Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

La Plaine Saint-Denis [H0]

Gestart door Whis, 28 april 2021, 21:50:13 PM

sdz1976

Geniaal, echt een verzameling van troosteloosheid. 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Havoc

CiteerDe bouw
Goed. Over naar het echte werk. Voor mijn bakje had ik zin om een uitsnede van een Parijse Banlieue te gaan maken. Nu wil het feit dat er een heerschap is die al die fijne hoekjes in Parijs en omstreken afstruint en op de gevoelige plaat vastlegt. Epische toestanden! Het baantje is een soort distillaat van die foto's.

Ben eens gaan kijken en blijven plakken op die site. Kerel heeft lef... De plekken waar die fotografeert zou ik niet durven rondlopen. Zeker niet met een fototoestel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Heb eens gekeken naar die lp beschermhoezen,is dat iets speciaals of van hetzelfde materiaal als a4 showcase(hoesjes).
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

sdz1976

Je had ipv die schroef, er ook een keukenkastmangeetje kunnen inlijmen, lekker eenvoudige.

Hier kan je ook stroom doorjagen als dat nodig mocht zijn.


Grtz,

Samuel.


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

#34
Gewoon geweldig! Smaakt naar meer. ;)
Groet Pierre.


Whis

Merci allen!

@Frans: Dan gaan we de goede kant op 8)

@Adrie: LP beschermhoezen voelen wat dikker en iets minder glad.

@Samuel: ja, magneetjes, das ook aardig. Hoewel ik met bouten wel zeker weet de huizen blijven zitten als je tegen de bak stoot of de boel eens op z'n kop zet ;D

Tothebeach

Bakpapier werkt ook doeltreffend en is nog te koop ;)
Maar ja, als je niet bakt.....

Mooie update Wieger. Het wordt net zo treurig als eerdere baantjes.

Groet,
michel

adrievans

aluminiumfolie insmeren met een waxinelichtje werkt ook,ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit werkt.,.
Tot zover het vervuilen van dit prachtige draadje
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

prachtig(e) gevonden)details maken je stukje spoorweg de moeite om eens rustig te bekijken !

Whis

Dank!

@Adrie: het is m.i. geen vervuiling hoor! Altijd interessant om te zien welke wegen allemaal naar Rome leiden.

Whis

Ein bisschen weiter. De inwoners kunnen middels uit styreen gepulkte schotels alle wereldellende op TeeVee volgen en ik ben begonnen met materieelklieren.

De Fransen hebben allerlei fijne rangeerlocjes, maar het gras is uiteraard altijd groener bij de buren... Zo heb ik zwak voor de Köf. De vraag is dus of er een Köfexcuus te verzinnen valt. Wel, in de jaren '90 kwam een handvol Köf II's, voor inzet bij een aantal graansilo's in Bourgondië en Franche-Comté, naar Frankrijk. Op den duur verdwenen er ook weer een paar; bestemming onduidelijk. Prima, er ging er wat mij betreft dus een naar St. Denis.

Een ouwe Brawa Köf werd omgespoten naar de geel/zwarte kleurstelling van de betreffende hokken en wat op leeftijd gebracht. Gordijntjes en een rangeerder komen vast nog wel eens.

DSCF3890d by NMW, on Flickr

DSCF3889d by NMW, on Flickr

DSCF3893c by NMW, on Flickr

DSCF3872c by NMW, on Flickr

Metpetergaathetbeter


Jappy

Leuke details die schotelantennes en die Köf is ook mooi vervuild.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

OlivierV

Heerlijk stukje modelspoor. Zo zie je maar, het hoeft niet gigantisch te zijn om fijn te zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Whis

Dank voor de reacties!

Afgelopen weekend stond het spulleke op On traXS in het spoorwegmuseum te Utrecht.
"Aan allen die gekomen zijn: proficiat! Aan allen die niet gekomen zijn: ook proficiat!"

Enfin, gelukkig hebben we de foto's nog. Een begeleidend schrijven moet u deze keer even ontberen. Als er vragen zijn dan plemp ze gerust hier neer.

DSCF3992c by NMW, on Flickr

DSCF3993c by NMW, on Flickr

DSCF3995c by NMW, on Flickr

DSCF4004c by NMW, on Flickr

DSCF4001c by NMW, on Flickr

"Mama, er rijden hier helemaal geen treinen."

DSCF3978c by NMW, on Flickr

DSCF4015c by NMW, on Flickr

DSCF4021c by NMW, on Flickr

Omdat het kan ging het spulleke met den trein naar Utrecht Maliebaan:

5c65699c-f706-42c0-b88d-2430f13a3f61 by NMW, on Flickr

IMG-3584 by NMW, on Flickr

E.e.a. onder dankzegging aan Floris voor zijn eindeloze geduld, steun en toeverlaat, Laurence en Rik voor het knoppendraaien, Martin en consorten voor de invitatie en organisatie en Jan voor de lift terug naar huis.