Hoe dik is het schijfje salami dat de staat extra eraf snijdt na 1 juli 2021?

Gestart door eve, 09 mei 2021, 21:20:25 PM

janieburton

Citaat van: Havoc op 13 augustus 2021, 08:35:25 AM

.... en dan je trackingcode EN postcode invullen. Anders laadt de pagina niet volledig en zie je de link om te betalen niet.

Mijn fout was de postcode vergeten.

Citaat van: Rangeerduivel op 13 augustus 2021, 11:39:46 AM
Citaat van: Martin Welberg op 13 augustus 2021, 11:35:39 AM
Heb gister pizza salami gehad..

Op deze hier staat ondertussen al een aardig pak schimmel/haar op, tijd dat ie weggegooid wordt! 8) ::)

;)

Martin, Rudy,

Met alle respect; zoals in een ander draadje/posting al werd geschreven: Je bent niet verplicht om een draadje/posting te volgen of te lezen als je geen interesse hebt in het onderwerp  ;)
 

Havoc

Citaat van: janieburton op 13 augustus 2021, 21:20:03 PMMartin, Rudy,

Met alle respect; zoals in een ander draadje/posting al werd geschreven: Je bent niet verplicht om een draadje/posting te volgen of te lezen als je geen interesse hebt in het onderwerp  ;)
Inderdaad, ik lees ook de draadjes van wat iedereen gekocht heeft en zo ook niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Martin Welberg op 10 augustus 2021, 14:56:10 PM
Toch wel een dikke worst als je je echt 4 maand bezig kunt houden met dit thema..
fijne plakjes snijden hé Martin dat zou jij toch moeten weten

Martin Welberg

Nee, klopt. Hoef het niet te lezen, maar goed dat is natuurlijk ook omgekeerd het geval. Je hoeft niet te reageren op mijn pizza mededeling. ;)

Metpetergaathetbeter

ik bedoelde eigenlijk als je fijne plakjes snijdt kun je veel langer blijven snijden  ;)

janieburton

Een aantal weken een aantal modelspoor producten aangekocht op Ebay bij een Chinese verkoper ter waarde van ongeveer 75€.

Vrijdag pakje in ontvangst genomen en helemaal niets moeten betalen want het kwam uit Duitsland  ??? ; onder de gedrukte adressticker zat nog een adressticker en heb de bovenste adressticker zeer voorzichtig eraf gehaald en daar plakte een sticker met het adres van de Chinese afzender en mijn adres.

Raar dat een pakje her-labelt wordt in Duitsland. In elk geval heeft dit mij ongeveer mij 30,75€ bespaard aan BTW en kosten aan de Bpost  :D
 

Havoc

Zelfde hier met de laatste  3 bestellingen die uit china kwamen (2 van Ail, 1 van Ebay). Bij die 3 werd wel reeds btw gerekend bij aankoop.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Ik denk dat die kerels ginder veel slimmer zijn dan wij vermoeden. Die zullen er wel alles aan doen om hun handel te laten draaien om onze valuta (wat die ook waard zijn) binnen te krijgen.
Waarom zou Ali anders een groot magazijn neerpoten in Luik, vlakbij de luchthaven...  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

frans aliexpress heeft een overeenkomst met de eu daarom dat je ook meteen bij je bestelling btw betaald .
en ja die willen hune handel niet laten stil vallen want ik denk dat geen enkele winkelier dit zou willen ???? hoe groot of klein die ook zijn

van de week nog pakjes met betaalde btw en niets moeten bij betalen
het enige wat nu aan de hand is dat Bpost nog meer werk heeft met de pakjes daar ze nu elk pakje moeten controleren of de btw verplichting wel voldaan is .
dus de levering duurt iets langer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Controle van 'het voldaan zijn van de BTW-plicht' kunnen ze pas als de BTW gestort wordt na het lopende kwartaal. Tijdens het lopende kwartaal hebben ze daar het rieken naar, en kunnen ze dat dus niet controleren. Dat is weer een hele slimme die dat vertelt.
Maar ja, alle excuses zijn goed om hun lamentabele werking te verschonen tegenover de klanten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: janieburton op 22 augustus 2021, 10:46:30 AM
Een aantal weken een aantal modelspoor producten aangekocht op Ebay bij een Chinese verkoper ter waarde van ongeveer 75€.

Vrijdag pakje in ontvangst genomen en helemaal niets moeten betalen want het kwam uit Duitsland  ??? ; onder de gedrukte adressticker zat nog een adressticker en heb de bovenste adressticker zeer voorzichtig eraf gehaald en daar plakte een sticker met het adres van de Chinese afzender en mijn adres.

Raar dat een pakje her-labelt wordt in Duitsland. In elk geval heeft dit mij ongeveer mij 30,75€ bespaard aan BTW en kosten aan de Bpost  :D

Was vergeten erbij te vermelden dat ik bij de op Ebay gekochte producten geen BTW heb betaald; vraag me nog af waarom het pakje in Duitsland een nieuwe label heeft gekregen
 

svvander

Citaat van: SuSke op 22 augustus 2021, 13:18:19 PM
Ik denk dat die kerels ginder veel slimmer zijn dan wij vermoeden. Die zullen er wel alles aan doen om hun handel te laten draaien om onze valuta (wat die ook waard zijn) binnen te krijgen.
Waarom zou Ali anders een groot magazijn neerpoten in Luik, vlakbij de luchthaven...  8)

Niet alleen in Luik... in alle omliggende buurlanden zijn ze volop bezig met enorme depots te bouwen of over te nemen. (Duitsland, Frankrijk, Spanje, Tsjechië... die kenden we al, maar nu ook BE, NL en Italië).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SirGresley

Alles zal waarschijnlijk "en masse" per container naar een Europese depot gestuurd worden om zo ook de kosten te drukken.
Ik weet nog dat je "ruimte" kon kopen van containers die niet volledig gevuld waren.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

svvander

Da is volgens mij nu nog zo. Heb daar vroeger heel goede zaken mee kunnen doen. Die overgebleven plaatsen waren meestal groot genoeg voor 3 dozen materiaal en dit aan 1/5de van de normale verzendkost.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

daar is toch niets verkeerd mee dat je die ruimte alsnog kunt benutten.
ook die opslag ruimtes die hier gebouwd worden ze zorgen ook voor werk alhier
china maakt bijna 80% van de onderdelen die overal terwereld worden gebruikt
zelfs onze treinen komen daar vandaan .
en nu china ook transporteerd via het spoor komen goederen ook nog eens veel sneller naar hier .
en misschien ook iets milieu vriendelijker .want in het filmpje dat ik heb gezien zouden ze tot polen met dubbel stock containers rijden ;ok het zijn tot daar wel diesels maar dat zijn vracht wagens ook
en een diesel loc is nog steeds milieu vriendelijker dan een schip wat crude fuel stookt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.