La Plaine Saint-Denis [H0]

Gestart door Whis, 28 april 2021, 21:50:13 PM

Whis

Merci !!

Citaat van: SuSke op 29 april 2021, 11:20:57 AM
En die link naar de Parijse Banlieue is ook zeer inspirerend, maar gelijk ook deprimerend als je ziet hoe alles er daar bij ligt, staat of hangt.
Dat is het. Als ik dan weer eens door die foto's aan het gaan ben komt er onherroepelijk een moment dat ik om mijn moeder ga roepen...

Citaat van: Tothebeach op 30 april 2021, 11:41:24 AM
Zeker de Smørstudie en de Smør inspireert.
Ter info: de smør is met pigment op kleur gebracht lichtgrijs tegelvoegmiddel.


Afgelopen weekend hebben enige vage sujetten de velgen onder de Laguna vandaan getrokken...



En euh... tja...


Tothebeach

Auw....

Maar wel erg fraai neergezet!

Groet,
michel


Metpetergaathetbeter

hoewel ik die eerste foto net even leuker vond.....

Geert

#18
De volgende keer dat je foto's post, eerst wat opruimen   ;D  Mooi mooi...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

DFS


sdz1976

Daar kan ik nu ven genieten zie, mooie leleijkheid.

8) 8)


Grtz,

Samuel.


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Weer een draadje om te volgen.
Werkt heel inspirerend.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Citaat van: modelbaanHO op 06 mei 2021, 17:04:56 PMWeer een draadje om te volgen.
Werkt heel inspirerend.

Vind ik ook  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tothebeach

Hoi Wieger,

Hoe heb je die 'schijfremmen' gemaakt (bij de lagune)? Gewoon de velg zo slopen dat het er op lijkt?

Groet,
Michel

Whis

Ha Michel,

Het zijn drie schijfjes styreen op elkaar geplakt (minisalamischijfjes afsnijden van stukjes Evergreen staf).
De middelste heeft een grotere diameter en vormt daarmee de remschijf. Op die manier kan je ook trommelremmen maken trouwens. Kwestie van voor het middelste schijfje een wat kleinere diameter gebruiken dan de remschijf en wat dikker afsnijden.

Overigens kom ik nu tot de ontdekking dat ik daar bij de Legionella hopeloos de mist in ben gegaan... Het valt op de foto niet zo op, maar achter had ik trommels bedacht, terwijl het ding gewoon rondom schijven had... Wat een luxe!

Groet, Wieger

Tothebeach

Hoi Wieger,

Dankjewel, dat is lekker eenvoudig. Dan kan ik die Omega van mij misschien nog wat aanpassen en anders heb ik nog een ander wrak liggen.

Groet,
Michel

Whis

#26
Er is weer wat voortgang te melden, dus bij dezen.

Te beginnen met enig groenspul en wat detailmeut. Omdat ik het niet zo zag zitten om uitgebreid met de grasstaaf en stofzuiger in de bak te gaan zitten zwiepen ben ik begonnen met het knetteren van pollen op een los vel. Na wat experimenten met overheadsheets (werkte matig) kwam ik op het idee om LP beschermhoezen te gebruiken als drager. Dat ging uitstekend en is volgens mij hetzelfde spul dat Mininatur gebruikt voor zijn pollen. Helemaal Wie die Profis. Vrij snel had ik twee vellen vol met gestapelde 2m en 4,5mm en/of 6,5mm grasvezels. Vervolgens de gewenste stukjes eraf plukken, op de baan planten en wat Woodland turf ertussen en erop frotten als zijnde mossigheid, onkruid, etc.. Daarna volgde boompjes en struiken uit stukken zeeschuim voorzien van achtereenvolgens 6,5mm, 4,5mm, 2mm vezels opgebracht met de grasstaaf, een laagje grijsbruine verf en verschillende kleuren fine turf. De vlinderstruiken zijn volgens de Dilz-methode.


DSCF3637c by NMW, on Flickr


DSCF3810c by NMW, on Flickr


DSCF3819c by NMW, on Flickr


DSCF3792c by NMW, on Flickr


DSCF3789c by NMW, on Flickr


DSCF3762c by NMW, on Flickr


DSCF3831c by NMW, on Flickr

Bon. Dan nu een roze olifant in de kamer. Of zoals een Cessnapiloot ooit zei bij het inzetten van een snoekduik vlak voor de landing: "And now comes the tricky bit.". In Parijs zijn er nogal wat plekken met 'informal settlements'. Verzamelingen caravans, busjes, krotten en tenten waar mensen verblijven. Politiek en maatschappelijk allemaal erg gevoelig, maar euh ja... het is er. Dus ook op het Banlieuebaantje.


DSCF3804c by NMW, on Flickr


DSCF3816c by NMW, on Flickr

Wel het caravaninterieur wat opgeleukt...


DSCF3646c by NMW, on Flickr

Toegift: ik bedacht me dat het wel een aardig idee zou zijn om de gebouwtjes middels M6 bouten vast te zetten op de baan. Stevig edoch demontabel. Dat idee kwam echter wat laat. Met een dikke boor gaten gaan zitten raggen in gebouwtjes die zo goed als af zijn is echt iets briljants. Enfin, het is gelukt.


20211118_102432 by NMW, on Flickr


Floris

achteraf schroefgaten in voltooide gebouwen jassen. Helemaal Wie die Profis. 8)

SuSke

Dat ding begint gewoon een echte "zijkant van de maatschappij"-sfeer uit te braken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.