Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Alles is duidelijk.

Gestart door eve, 13 mei 2021, 07:56:25 AM

eve

Tekst gevonden in 't Groot Contact van 11 mei 2021.


by Erik Verleysen on Flickr

;) Erik

Metpetergaathetbeter

#1
tja Erik geleerd zijn en het proberen overbrengen naar anderen is niet gemakkelijk, ofwel toch als je zegt wat ze graag horen !  ;D

En dat de zorg tot aan de oren in de stront zit daar trekken de meesten zich toch niet aan als ze maar Vrij (en dom)zijn. En die regeltjes die vergeten ze toch na hun 2de of 3de pint ! Welke pandemie ?

Zelfs in het journaal zie je vrij gemakkelijk de overtredingen tegen de regels.......je hoeft zelfs niet veel moeite te doen ........tellen tot 4 je zou denken dat is gemakkelijk ......maar niet voor iedereen blijkbaar ! En dat masker ophebben als je rondloopt is best vervelend......... en je neus moet toch ook de gelegenheid egaal met de rest van je lichaam te kunnen  bruinen !

Moraal van het verhaal de mens is in het dierenrijk maar een asociaal schepsel..........je ziet dat de historische uitspraak That's one small step for man, one giant leap for mankind." niet altijd opgaat !

mardig23

Zo duidelijk is het precies toch niet, want op een terrasje moet je geen mondmasker op.

Ene als je met 10 naast een terras gaat staan moet dat wel met mondmasker, of je moest afstand houden, maar dan moet je wel roepen want dan staan de 10de persoon 15 meter verder ::)

In het journaal, of de afstpraak of iets dergelijks zitten ze zonder, want genoeg afstand en ventilatie, maar buiten lopen ze, voor welke rede dan ook met masker.
Je ziet dan een reporter en Jambon, buiten op straat, 5 meter uit elkaar, met masker.
En dan versta je niet wat Jambon zegt...
Nu ja, dat doe je zonder masker meestal ook niet ;D

Ik ben aan de andere kant wel zeer blij met de "positief nieuws" show.
Het geeft een mens weer wat moed om verder te doen 8)
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mardig23 op 13 mei 2021, 12:07:40 PM
Zo duidelijk is het precies toch niet, want op een terrasje moet je geen mondmasker op.
inderdaad maar als je tss de tafels loopt bedienen/WC gaat wel.

Als je een terras passeert eens kijken hoeveel er gehurkt tss  die 4 plaatsnemen/ zonder de nodige afdstand en veelal met het masker naar beneden. En hoeveel er schuimen van de ene tafel naar de andere zonder masker (bubbels worden dan rap veel groter dan 4 man )?

mardig23

Jaja Peter,

Ze noemen dat "normaal sociaal gedrag" van een mens.
Langzaam maar zeker komt dat terug, verschietachtig hé ;)

Nog een maandje of twee, en dan heeft iedereen een prik gehad, en dan ga je wat zien ze... :o
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mardig23 op 13 mei 2021, 12:28:12 PM
Nog een maandje of twee, en dan heeft iedereen een prik gehad, en dan ga je wat zien ze... :o
iedereen zei U toch ? Behalve die die denken opgespoord te kunnen of de vele uitvluchten om toch maar niet....... Maar als ze naar de Tropen gaan allerlei zaken laten inspuiten waar je gegarandeerd ziek van loopt ! Maar aan de toog op café daar opeens wel de held kunnen uithangen(je weet wel na die 2de, 3de pint als alles alweer vergeten wordt) !

mardig23

Iedereen die het wil, degene die niet willen niet.
Voor mij allemaal goed, niemand is verplicht (voorlopig)

Maar na V-day mag van mij alles open. Degenen die angst hebben mogen van mij gerust voorzichtig zijn en afstand houden, en als ik mensen met een masker zie lopen zal ik uit respect nog afstand bewaren, maar de rest mag van mij de wei in of de schorre op.
Ik heb er geen probleem mee.

En als in oktober blijkt dat het virus slimmer is dan de vaccins, kunnen we alleen nog bidden tot de almachtige om ons te sparen🤣

Eén ding is zeker, ik ga zo snel mogelijk weer genieten van het leven, beurzen, en tentoonstellingen (in edegem bvb), concerten, cinemakes, etentjes, en vooral weer sporten!
En als ik dan dood val, al dan niet aan Covid, is het maar zo ::)
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mardig23 op 13 mei 2021, 12:47:49 PM
En als ik dan dood val, al dan niet aan Covid, is het maar zo ::)
een schoonbroer van mij rookte. Van stoppen was geen sprake die zei : "Als ik kanker krijg en dood ga dan is het spijtig maar stoppen doe ik niet." Welnu hij is inderdaad gestopt,gestorven aan longkanker maar heeft zichzelf altijd beklaagd van zijn "grootse woorden !"

Dirk

yep, zo denk ik er ook over. Ik ben het een beetje moe dat we nu in deze doemdenker periode zitten, en de angst wordt er mijns inziens onnodig aangewakkerd, begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat het de beleidsmakers niet slecht uitkomt deze angstpsychose, en dat die controle maatregelen niet snel afgevoerd zullen worden. En een deel van de mensen zijn gevoelig voor paniek zaaierij. In deze tijden van sociale media kan iedereen gemakkelijk bereikt worden met allerlei meningen al dan niet gestaafd met "bewijzen". Ok er staat druk op de ziekenhuizen, maar is dat alleen een gevolg van Covid? Of zou het ook iets te maken kunnen hebben met besparingen en wanbeleid van deze en vorige beleidsvoerders? Dan is het gebruik van de pandemie een welkom doekje voor het bloeden denk ik zo. Ik heb mijn 1e spuit gehad, ik heb er geen minuut aan getwijfeld, maar als er anti-vaxers zijn, dat stoort me geen hol, een vriendin van mij is zo'n anti-vaxer, een beetje een 'alternatieve zweefster' die er rotsvast van overtuigd is dat ze met positief leven en Forever pillekes eeuwig zal leven, als ze daar gelukkig mee is prima, ik geloof in de wetenschap, zij in Forever, maar al die doemscenario's van de virologen komen me wel stilaan de keel uit, het zijn wel wetenschappers, slimme mensen, maar om hun negativiteit zo op te dringen aan de bevolking is er een beetje over. Heb gewoon respect voor de medemens, maar loop toch niet als schapen achter grootste ram aan. De machtshebbers zijn haantjes, die willen gehoord worden, idealisme is hier ver zoek, politiek is een spel voor enkelingen en die enkelingen proberen de grenzen te verleggen, de grenzen van hun macht, de hoogte van hun ivoren toren.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

mardig23

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 mei 2021, 13:52:52 PM
Citaat van: mardig23 op 13 mei 2021, 12:47:49 PM
En als ik dan dood val, al dan niet aan Covid, is het maar zo ::)
een schoonbroer van mij rookte. Van stoppen was geen sprake die zei : "Als ik kanker krijg en dood ga dan is het spijtig maar stoppen doe ik niet." Welnu hij is inderdaad gestopt,gestorven aan longkanker maar heeft zichzelf altijd beklaagd van zijn "grootse woorden !"

Tja, als dat bij mij ook zo zou zijn, dan heb ik pech en is het mijn eigen schuld. Maar er is wel een verschil tussen roken, waar het een zekerheid is dat j ervan doodgaat, en gewoon leven, doen wat "normaal" is zoals uw familie zien...
Ik stap dagelijks in de auto en rij en de hele dag over gevaarlijke autosnelwegen, wetende dat ik mezelf in gevaar breng. Dat doe ik al 25 jaar elke dag.
Daar stop je toch ook niet mee, omdat er 600 mensen sterven erlk jaar?
En het zinnetje: als er mij ene dood rijdt, dan is dat maar zo, dat helpt me om er niet altijd heel de dag over na te denken, en te genieten van wat ik doe ;)
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

 oei rij jij zo gevaarlijk ? :-X  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Dirk op 13 mei 2021, 13:55:13 PM
yep, zo denk ik er ook over. Ik ben het een beetje moe dat we nu in deze doemdenker periode zitten, en de angst wordt er mijns inziens onnodig aangewakkerd, begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat het de beleidsmakers niet slecht uitkomt deze angstpsychose, en dat die controle maatregelen niet snel afgevoerd zullen worden. En een deel van de mensen zijn gevoelig voor paniek zaaierij. In deze tijden van sociale media kan iedereen gemakkelijk bereikt worden met allerlei meningen al dan niet gestaafd met "bewijzen". Ok er staat druk op de ziekenhuizen, maar is dat alleen een gevolg van Covid? Of zou het ook iets te maken kunnen hebben met besparingen en wanbeleid van deze en vorige beleidsvoerders? Dan is het gebruik van de pandemie een welkom doekje voor het bloeden denk ik zo. Ik heb mijn 1e spuit gehad, ik heb er geen minuut aan getwijfeld, maar als er anti-vaxers zijn, dat stoort me geen hol, een vriendin van mij is zo'n anti-vaxer, een beetje een 'alternatieve zweefster' die er rotsvast van overtuigd is dat ze met positief leven en Forever pillekes eeuwig zal leven, als ze daar gelukkig mee is prima, ik geloof in de wetenschap, zij in Forever, maar al die doemscenario's van de virologen komen me wel stilaan de keel uit, het zijn wel wetenschappers, slimme mensen, maar om hun negativiteit zo op te dringen aan de bevolking is er een beetje over. Heb gewoon respect voor de medemens, maar loop toch niet als schapen achter grootste ram aan. De machtshebbers zijn haantjes, die willen gehoord worden, idealisme is hier ver zoek, politiek is een spel voor enkelingen en die enkelingen proberen de grenzen te verleggen, de grenzen van hun macht, de hoogte van hun ivoren toren.

mvg

Dirk

Een visie waar ik mij volledig achter schaar...!

;)

SuSke

Groot gelijk Dirk en Karl. Hier ook, maken dat we die prik krijgen en dan terug ten volle "leven" met alle toeters en bellen, maar met respect naar wie dat niet meer wil of kan.

En wat die doemdenkerij betreft:
Een viroloog wil vanuit zijn wetenschappelijk standpunt alleen maar dat ieder van ons onder een glazen stolp leeft want zo leef je zonder risico.
De definitie van de gedachtegang van de politici is gelijk "raak en gezonken", dat is inderdaad hun enige betrachting. Spijtig is dat een alternatieveling dood gemept is voor hij/zij/het (genderneutraal) zover is dat er in de pot pap geroerd kan worden.

Ik ga met vol optimisme het leven tegemoet, "het leven overleven" zal toch niet lukken, dan liever goed geleefd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

bij ons thuis heeft niemand gerook en toch is mijn moeder aan long kanker overleden

de anti vaxers heb ik geen probleem mee maar ga dan op de gemeente een formulier in vullen dat als je covid krijgt je geen hulp wil hebben .
zo iets als mensen die niet gereanimeerd willen worden BV .
in engelenad kun je een kleine tatoo laten zetten met NO CPR
omdat niet steeds direct in een handtas of portefeuille gezocht word of omgekeerd anders discrimineer ik weer.

en indien het terug toegelaten word dan ga ik gewoon verder met leven maar of het ooit gaat worden als voorheen ????? maar ach met een mondmaskertje op rond lopen ook Bv als men verkouden is gaat ook niet zo erg zijn zekers .china doet het reeds jaren




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ACFI

Nu we toch gewoon zijn om gemaskerd rond te lopen, denk ik dat we eind dit jaar voor de griepepidemie best ook terug drie maand gemaskerd rondlopen.

En met karnaval veranderen we naar een ander masker.

ACFI