Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Namen noemen

Gestart door tonycabus, 01 november 2006, 01:38:42 AM

bartie

Volledig mee akkoord, maar wat is een aanvaardbaar taalgebruik? Als ik hier geregeld door bepaalde mensen de woorden 'idioten' en 'sukkels' zie gebruiken dan ligt die lat toch niet erg hoog.
En ook het chatgehalte ligt bij sommige draadjes hoger dan het forumgehalte.
En dat heeft weinig te maken of ze dan in hun berichten tekenen met hun echte naam.

Bart.

Jurgen

Mja, we zijn hier toch allemaal vrienden onder elkaar denk ik zo. Dan is het meedelen van je naam ook wel het minste dat je kan doen.

Is ons profiel trouwens ook zichtbaar voor niet leden? Als dit het geval is, dan moet dit ook veranderd worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

citaat:
Is ons profiel trouwens ook zichtbaar voor niet leden? Als dit het geval is, dan moet dit ook veranderd worden.

Nee, daar kan je niet aan als niet-forumlid.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Is ons profiel trouwens ook zichtbaar voor niet leden?

Kun je makkelijk zelf testen. Even uitloggen en kijken hoever je komt.
Niet ver dus.[8D]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door bartie

Volledig mee akkoord, maar wat is een aanvaardbaar taalgebruik? Als ik hier geregeld door bepaalde mensen de woorden 'idioten' en 'sukkels' zie gebruiken dan ligt die lat toch niet erg hoog.
En ook het chatgehalte ligt bij sommige draadjes hoger dan het forumgehalte.
En dat heeft weinig te maken of ze dan in hun berichten tekenen met hun echte naam.
't Is een beetje off-topic, maar ik kon het niet laten om het even aan te halen, om de redenen die je noemt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Wat Bart's opmerking betreft: er zijn inderdaad woorden waar men beter wat voorzichtiger mee omspringt. Maar ik gan nu ook de boeman of de dictator niet uithangen en woorden gaan schrappen, of leden 'bannen'. Ik heb me daar eens danig mee vergist, want INFO (Wim Ros) heb ik een paar keer eruit gegooid, omdat we in het beginstadium die lat verkeerd hadden gelegd. We hielden geen rekening met het fundamentele verschil in uitdrukking van Nederlanders tegenover Vlamingen. Intussen heb ik Wim in levenden lijve ontmoet en ben ik maar wat blij hem te kennen.
Om maar te zeggen....
En dat 'chatbox'-gedoe, wel dat krijg je omdat je mekaar beter begint te kennen, en soms is dat gewoon gezellig. Alleen de pint mankeert nog, het lijkt af en toe wat op toogpraat, maar dat heb je in clubs toch ook? Ik til daar dus niet zwaar aan, integendeel.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

in principe geen probleem, maar

- het is naief te geloven dat men aan je gegevens niet aankan.  Malafide personen zijn tuk op allerlei weetjes.

- Chatbox-gehalte: sorry Tony, het heeft niets met mekaar beter te leren kennen, maar met de onmogelijkheid om zich anders uit te drukken.  Vraag maar even na hoe het is gesteld in het ASO-TSO-BSO met de taalkennis van de leerlingen.

Roland

tonycabus

Roland, ik heb het niet over de schrijfwijze, maar wel over die korte zinnen die van de een naar de ander vliegen, 'smalltalk'.
Velen vinden dat ongepast op een forum, maar het is op een bepaald moment wel eens plezant.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

bartie

Die ontbrekende pint kunnen we misschien met zijn allen in Leuven drinken.[:D]

Bart.

n/a

helemaal niet mee akoord

5307

mijn nickname is 5307, maar mijn echte naam is 5206


nee, grapje, ik ben catry mattias, wat is er nu mis aan je naam (en familienaam) te vermelden??

EricVW

Tony Cabus, 14 jaar , proficiat
Groetjes,
Eric

tonycabus

Doe er maar een schep bovenop........ meer dan vier keer 14 (dichter bij de vijf zelfs)!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

trainfreak

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Doe er maar een schep bovenop........ meer dan vier keer 14 (dichter bij de vijf zelfs)!



Je leeftijd op je profiel staat wel op 14[;)]
Jamer dat het standaard zo springt.
Spoorse groeten
Dimitri

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Doe er maar een schep bovenop........ meer dan vier keer 14 (dichter bij de vijf zelfs)!



Vier maal 14 tony.
Weet je dat nog wel zeker[:0][^]

wijsbeer