Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 214

Gestart door doomslu, 16 mei 2021, 19:47:02 PM

doomslu

Het is nog een weekje of 2 wachten...
De lezers van onze nieuwsbrief konden al kennismaken... https://mailchi.mp/de34827dc7e0/modelspoormagazine-nieuwsbrief-msm-4938454
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mardig23

Ok, wie heeft daar die zijderoute-express gemaakt met CRE containers...😍😍😍
Mvg Karl

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

T13 rules

Citaat van: mardig23 op 16 mei 2021, 20:28:14 PM
Ok, wie heeft daar die zijderoute-express gemaakt met CRE containers...😍😍😍
It Was I, Karl... ik had je toen beloofd als ik de trein volledig had foto's te laten zien, wel... Suprise ;D
 

Thommy

Gisteren in de bus. Nog niet kunnen bekijken helaas
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

leuk nr. met mijn favoriete "treinsamenstellingen" en wat opvalt dat de MW treinsets veelal maar onvolledige samenstellingen zijn zonder die "auto"wagons DD", gelukkig heb ik hier nog een tiental liggen !(blauwe en groene) Tot op heden nog geen heruitgaven van LS.

Wat mij opviel dat de uitgebrachtte sets LS/MW blijkbaar de MSM niet meer halen, of zie ik dat verkeerd, anderen leken dat ook op te merken.....Of zitten we hier allemaal fout ?

En ook worden we verder onderdompeld in die nooit tegenstekende Bassin waar onze "Floris", die blijft verbazen met de teloorgang van de  Luikse Staalindustrie en waar wij bijna getuige(n) zijn van Sociale drama's in het Zuiden van ons land !

Verder nog enkele leuke baantjes en wat toch in het oog sprong was dat veerpont, zo eentje waar er hier ook nog een aantal te vinden zijn in de wijde omtrek van Gent (maar niet voor spoorwegwagons). Het blijft een interessant gegeven !

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 mei 2021, 01:16:06 AM
Wat mij opviel dat de uitgebrachtte sets LS/MW blijkbaar de MSM niet meer halen, of zie ik dat verkeerd, anderen leken dat ook op te merken.....Of zitten we hier allemaal fout ?

Ik vrees dat dit vooral komt omdat de redactie dat setje dan iedere keer zelf moet aankopen, of een liefhebbende ziel moet vinden die zijn setje ter beschikking wil stellen.

Je weet net zo goed als iedereen dat die setjes steeds vrij snel uitverkocht zijn en LS er zeker geen op overschot heeft.
Wanneer je echter goed zoekt, zal je hier en daar nog een laatste setje kunnen vinden, maar tegen dat MSM dat gevonden heeft, is een artikel ondertussen ook zinloos geworden.

Komt daarbij dat het meestal heruitgaven zijn van rijtuigen die reeds besproken werden, dus veel meerwaarde heeft een artikel, alles samen bekeken, dan niet meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Jurgen, leuk dat U antwoordt en misschien is dat ook zo, maar ik had het toch liever van de mensen MSM gehoord of speelt Covid19  ook mee ?

Hierdoor worden zaken veel minder ter beschikking gesteld, zelf gewoon een tekst(je) zou ons ook op de hoogte houden van wat uit is, want niet overal wordt alles besteld  :-\

doomslu

Jurgen heeft grotendeels gelijk.

We hebben een goede neus, maar sommige zaken ontsnappen ons. De meeste fabrikanten negeren ons en houden ons niet op de hoogte. Zelfs na meer dan twintig jaar van vragen en beloven...  :-\
Gelukkig zijn er ook een paar winkeliers die ons wel informeren en ons zelfs modellen ter beschikking stellen om te testen.

Die befaamde sets in kleine oplage zijn meestal al uitverkocht voor je met de ogen knippert...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 30 mei 2021, 16:57:09 PM
Die befaamde sets in kleine oplage zijn meestal al uitverkocht voor je met de ogen knippert...
en zeker als je 2dehands en Googled en je moet lezen "Uitverkocht!" ;)

Metpetergaathetbeter

zou dat niet beschikbaar voor MSM niet op te lossen zijn door bij ieder nieuw voorgesteld artikel degene te vermelden die het beschikbaar stelt......op deze manier krijgen mensen die positef bijdragen ook possitieve feedback en commentaren...... voor wat hoort wat zeg maar  :-\

krispy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2021, 12:13:09 PM
zou dat niet beschikbaar voor MSM niet op te lossen zijn door bij ieder nieuw voorgesteld artikel degene te vermelden die het beschikbaar stelt......op deze manier krijgen mensen die positef bijdragen ook possitieve feedback en commentaren...... voor wat hoort wat zeg maar  :-\

Dit gebeurt toch reeds , op het einde van de voorgestelde artikelen staat steeds ( of nu ni meer ??  ) de naam( namen ) van de winkel( winkels ) die de artikelen ter beschikking stelde
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

bij elk artikel zou het misschien erbij moeten staan, of misschien zou een uitbreiding naar de website van MSM een mogelijkheid kunnen zijn, dan zijn we nog meer up to date geînformeerd bij bv voor abonnees in te loggen? Is een motovatie een abo te nemen ?

Jurgen

't Is niet omdat een handelaar iets beschikbaar stelt aan MSM, dat het nadien nog beschikbaar is in de winkel hé. Tegen de tijd dat ons boekje in de brievenbus zit, is dat artikel al oud nieuws.

Je zal moeten leren leven met het feit dat je sommige dingen nu eenmaal op voorhand moet bestellen.


Ik heb ondertussen trouwens het nummer doorgelezen en was benieuwd naar het artikel over de autoslaaptreinen. Volgens mij staat er wel een foutje bij de UIC-nummers van de modelrijtuigen.
Jullie vermelden bijvoorbeeld voor LS Models/Heris 12524 het UIC-nummer 65 88 95-... terwijl op foto 21 duidelijk te zien is dat dit rijtuig UIC-nummer 65 88 98-... heeft.
Bij de artikelnummers 12522 en 12523 is dit hetzelfde, maar ik heb ze zelf niet en heb er ook geen foto's van opgezocht, maar ik veronderstel dat dit ook foutief zal zijn. In het artikel zelf wordt over dat UIC-nummer niet gesproken.

Kan het zijn dat dit foutief overgenomen werd van een website? Heeft Guy zijn huiswerk niet goed gemaakt?  ;D

Verder anders een goed artikel hoor, ik heb weer wat bijgeleerd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmdsdiesel

Ik ben enorm gebeten door het artikel over de autoslaaptreinen in België. Maar heb eerder een voorkeur voor tijdperk III tot IV.

Dus een vraag of suggestie naar MSM, zou er een prequel kunnen geschreven worden aan dit artikel betreffende de eerste jaren van de autoslaaptreinen?

Ik heb wat zitten zoeken op het net en kan nog niet al te veel terugvinden. Behalve dat de NMBS is gestart met een autoslaaptrein vanaf 30 juni 1956 tussen Oostende en Munchen. En wat basis foto- en videomateriaal op de website van Trainworld.

Zijn er foto's en info te vinden van de treinsamenstellingen? Welke rijtuigen werden ingezet?  I3/I4/I5 en welke gesloten autowagons werden ingezet?

Alvast bedankt,
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V