Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De staat snijdt alweer een schijfje van de salami...

Gestart door eve, 05 mei 2021, 15:56:28 PM

rgp

Raf,

Godverdomme, je maakt mij bijna 40 jaar jonger. :) En dat wil ik niet, want sinds 1 mei ben ik met pensioen (Ik heb dus geen tijd meer)

Dat liedje was het alarmsignaal tijdens de sas-wacht !

Roland

Havoc

Citaat van: rgp op 07 mei 2021, 15:51:09 PMDat liedje was het alarmsignaal tijdens de sas-wacht !

Voor als de mexicanen een invasie deden? Of voor als je naar het fritkot moest voor een klein pakske met ne mexicano?  ;D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alan On Track

Citaat van: raf op 07 mei 2021, 15:01:54 PM

op een ander forum hebben ze een café waar we kunnen memmen /zeveren/ zagen enz
alleen reclameren ze zelfs daar in dat café

Een modelspoorcafé? De vraag is maar of dat goed komt.  ::) Je kan de toog wel wat leuker maken met een treintje dat wat lekkers komt brengen tussen het gezwans door  ;D

IMG_20190209_190209909 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

#33
Citaat van: raf op 07 mei 2021, 15:01:54 PM
op een ander forum hebben ze een café waar we kunnen memmen /zeveren/ zagen enz
alleen reclameren ze zelfs daar in dat café

Toch raar dat de grootste zeveraar van gans het café hier in dit draadje nog geen inbreng heeft gedaan...!!!
:-\ ::) ;D ;D

;)

janieburton

#34
Op 19 februari (reactie nr.42) in het item invoer  VK heb ik gemeld wat er op de site van Hattons stond

Dit staat momenteel op de site van Hattons

  DDP Delivered Duties Paid


We have VAT registration in these countries, so VAT is displayed and included when your order is placed and processed.


Belgium, France, Germany, Ireland (Republic of), Italy, Netherlands (Holland), Spain (mainland), United Kingdom

Ik veronderstel dat Hattons één van de geregistreerde winkels is waarnaar men verwijst in het VRT nieuwsbericht en zal men dan ook geen administratieve kost moeten betalen.

En volgens dat bericht is het blijkbaar een Europese richtlijn/wet.(volgens wat ik tussen de regels lees denken sommigen hier dat het weeral een Belgische "aftroggelarij" is)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/06/kleine-online-aankopen-van-buiten-eu-duurder-op-1-juli/

Volgens het nieuwsbericht in het VTM nieuws van 19uur op 08/05/2021 zou de administrative kost tussen de 5€ en de 15€ zijn.

Ik veronderstel dat het toch nog zal lonen om, zoals sommigen hier zeggen  ;), "de Chinese brol" daar te kopen.

Als men het hier in België en bij uitbreiding in de EU niet vindt; dan moeten we het in China, de UK kopen en de BTW en de administratieve kost betalen.
 

janieburton

#35
Citaat van: stoomlokje op 07 mei 2021, 11:47:53 AM
Arm belgenland, waar zijn ze hier mee bezig , en dan maar roepen datje de lokale handel moet ondersteunen, ze willen zelf niet ondersteund worden. .

Vorige maand stuur ik een mail naar 2 winkels om te vragen of ik nog een Type 1 stoomloc kan kopen, beide winkels zeggen dat er geen meer te verkrijgen zijn omdat men moest voor intekenen, nu ik heb mijn Type 1 dan maar gekocht in een welbekende winkel/webshop in Duitsland( na een tip van een forum lid en waarvoor ik hem dankbaar ben) waar die nog goedkoper was dan in beide Belgische winkels.

In 1 van die 2 winkels ben ik regelmatige klant, had men daar gezegd we gaan kijken of we die nog kunnen verkrijgen en hadden ze dan wat op het net gesurft dan was men zo ook op die website van die Duitse winkel gekomen en kon men die daar bestellen en die dan aan mij verkopen aan de "volle prijs" van 599€; hebben beide niet gedaan want hebben blijkbaar het geld niet nodig en zijn denkelijk een klant verloren daar die winkel in Duitsland een goede service levert en vlug verzend aan een aanvaardbare verzendkost.
 

stoomlokje

#36
Citaat van: janieburton op 08 mei 2021, 23:32:13 PM
Op 19 februari (reactie nr.42) in het item invoer  VK heb ik gemeld wat er op de site van Hattons stond

Dit staat momenteel op de site van Hattons

  DDP Delivered Duties Paid


We have VAT registration in these countries, so VAT is displayed and included when your order is placed and processed.




Belgium, France, Germany, Ireland (Republic of), Italy, Netherlands (Holland), Spain (mainland), United Kingdom

Ik veronderstel dat Hattons één van de geregistreerde winkels is waarnaar men verwijst in het VRT nieuwsbericht en zal men dan ook geen administratieve kost moeten betalen.

En volgens dat bericht is het blijkbaar een Europese richtlijn/wet.(volgens wat ik tussen de regels lees denken sommigen hier dat het weeral een Belgische "aftroggelarij" is)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/06/kleine-online-aankopen-van-buiten-eu-duurder-op-1-juli/

Volgens het nieuwsbericht in het VTM nieuws van 19uur op 08/05/2021 zou de administrative kost tussen de 5€ en de 15€ zijn.

Ik veronderstel dat het toch nog zal lonen om, zoals sommigen hier zeggen  ;), "de Chinese brol" daar te kopen.

Als men het hier in België en bij uitbreiding in de EU niet vindt; dan moeten we het in China, de UK kopen en de BTW en de administratieve kost betalen.


Ik heb toch bij Hattons BTW betaald en heb hier ook nog eens BTW kunnen betalen en 26€ aan registratiekosten aan Bpost,
zodus 2 x BTW betaald.

Martin Welberg

CiteerIn 1 van die 2 winkels ben ik regelmatige klant, had men daar gezegd we gaan kijken of we die nog kunnen verkrijgen en hadden ze dan wat op het net gesurft dan was men zo ook op die website van die Duitse winkel gekomen en kon men die daar bestellen en die dan aan mij verkopen aan de "volle prijs" van 599€; hebben beide niet gedaan want hebben blijkbaar het geld niet nodig en zijn denkelijk een klant verloren daar die winkel in Duitsland een goede service levert en vlug verzend aan een aanvaardbare verzendkost.

Hmm, geloof dat men hier het principe van handel niet helemaal snapt..dus een Belgische detailhandel moet maar iets gaan kopen in een Duitse detailhandel zodat men op het product van 599,-- euroeen paar centen kan vangen waar men dn zichzelf en den winkel van moet betalen?


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Martin Welberg op 09 mei 2021, 01:26:19 AM
Hmm, geloof dat men hier het principe van handel niet helemaal snapt..dus een Belgische detailhandel moet maar iets gaan kopen in een Duitse detailhandel zodat men op het product van 599,-- euroeen paar centen kan vangen waar men dn zichzelf en den winkel van moet betalen?
Iets van de beste stuurlui etc... hé Martin.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: Martin Welberg op 09 mei 2021, 01:26:19 AM
CiteerIn 1 van die 2 winkels ben ik regelmatige klant, had men daar gezegd we gaan kijken of we die nog kunnen verkrijgen en hadden ze dan wat op het net gesurft dan was men zo ook op die website van die Duitse winkel gekomen en kon men die daar bestellen en die dan aan mij verkopen aan de "volle prijs" van 599€; hebben beide niet gedaan want hebben blijkbaar het geld niet nodig en zijn denkelijk een klant verloren daar die winkel in Duitsland een goede service levert en vlug verzend aan een aanvaardbare verzendkost.

Hmm, geloof dat men hier het principe van handel niet helemaal snapt..dus een Belgische detailhandel moet maar iets gaan kopen in een Duitse detailhandel zodat men op het product van 599,-- euroeen paar centen kan vangen waar men dn zichzelf en den winkel van moet betalen?

Die belgische handelaars begrijpen het principe van handel niet: verkopen wat de klant vraagt. Ze moeten dat niet in het buitenland kopen en hier terug verkopen. Maar als het goede handelaars zouden geweest zijn, dan hadden ze dat gedaan om een klant ten dienste te zijn en te behouden. En ze hadden nog iets winst gemaakt ook (ok, gene vette want ze moeten ook nog een en ander in orde brengen etc). Nu hebben ze een klant minder.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Luc,

Ik begrijp u, maar de hoofdzaak is dat er hier geen moeite wordt gedaan.
Koop lokaal ? Je moet verdomme veel goesting hebben.
1. Openingsuren: je moet bijna verlof nemen.
2. Vriendelijkheid: bij de helft : schrijnend
3. Productkennis: bedroevend
4. Voorraad: zeer bedroevend ook voor courante artikelen
5. Levertermijnen: zeer bedroevend. Wacht al 15 jaar op de am96 bij ls
6. Prijzen: te hoog

En dan zagen dat ze het zout op hunne boterham niet verdienen, tot wanneer je ziet wat er allemaal uit de zaak wordt gezogen.

En toch blijf ik eerst telkens lokaal kopen, gewoon om ze te k.....ten.

Roland

janieburton

#43
Citaat van: Havoc op 09 mei 2021, 09:26:11 AM
Citaat van: Martin Welberg op 09 mei 2021, 01:26:19 AM
CiteerIn 1 van die 2 winkels ben ik regelmatige klant, had men daar gezegd we gaan kijken of we die nog kunnen verkrijgen en hadden ze dan wat op het net gesurft dan was men zo ook op die website van die Duitse winkel gekomen en kon men die daar bestellen en die dan aan mij verkopen aan de "volle prijs" van 599€; hebben beide niet gedaan want hebben blijkbaar het geld niet nodig en zijn denkelijk een klant verloren daar die winkel in Duitsland een goede service levert en vlug verzend aan een aanvaardbare verzendkost.

Hmm, geloof dat men hier het principe van handel niet helemaal snapt..dus een Belgische detailhandel moet maar iets gaan kopen in een Duitse detailhandel zodat men op het product van 599,-- euroeen paar centen kan vangen waar men dn zichzelf en den winkel van moet betalen?



Die belgische handelaars begrijpen het principe van handel niet: verkopen wat de klant vraagt. Ze moeten dat niet in het buitenland kopen en hier terug verkopen. Maar als het goede handelaars zouden geweest zijn, dan hadden ze dat gedaan om een klant ten dienste te zijn en te behouden. En ze hadden nog iets winst gemaakt ook (ok, gene vette want ze moeten ook nog een en ander in orde brengen etc). Nu hebben ze een klant minder.

Zoals Johan/Havoc het zegt, om een klant ten dienste te zijn en te behouden.

Waarom zou ik me verplaatsen als ik het nu bij die Duitse winkel kan aankopen en het wordt aan mijndeur afgeleverd(in het slechtste geval moet ik het in het postkantoor gaan halen achter de hoek, bij wijze van spreken)

Citaat van: rgp op 09 mei 2021, 09:46:00 AM
Luc,

Ik begrijp u, maar de hoofdzaak is dat er hier geen moeite wordt gedaan.
Koop lokaal ? Je moet verdomme veel goesting hebben.
1. Openingsuren: je moet bijna verlof nemen.
2. Vriendelijkheid: bij de helft : schrijnend
3. Productkennis: bedroevend
4. Voorraad: zeer bedroevend ook voor courante artikelen
5. Levertermijnen: zeer bedroevend. Wacht al 15 jaar op de am96 bij ls
6. Prijzen: te hoog

En dan zagen dat ze het zout op hunne boterham niet verdienen, tot wanneer je ziet wat er allemaal uit de zaak wordt gezogen.

En toch blijf ik eerst telkens lokaal kopen, gewoon om ze te k.....ten.

Roland

Je slaat de nagel op de kop!

Luc,
Het gaat hier om de "service"; dat ik had moeten inteken op voorhand is mijn verantwoordelijkheid en ik begrijp dat als de Belgische invoerder een beperkt aantal stuks heeft ontvangen ze er ook geen meer kunnen bestellen maar voor een redelijke goede klant had die ene winkel wel wat moeite kunnen doen, heb de vraag gesteld via mail en het antwoord was kort: niet meer verkrijgbaar.

Als dan een buitenlandse winkel het product nog heeft en dan nog goedkoper is, inclusief de verzendkosten dan hier dan is mijn keuze snel gemaakt waar ik mijn zuur verdiende centen ga spenderen in de toekomst.

En ja ik vind dat ook spijtig voor de lokale handelaars maar  slaan ze dan niet zelf hun ruiten in? Of zie ik het verkeerd?


 

raf

klagen nee maar ook efkes iets recht zetten
baillien in borgerhout (de RC winkel) als ik tijd heb dan doe ik eens een praatje aldaar
ik ben daar al klant van vorige eeuw.
hun vertelde zelf dat ze vroeger toen ik met mijn 20 frank zakgeld elke week iets kwam kopen (ze hebben een laden kast met losse onderdelen)van "daar heb je hem weer met zijn 20 fr)
maar wat ze daar na zeiden was eigen lijk nadat ze waren gaan na denken
maar je kwam wel elke week iets kopen .
ze hadden veel werk bij inventaris om al die losse onderdelen te tellen namelijk
en ze zijn niet van de goedkoopste maar als je met een lijst gaat van pakweg 100 onderdelen dan kom je met 90 tot 99% met je materiaal naar buiten .
dus ja ik apprecieer hun kennis en stock kost ook geld .
nu koopt er iemand een drone en die zien ze nooit meer terug want het ding ligt in de vuilbak wegens "kut zooi"

nu china en Bpost
heel veel elektronica onderdelen kun je gewoon weg niet in europa bestellen
probeer eens rode smd ledjes 0603 reeks te bestellen het lukt je niet bij ali
tower leds het zelfde niet in europa te koop .
ok het gaat tijd kosten om alles naar hier over te hevelen en ik ben modelbouwer dus ik heb tijd
een 2 mm towerled kost bij conrad 0,21 voor de groene en 0,23 voor de rode ????witte hebben ze dus niet .passen in de gaatjes van de loks zonder boren
100 stuks 12,63 daar komt 21% btw op "dus kom pak 17 euro"maar dan komt BPOST
je kunt nergens vinden hoeveel je moet bij betalen "tussen de 5 en 15 " administratie kosten .
bij conrad zouden deze me dus 49 euro kosten als ze deze al hadden
ik ben dus nog steeds goedkoper af al zou ik de dieven 15 euro moeten betalen .

ok pak een koffie voor een pintje is het nog te vroeg


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.