De staat snijdt alweer een schijfje van de salami...

Gestart door eve, 05 mei 2021, 15:56:28 PM

stoomlokje


Karel A.J.

#16
Citeerservice is iets dat al lang uit het woordenboek geschrapt is
Wat zoudt ge dan willen, als niemand er wil voor betalen? Decennia geleden reeds fulmineerde mijn vader (intussen "zaliger") tegen de geest van "verenigingen van kritische consumenten" die systematisch de goedkoopste leverancier aanbevolen, tot onheil van alle deftige aanbieders. Maar de modale burger schijnt het zo te willen hebben, jawel, daar is niet tegen in te gaan. Klant wil het goedkoopste => klant koopt brol. In China hebben ze dat heel goed begrepen, en wie is dan de zot?

stoomlokje

Dat van dien brol uit China ,zijn ook grove verkoopsleugens.
Praktisch alles wat je hier in dat arme belgenland kan vinden komt van China en omstreken.
De handelaars hier kopen dat evengoed ginder.
Alleen verkopen ze dat hier doorgaans verder met grove winst.
De staat houd hier al zoveel van de modale inkomens af aan de bron , dat het schandalig is dat ze nog een paar keer met een grootdeel van het bedrag gaan lopen ( voor hun eigen zakken te vullen , zie maar dagelijks naar de nieuwsgeving ), als je uw zuurverdiende centjes ( wat er van overschiet ) wil besteden.
Natuurlijk , al deze wetten zijn uitgevonden door de rijken in't land , die er toch niets van ondervinden, en hun centen veilig in een belastingsparadijs hebben gedeponeerd.

Boemeltrein

Bedoeling is dat de verschuldigde BTW reeds wordt betaald in de buiten de EU gelegen webshop bij het afrekenen, gebeurt dit niet dan dien je dit te betalen aan postbode of koerier plus waarschijnlijk de gemaakte administratiekost. De reuzen als Amazon zijn zich reeds aan het aanpassen. De kleinere webshop kunnen zich registreren op een online Import One Stop Shop (IOSS) en zo wordt de BTW rechtstreeks verrekend bij afrekenen zonder extra kosten aan de postbode of koerier. :)

svvander

Citaat van: Karel A.J. op 06 mei 2021, 16:41:45 PM
Citeerservice is iets dat al lang uit het woordenboek geschrapt is
Wat zoudt ge dan willen, als niemand er wil voor betalen? Decennia geleden reeds fulmineerde mijn vader (intussen "zaliger") tegen de geest van "verenigingen van kritische consumenten" die systematisch de goedkoopste leverancier aanbevolen, tot onheil van alle deftige aanbieders. Maar de modale burger schijnt het zo te willen hebben, jawel, daar is niet tegen in te gaan. Klant wil het goedkoopste => klant koopt brol. In China hebben ze dat heel goed begrepen, en wie is dan de zot?

Alleen is uwen tv die ge 10x zoveel betaald hebt, diene zelfde Chinese brol, maar met een andere verpakking. 87% van de onderdelen (vooral de belangrijkste elektronica) komt vanuit China en waarom? Omdat ze daar in heel grote massa fabriceren, zonder milieunormen en aan hongerlonen. Dat eerste is zeer spijtig, al vraag ik mij vaak af of het bij ons gewoon geen reden is om meer te moeten betalen... het 2de? Veel van die Chinezen die daar werken, hebben nu naar hun normen een goed leven. Die klagen niet! De grootste fout dat onze staat maar blijft maken, is inhaalzucht. En dan krijgt ge verkrampte en vertekenden economische toestanden, waardoor mensen kiezen voor de "moreel-onverantwoorde" en goedkope oplossing. Om nog maar te zwijgen over de ettelijke miljoenen die blijven plakken aan de handjes van tussenpersonen met, hoe zal ik heel zacht uitdrukken, niet dezelfde intenties dan de meeste modale burgers. Binnenkort gaan we pas iets zien: de UK die geen deel meer uitmaakt van de EU... Probeert nog maar eens aan Peco-sporen te geraken voor ne redelijke prijs of rechtstreeks bij Slaters een pakket met plasticard te bestellen... want oh ja... dat is gene Chinese brol!  :-X Mijn gedacht!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: Karel A.J. op 06 mei 2021, 16:41:45 PM
Citeerservice is iets dat al lang uit het woordenboek geschrapt is
Wat zoudt ge dan willen, als niemand er wil voor betalen? Decennia geleden reeds fulmineerde mijn vader (intussen "zaliger") tegen de geest van "verenigingen van kritische consumenten" die systematisch de goedkoopste leverancier aanbevolen, tot onheil van alle deftige aanbieders. Maar de modale burger schijnt het zo te willen hebben, jawel, daar is niet tegen in te gaan. Klant wil het goedkoopste => klant koopt brol. In China hebben ze dat heel goed begrepen, en wie is dan de zot?
Ik wil er best voor betalen, maar er zijn grenzen. Als ik iets wil kopen en dat kost 110 euro hier in een winkel en 100 euro op het net, dan heb ik geen probleem om 110 euro te betalen. Maar als ik hier 0.02 euro moet betalen voor een weerstand bij een onvriendelijk winkelier die me niet eens kan vertellen of het een metaalfilm, koolfilm, thick film of thin film is en ik moet er in china 0.005 euro voor betalen opgestuurd naar hier en die kunnen me perfect vertellen welke fabrikant en welk type dan is mijn keuze snel gemaakt. En als ik een bepaalde waarde wil, dan kan ik die in china zonder problemen vinden en hier willen ze die niet verkopen want "niet standaard" en veel gezever.

Ergste was ooit voor een microfoon waar ik in België voor afgesnauwd werd als ik vroeg waarom die in Duitsland minder dan de helft kostte. In Duitsland, niet in china. De helft en dan was het in duitsland nog incl btw en in belgie excl btw. Yep, in duitsland 300 euro incl btw, in belgie 700 euro excl btw. (en het was geen duits product) Heb er zo nog gehad die iets niet konden bestellen want het bestond niet. Totdat ik ze overtuigde om in hun eigen cataloog te gaan zien. Oei, we verkopen dat toch.... (hifi winkel in brussel in de buurt van de Heysel)

Probeer hier in een ijzerwinkel eens een ruimer 3mm G7 te kopen in een ijzerwinkel en zie hoever je geraakt.

Citaat van: svvander op 06 mei 2021, 20:09:28 PMOm nog maar te zwijgen over de ettelijke miljoenen die blijven plakken aan de handjes van tussenpersonen met, hoe zal ik heel zacht uitdrukken, niet dezelfde intenties dan de meeste modale burgers. Binnenkort gaan we pas iets zien: de UK die geen deel meer uitmaakt van de EU... Probeert nog maar eens aan Peco-sporen te geraken voor ne redelijke prijs of rechtstreeks bij Slaters een pakket met plasticard te bestellen... want oh ja... dat is gene Chinese brol!  :-X Mijn gedacht!

Binnenkort? Dat is al aan de gang! Probeer hier eens aan Peco H0e wissels te geraken. Zelfs gewoon h0e sporen. Heb het eens gevraagd in een winkel hier in de brusselse rand. Die wil het zelfs niet bestellen, zelfs als ik zeg dat ik een volledige doos neem! Gewoon vlakaf neen, dat bestellen we niet, enkel h0. Dat is belgische "service".

Onlangs een pak Composimold besteld in het UK. Kost £39.24, kosten aan Bpost €52 en centiemen. Maar wat moet je doen, niet te krijgen buiten UK en US? Wisselplaatjes voor de draaibank ga ik in het UK blijven bestellen. Hier betaal je voor eentje wat je ginder voor een pak van 10 betaalt! En je hebt ginder nog de keuze tussen 100 soorten naar gelang de metalen en andere parameters. Hier hebben ze 1 soort: "Wisselplaatjes voor alu? Neen, hebben we niet. Bestaat dat?". En dat is dan een gereedschapswinkel die weet wat wisselplaatjes zijn...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Johan volledig akkoord voor een paar cent of zelfs een paar euro ga je niet in china bestellen.
Alweer die servo 65 € in antwerpen en 25€ in bergeyck nederland en 5 euro in china met verouderde software (was 1 jaar ouder) maar maakte voor de toepassing niets uit
slagbomen laten open gaan BV . daar zijn die lineaire kleintjes van 2 gram goed voor

Maar voor de producenten is zelfs china te duur aan het worden . ze wijken uit naar of korea (de verkeerde kant )of naar afrika .
En inderdaad voor de mensen die daar voor bijna niets werken is het nog steeds beter dan helemaal niet te werken .

Nu schoenen Bv uit gerecycleerde groenten afval ???? maar ze vertellen er niet bij wat er allemaal aan producten gebruikt zijn om dat spul te maken en hoe goed die voor het milieu zijn  .Maar de groenen kikken daar weer op want het OOGT groen

Ik ga nog iets doen want anders is de dag weer voorbij
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

Citaat van: Havoc op 06 mei 2021, 13:00:17 PM
Citaat van: Thommy op 06 mei 2021, 12:49:20 PM
Citaat van: svvander op 05 mei 2021, 18:56:08 PM
Ach ja, koop lokaal zeggen ze...

lokaal? Helft van de zaken zijn hier niet te vinden. En als het er is, dan kom je 9/10 op een NL-site stukken goedkoper uit. Laatst kooltjes nodig voor boormachine, iets a la koolborstels.nl, zat ik op originele Bosch kooltjes onder de prijs incl verzenden dan hier bij een officiële Bosch dealer (waar ik nog naartoe moet)
lokaal zijn boodschappen, kledij,... maar vanaf ik km's moet rijden voor iets goedkoops => internet

Inderdaad, vlaanderen is een derde wereld land wat aanbod van producten betreft. Ik bestelde ook bijna al mijn metaal (brons vooral) en technische kunststoffen in het UK want hier dat aankopen als hobby... Ofwel willen ze je niet als klant want je moet een btw nummer hebben of je moet absurde hoeveelheden kopen. Modelbouw net hetzelfde. Elektronica... man toch ze weten in die winkels niet eens wat ze verkopen. Vraag maar eens als je weerstanden gaat kopen of je thick film, thin film of carbon film krijgt. Bijna allemaal dozenschuivers die enkel maar een héél beperkt gamma hebben en dan nog niets in stock en je moet héél véél geluk hebben als ze iets willen bestellen.

We zijn een land met een diensten economie maar service is iets dat al lang uit het woordenboek geschrapt is.
Klopt volledig van dat derdewereldland hier.
2 weken geleden speciale witte verf om de serre te witten, willen bestellen via I-net bij de lokale handelaar uit de buurt ( 10 km ).
Deze had 26 dozen in voorraad.
Echter kan er niet bestellen, zogezegd wegens corona: Geen particulierenverkoop.
Dan maar in Nederland besteld, zodus verzendkosten en de dozen nog aan duurdere prijs. Arm belgenland, waar zijn ze hier mee bezig , en dan maar roepen datje de lokale handel moet ondersteunen, ze willen zelf niet ondersteund worden. .

bellejt

volledig mee eens.De consuptiecheques willen ze zelfs niet omdat ze op 10 euro 50 cent verliezen.Dan kopen we gewoon in de grote winkel die ze met plezier aanvaard en gaat die lokale winkel dan overkop is dat zijn eigen schuld.Als hij ze aanvaard rij ik geen 15 km ver voor een paar euro winst.

evan

Beste tooghangers sebiet staan er geen bomen meer in het bos.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Ja zeg, wat moet ik anders doen tijdens die vergaderingen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stoomlokje

Evan,
1° We moeten onze frustratie hier wel kwijt , want we kunnen nergens meer heen of iemand ontmoeten , en dat al 1,1/2 jaar
2° dat wat er gezegd word betreft jou niet hoor, maar het is wel een hard feit, dat weeral eens moet herhaald worden , want de meeste zelfstandigen hier in België hebben het nog altijd niet begrepen.
Zelfs de websites die ze zogezegd hebben trekken op niets.
Je kan er alleen maar hun handelsactiviteit uit afleiden , maar er is niets te vinden van inhoud.
Hoogstens staat er :.... voor inlichtingen mailen of bellen. >:(

Karel A.J.

CiteerWe moeten onze frustratie hier wel kwijt
Sorry hoor, maar voor te zagen/memmen/mekkeren/jammeren is er Feesboek, bespaar ons dat hier aub.

raf

voila ik gooi er een deuntje tegen aan en geef ons nog ene

https://www.youtube.com/watch?v=cRxMOMQqPv4&ab_channel=TheMariachis-Topic


op een ander forum hebben ze een café waar we kunnen memmen /zeveren/ zagen enz
alleen reclameren ze zelfs daar in dat café
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.