot nog toe geen spijt van dat ik het gekocht heb.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

belair

Ik moet wel nog eens de handleiding doornemen voor ik ze ga proberen. Zijn er bruikbare tips?
mvg
Luc

janjozef

Na gebruik volledig uit elkaar halen goed kuisen, zeer goed kuisen.

Voor het gemakkelijke kun je eerst eens oefenen met chinese inkt op een stuk karton. Dat heeft van zichzelf de juiste viscositeit en is eenvoudig met water proper te maken. zorg ook steeds dat je eerst omlaag drukt voor je de handel naar achteren trekt of anders eerst de juist hoeveelheid lucht en dan pas verf geven. Altijd blijven bewegen, nooit stil blijven staan met je pistool. en beter 2 maal te weinig spuiten dan 1 keer teveel want dat geeft druppels.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

railbusje

Ik heb zelf een Badger en een Aztek. De laatste heeft verwisselbare koppen maar ik vind dat niet zo'n goed toestel. Hij kan niet goed acryl verf spuiten en voel wat te licht aan. De Badger daarentegen is zeer goed.

belair

Ben blij het te horen, blijkbaar heb ik toch goed gekozen met de Badger 150.
Ik denk eerst wat te testen zoals Jan zei met chinese inkt, kan ik wat oefenen ook. Bij AVA-papierwaren zal wel het beste adres zijn voor chinese inkt en een groot tekenblok zeker?
Luc

janjozef

Koop de chinese inkt in een fles van 0,25 of 0,5 l is een stuk goedkoper en je verbruikt wel wat.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Robert van den Broeken

Ik ook een airbrush gekregen :D

De Revll Airbrusch spray gun vario Master Class spuit

Goed voor camouflage
Verouderings effecten
grof spuitwerk
en gedetailleerde werkstukken .

Prijs weet niet heb hem gekregen .


Is dit een goede airbrusch voor modelspoor ?

belair

Het toestel staat tussen de 80 en 100 euro geprijst, naar wat ik lees is dit toch een zeer goed toestel. Mooie cadeau moet ik zeggen.
mvg
Luc