Roco baureihe 85 DB - tijdperk III

Gestart door Peter, 12 mei 2021, 16:33:13 PM

Peter

Ook de 85.009 is volgens het bericht dat ik in de loop van de namiddag heb ontvangen, is
volgens MSl door hen verzonden. Wegens de feestdag morgen zal het hoogstwaarschijnlijk
voor maandag zijn eer ik hem ontvang;
Ter info: de Reichsbahn versie is voor mijn Schwarzwald verzameling (af en toe is mee rijden als ik een baantje heb)

De 85.009 is voor de dagelijks inzet (als ik eindelijk aan mijn baantje kan beginnen na ons 14 daags verlof aan zee)
Denk niet dat er nadien nog modellen bijkomen.

Roco-72273 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Vandaag eindelijk mijn 85.009 ontvangen. zit voorlopig nog in de doos, want morgen is een drukke dag.
2e corona spuitje halen, winkelen met echtgenote naar Pippoos in de stad en nog even naar Gamma voor wat kleinigheden.
Foto's volgen dus nog later
Met vriendelijke groeten
Peter

Decapod

Mooie machine, Peter. Grote tenderlocs hebben toch altijd wat speciaals. Dit is een getenderiseerde BR50 als ik het niet mis heb?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

Hallo Thomas,
nee, de baureihe 85 heeft niet de ketel van de baureihe 50 maar van de baureihe 44

Met vriendelijke groeten
Peter

Decapod

Ah, inderdaad. Kan ik nooit uit elkaar houden. De leidingen op de zijmediaan van de ketel zijn thans duidelijk aanwezig ...
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

#5
De nieuwe 85
Bijna helemaal uitgepakt. Die verpakking en de speciale, doos met aangepaste vormen in grijze schuimstof waar blauw Roco verpakking dan precies in past zal ook niet goedkoop geweest zijn  ;D ;D

DSCN5097[1] by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN5100[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN5101[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN5104[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Verdere foto's volgen nog.
PS:  Mijn Roco baureihe 85 in de tijdperk II versie zat in precies dezelfde verpakking, enkel de afbeelding op de blauwe verpakking verschilde
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Tof ding, veel plezier ermee  ;).  @Thomas, een 44 heeft een veel dikkere ketel dan een 50 en heeft 3 cilinders en 50 twee.  Grtn  Rudy


Peter

#7
Echt een model om van te genieten

P1000019 by Peter Verlooy, auf Flickr


En zijn grote voorbeeld

hen_22116_51 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter