En het was gisteren ( 23/04/2021) weer prijs in Zeebrugge.

Gestart door ERVIN, 24 april 2021, 18:09:43 PM

svvander

Zal wel opgelapt worden en anders door Porterbrook als pluk gebruikt worden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

chef garde

En beide bestuurders, zowel loc als vrachtwagen, enig idee hoe die het stellen? Hopelijk geen verwondingen...

svvander

Blijkbaar kwamen ze er beiden met de schrik vanaf... (volgens de krant zelf maar enkele blauwe plekken). Een geluk.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Houdini

Citaat van: svvander op 25 april 2021, 18:31:11 PM
Zal wel opgelapt worden en anders door Porterbrook als pluk gebruikt worden.

Van deze weet ik het (nog) niet, maar de Crossrail die een paar weken geleden die aanrijding had, zal (zeer waarschijnlijk) gesloopt worden.

Havoc

Vermits die rode lichten en die bel in het filmpje nog steeds werken.... Waar was die professionele chauffeur mee bezig? Hoe heeft die zijn rijbewijs gehaald?

Ok, je kan komen vastzitten op de sporen (heb het eens gezien in Zwitserland, eentje die met zijn aanhanger op de grond zat), er kan een panne zijn, vanalles. Maar toch, het komt zoveel voor dat het niet allemaal pannes kunnen zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

Die plaatsen ze niet meer , in de Antwerpse haven is dat ook , ze worden toch steeds afgereden door vrachtwagens.
Groetjes.
Claudio.

Rangeerduivel

#22
Citaat van: Havoc op 25 april 2021, 22:08:49 PM
Vermits die rode lichten en die bel in het filmpje nog steeds werken.... Waar was die professionele chauffeur mee bezig? Hoe heeft die zijn rijbewijs gehaald?
Ok, je kan komen vastzitten op de sporen...

Ik ging jaren geleden met regelmaat naar Polen en heb daar gezien dat men gewoon een rijbewijs (alle categoriën) kocht in een achterkamertje van een bruin café...
Hoogstwaarschijnlijk is dat nu nog het geval en gebeurt dit ook in al die ex-communistische landen!

;)


SuSke

"learning on the job" heet dat tegenwoordig  ;)

Al bij al weer een treinbestuurder die met een trauma mag verder rijden en er gelukkig met de schrik vanaf is gekomen. Het had veel erger kunnen zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Rudy,

Niet alleen in Polen, ook in België met rijbewijzen B :o

Roland

mardig23

Ge moet hier (na de corona uiteraard, nu telewerken 8)) eens een dag door het raam van mijn kantoor komen kijken.
Hier zie je een constante stroom van Nr-platen met LT-PL-BG, enz...

Die gast rijden vooruit al alles plat, laat staan draaien en achteruit tegen de loskade rijden.
En echt gewoon betonnen muren omverrijden al zo, echt nie normaal. >:(

Ik verschiet van dit soort ongevallen niet. Ik zie dat gevaar hier dagelijks!
Mvg Karl

Bundesbahnfreak

Citaat van: svvander op 25 april 2021, 12:21:20 PM
Nog altijd één van mijn favoriete modernere loc's. Imposant als 'm voorbij komt bollen. Ferm geluid ook nog. Maar euh, geniet er nog maar van, zolang het kan, de meeste zijn allemaal terug richting UK aan het gaan. Blijkbaar zijn de uitstootnormen voor dieselloc's ook fataal voor sommige modellen... nu vraag ik mij af hoe ze dit met de 77/78 gaan oplossen.
Ivm de uitstootnormen, in dit mormel (sorry ik vind het een mottig ding) ligt voor zover ik weet een tweetakt motor, ik dacht eën verbeterde versie van de V12 die ook in de HLD 62 steekt.  Deze zijn onverslijtbaar maar staan niet gekend voor milieuvriendelijkheid. Hoe deze ooit gebiologeerd geraakt zijn weet ik niet.  Grtn Rudy