KMB HLD60 : nieuw chassis WIP

Gestart door eve, 14 mei 2021, 09:09:25 AM

eve


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

traxx2837

Hoi Erik,
Is dit een ontwerp voor een 3D-print? Het ziet er zeker solide uit, zeker beter dan de printplaat uitvoering die vroeger te koop werd aangeboden.
De moeilijkheid is wel een nauwkeurige uitvoering voor de opleg van het chassis op de draaistellen.
Er is zeker interesse voor dit onderdeel.
We kijken uit naar meer info.

SuSke

Mooi, hier zit muziek in om mijn 2 oude KMB's ook te voorzien van een nieuw chassis.

Is het de bedoeling om er gelijk een print voor te ontwerpen om hen te digitaliseren?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig


Waarbij het middelste van die 3 gaatjes overeenkomt met dat van het zwart-plastieken KMB-tussenchassis (in de kopkant )  ?
Nl. het kunststof ding met op beide koppen de buffers  ?

eve

Citaat van: traxx2837 op 14 mei 2021, 12:52:25 PM
Hoi Erik,
Is dit een ontwerp voor een 3D-print? Het ziet er zeker solide uit, zeker beter dan de printplaat uitvoering die vroeger te koop werd aangeboden.
De moeilijkheid is wel een nauwkeurige uitvoering voor de opleg van het chassis op de draaistellen.
Er is zeker interesse voor dit onderdeel.
We kijken uit naar meer info.

Ik heb vandaag, 5 dagen vroeger dan verwacht, het prototype in handen gekregen. En het overtreft mijn stoutste verwachtingen.
Het chassis is inderdaad 3D-geprint en zeer, zeer rigide en vooral ook maatnauwkeurig.
De draaistellen passen precies en kunnen vlot bewegen. Hier en daar nog een kleinigheid bijsturen en we kunnen de belangstellenden een aanbod doen.

Mvg, Erik.

eve

Citaat van: SuSke op 14 mei 2021, 14:36:39 PM
Mooi, hier zit muziek in om mijn 2 oude KMB's ook te voorzien van een nieuw chassis.

Is het de bedoeling om er gelijk een print voor te ontwerpen om hen te digitaliseren?

Suske,

Ik verwacht nog wat "salami" om het verhaal compleet te maken : volgende week rond deze tijd heb ik meer nieuws.

Mvg, Erik.

eve

Citaat van: Herwig op 14 mei 2021, 17:00:50 PM

Waarbij het middelste van die 3 gaatjes overeenkomt met dat van het zwart-plastieken KMB-tussenchassis (in de kopkant )  ?
Nl. het kunststof ding met op beide koppen de buffers  ?

Herwig,

Ik heb gezien dat met de KMB één-vijs-constructie de schort met de buffers naar de zijkanten toe krom trekt, van het chassis weg.
Ons gedacht was om dat op te vangen met twee schroefjes. Bijkomend krijgen we dan ruimte om een KKK in te bouwen. Maar dat moet nog uitgetest worden. We denken hier sneller dan dat het materiaal binnen komt...

Mvg, Erik

raf

ik heb nog het originele vervang chassis in messing
maar dit ziet er zeker mooi uit alleen het messing chassis is wel een pak zwaarder
kunnen er geen pockets ingemaakt worden waar je eventueel lood plaatjes kunt in schuiven om te te compenseren .
in ieder geval mooi gedaan

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eve

De KMB HLD60 met messing chassis weegt 420 g.
Ik denk (berekend) met dit chassis op 420 tot 450 g te komen.

Mvg, Erik.

eve


by Erik Verleysen on Flickr

Nog niet af.

Mvg, Erik

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

ziet er goed uit
alleen die shit bevestigingen van die motoren dat had fabrieks af beter moeten kunnen denk ik
ben benieuwd hoe het gaat rijden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter