digitaal treinsnelheid per blok

Gestart door Janssfs, 01 november 2006, 21:28:36 PM

Janssfs

Mijn treinen rijden analoog, waarbij de snelheid (lees spanning) per (groep) blok verschillend is. (vb in station traag  - bergop wat hoger ...)
De nieuwe multimaus heeft met zijn prijs nu ook mijn aandacht getrokken. Alleen vind ik nergens hoe de snelheid bepaald worden in diverse secties van een baan. Het lijkt me niet zo evident om 3 treinen terzelfdertijd manueel te besturen met die multimaus.
Of kan dit digitaal enkel als je ook een pc aansluit?

Jan
 

INFO

De snelheid in digitaal wordt per lok vastgelegd geregeld. Ook de rijrichting wordt per lok bepaald.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ssfs

Of kan dit digitaal enkel als je ook een pc aansluit?

Inderdaad, als je automatisch per sectie een verschillende snelheid wilt hebben dan moet dit via PC besturing.

Janssfs

Het programma "koploper" kan dit ook overweg met de multimaus? het staat niet op de website vermeld, maar het roco-sysyteem lijkt zeer goed compatibel te zijn met LENZ

Jan
 

SuSke

@ ssfs

Op de website van KOPLOPER staat te lezen dat koploper niet overweg kan met 2 systemen, nl. Marklin system en Roco ingevolge het niet vrijgeven van communicatie protocol.
De Roco-multimaus kan dus niet aangestuurd worden met Koploper.
Meer info op het forum van koploper http://www.koploperforum.nl/
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

INFO

De Multi-maus is compatible met XPressnet vanaf Versie 3.0
Via een interface van Lenz de LI101F is het mogelijk om met Koploper te werken. Je hebt alleen een probleem met de bezet/terugmelding van de baan die moet op een andere manier tot stand worden gebruikt, nl. via S88 en de HSI-S88 aansluiting. Beide ondersteund door Koploper.

Mvg
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.