Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

verkrijgbaarheid van materialen

Gestart door raf, 11 mei 2021, 11:11:43 AM

raf

Juist een mail gekregen van een bedrijf waar ik veel materiaal koop

Een belangrijk bericht vanuit de directie van Polyestershoppen. Door de aanhoudende onrust in de grondstoffen markt hebben wij sinds januari al te maken met schaarste, dagelijkse prijsstijgingen en verhoogde transportkosten. Dit heeft betrekking op diverse productgroepen, waaronder siliconen gietrubber. Dit zet de dienstverlenging zoals je van ons gewend bent zoals service, kwaliteitscontrole en voorraad van onze producten onder druk.

Hierdoor zijn wij genoodzaakt diverse prijzen (tijdelijk) te verhogen. Dit heeft invloed op de prijs van RESION Siliconen gietrubber 1:1 (shore 8, 15, 25 en 40). Een deel van deze verhoging nemen wij voor eigen rekening.

Ik had graag een ander bericht met je gedeeld, maar zodra het mogelijk is zullen wij de prijzen weer verlagen.

Met vriendelijke groet,

Kees Schepers
Directeur Polyestershoppen


niet veel bedrijven die dit na doen denk ik naar klanten toe
Bv de accu shop hier bij ons waar ik accu's koop voor de club leden
ze hebben bij pannasonic een 500,000 accus besteld en er maar 100,000 geleverd gekregen .
dit doordat elon musk voor 5 jaar een contract heeft aan gegaan met de 3 grootste accu producenten om accus voor hem te maken
de pleinere producenten kunnen de vraag van de Aziatische markt zelf niet voldoen laat staan voor de rest van de wereld .
dan lees je van dan moeten ze maar een fabriek bij bouwen ???? of het zomaar eventjes uit de mouw te schudden is .
niet alleen de productie machines en hallen maar vooral de grondstoffen zijn het probleem .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Karel A.J.

Het wil mij voorkomen dat onze economie het zeer goed deed, dank zij een langetermijnstabiliteit: men kon er van uitgaan dat de markt stabiel was, evenals alle economische factoren, met misschien een paar percent groei of krimp per jaar, maar niet meer dan dat. Daarop kan men een "businessplan" baseren. Covid heeft die hele stabiliteit dooreen geschud, en iets zegt me dat het nog meerdere jaren gaat duren voor we terug een beetje "normaal" draaien. Stabiliteit bouwt men niet op in 1-2-3, dat vergt zijn tijd.

Dat luxehobbies dan plots duurder en lastiger worden, dat is eigenlijk nog het minste probleem - ik maak me al meer zorgen over mijn kinderen en kleinkinderen, of ze wel hun hypoteek zullen kunnen blijven afbetalen.

raf

Hoi Karel

dit gaat niet over luxe hobby's dit gaat over beschikbaarheid van materialen die in de industrie gebruikt worden .
de aangehaalde leverancier van accu's Bv die moet een bepaalde stock hebben liggen omdat hij een contract heeft met hospitalen .indien daar een toestel defect geraakt moet hij direct vervang accu's kunnen leveren .
deze firma wil aan ons leveren maar hij mag zijn stock dus niet aan spreken om ons te helpen terwijl die stock daar nog lange tijd kan liggen .
nu de nieuwe trend van snelle fietsen en zelfs surfbords met electro jet aandrijving.(in zo een bord gaan 100 accu's ) zich door zet en iedereen wil als het vandaag defect geraakt het morgen hersteld hebben .
en met een bestelling van 500,000 stuks waarvan er maar 100,000 binnen komen ben je snel door je vollumme door als je er steeds 100 moet vervangen .
het groene verdien concept van onze regering is wat het is en meer ook niet alleen de industrie kan niet volgen met productie.

polyester/epoxy word niet alleen in de hobby gebruikt ook Bv steen tapijt word er mee geplaatst of de garage vloer van een epoxy laag met antislip .
je zou versteld staan waar voor het allemaal gebruikt word

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

Bij mij op het werk (groothandel in installatietechniek) precies hetzelfde.
Fabrieken kunnen slecht leveren door tekorten,enkele voorbeelden.
wc potten en wasbakken fabriek heeft tekort aan keramisch zand,kabelgotenfabriek heeft tekort aan staal,pvc pijpenfabriek heeft tekort aan plastic korrels,palletfabriek heeft weinig hout.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

is in de bouw net hetzelfde(trouwens overal).......misschien georganiseerde schaarste creeëren om de prijzen te beïnvloeden

Peter

Zelfs al je meubelen nodig hebt.
Wij hebben gisteren ons bankstel pas ontvangen . Was besteld 5 januari 2021
Onze slaapkamer, besteld 9 december wordt naar alle waarschijnlijheid eind volgende week geleverd.
Gelukkig hadden we nog een oud bed en twee tuinzetels om ons te behelpen.
PS: bede bestelling komen niet uit Azie en zijn dus niet door het Suez kanaal moeten komen
Met vriendelijke groeten
Peter

Andress24

De Amerikaanse en Chinese markten boomen, dus veel Europees hout wordt geexporteerd. Dat is gedeeltelijk nog een gevolg van de verhoogde invoerrechten op Canadees hout die Trump ingevoerd had, maar ook door de nieuwe conjunktuurpakketten van Biden wordt er veel gebouwd. En de asiatische konjunktuur is sneller aan het herstellen van de Coronacrisis. En daarbij zitten wij allemaal thuis, kunnen niet op vakantie, dus prima tijd om de salontafel te vervangen!

Wij wachten ook al sinds November op een tafel van Segmüller... ???
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Andress24

Hier een filmpje over de situatie bij Auhagen:
https://youtu.be/nLvqYLYxekQ

Het smakelijke Saksische dialect krijg je er gratis bij!  8)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

raf

gisteren een paar sets lion accu's gaan halen bij HK in lanklaar

ik krijg ze nog steeds aan de oude prijs maar de nieuwe die besteld zijn daarvan is de prijs niet meer normaal
die is dubbel van wat de huidige prijs is
michael heeft 500.000 16850 type cellen besteld en hij krijgt er 100.000 geleverd
de chinese markt is zo groot geworden dat ze voor hun zelf deze accu's niet in voldoende aantallen kunnen maken
en tesla heeft de jaar productie van de 3 grootste bedrijven gewoon weg opgekocht om hun eigen accu's te produceren (er staat tesla op en ze zijn iets dikker)
dus de prijzen van bijna alle materialen gaan de pan uit swingen denk ik

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.