Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Lokprogrammer stuurprogramma

Gestart door Belgaboy, 22 april 2021, 16:46:12 PM

Belgaboy

Heeft er iemand de stuurprogramma voor de USB serial driver? Bij de lokprogrammer zit er een cd'tje maar mijn laptop beschikt niet meer over een cd speler...

Apparaatbeheer vindt geen geschikt stuurprogramma voor de FT232R USB UART, online heb ik niks gevonden dus ik hoop dat iemand mij kan helpen daarmee.

PC is een windows 10 64 bits.

Merciekes
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.


Belgaboy

het stuurprogramma voor de lokprogrammer heb ik en is reeds succesvol geinstalleerd.
In het apparaatbeheer komt er een uitroepteken bij de R232 USB zeggende dat hij daar geen stuurprogramma voor heeft, het zijn die stuurprogramma's die ik zoek...
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Belgaboy

maw. ik kan geen COM poort selecteren voor de verbinding omdat hij de lokprogrammer niet kan vinden...
ESU ECoS 2.1, iTrain.

darick69

Let op dat je juiste  USB naar serieel adapter gebruikt.. ik heb bij de overstap naar nieuwe Windows een aantal jaren geleden een nieuwe USB naar serieel adapter moeten kopen...de meegeleverde werkte niet meer.  Mijn programmeur is wel een aantal jaren oud. De nieuwe zullen wel ok zijn.  Eventueel pm voor meer info   grt  erik
 

raf

Ik heb dat ook gehad en bij mij bleek de kabel defect te zijn
de stekker aan de kant van de lok programmer werd redelijk warm
kabel terug gestuurd en een nieuwe gekregen en probleem opgelost
je kunt nog wel de programmer gebruiken met een seriele kabel als je pc nog zo een stekker heeft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

USB Treiber

    Download Download (3.03 MB)
    USB Treiber für Windows XP

    Sprache: , Datum: 12.04.10, Version: 1.1.0

    Mehr Informationen
    Download Download (1.71 MB)
    USB Treiber für FTDI Chip für Windows XP / Vista / 7 / 8.

    Sprache: , Datum: 07.12.12, Version: 1.1.0

    Mehr Informationen



Belgaboy

Probleem opgelost.

Ik ben bij een bereidwillige buur met cd-rom de bestanden van de cd gaan kopieren op een USB stick. Stuurprogramma geladen en nu heb ik perfecte connectie.
Bedankt om mee te denken.

Patrick over and out
ESU ECoS 2.1, iTrain.