Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

HST's

Gestart door Desiro, 27 april 2021, 13:14:58 PM

Desiro

Hallo,
Net als ik ik de topic bij het onderwerp schaal z vermelde, zoek ik enkele HST's.
Ik heb er beter over nagedacht, en het maakt eigenlijk niet echt uit welke schaal.
Ik ben dus opzoek naar statische modellen (niet aangedreven).
Tot nu toe heb ik niet echt veel gevonden.
Jullie?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Driesel

Dan moet je misschien schaal N eens overwegen:

- Het Japanse merk Kato heeft een hele reeks hogesnelheidstreinen op de markt gebracht, vooral verschillende versies van de Japanse Shinkansen en ook van de ons beter bekende TGV (Sud-Est, Duplex, Eurostar, Thalys...). Onlangs hebben ze ook een model van de Duitse ICE 4 geproduceerd;
- Fleischmann heeft modellen (gemaakt) van de ICE 1, ICE 2 en ICE-T
- Minitrix heeft de ICE 1 en de ICE 3 gemaakt
- Bij Arnold vind je de ICE 3 in verschillende varianten
- Toptrain/Startrain heeft een Spaanse AVE-Talgo uitgebracht
- Bij Tomix kan je ook terecht voor Japanse sneltreinen

Het betreffen wel allemaal modellen met motor. Voordeel van de Kato-modellen is dat die als complete trein geleverd worden, zodat je niet op zoek moet naar de passende tussenrijtuigen.

Voor statische modellen kan je eens zoeken bij DelPrado (zoeken op 'Delprado spur N'): het betreft dan wel enkel een koprijtuig en geen compleet stel. Maar scheelt uiteraard veel in prijs.

Succes met het zoeken!

Desiro

Bedankt voor je reactie Dries!
Zal eens zoeken.

Driesel

Ter ere van het 40-jarige bestaan van de TGV heeft Lemke deze mooie foto van hun Kato-modellen op hun FB-pagina gepost:



En dan staan nog niet alle Kato-modellen er op: de oranje TGV Sud-Est en de TGV-RĂ©seau ontbreken (evenals enkele kleurvarianten).