Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Snelheid roco multimaus instellen

Gestart door henry, 19 april 2021, 17:45:16 PM

henry

vandaag een start gemaakt zelf in de multimaus de snelheid te wijzigen.
Opzich goed door het programma gekomen, en redelijk geslaagt.

er zitten 3 snelheden in maar is de 4 nu de langzaamste of de snelste, staat nu op 128 wil graag trager rijden.
Kan je verder nog ergens wijzigingen aan brengen.

ik ben geen digitaal wonder zullen jullie wel begrijpen.

raf

Ik rij wel met een MM maar stel alles in via de esu lock programmer
ok dat ding kost wel iets maar eens je daar mee gewerkt hebt wil je niets anders meer .
ik heb een stuk spoor van 1,5 meter waar ik zo goed als alle parameters op kan uit proberen
buiten het automatische instellen van de motor gegevens dan heb je een langer stuk spoor nodig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ronaldk

Hoi,

rijdt de lok te snel? Dus is hij al bij een korte uitslag van de multimaus op de gewenste snelheid? Dan zou je de instellingen in de lok moeten aanpassen. Heb je dat geprobeerd? Kijk daarvoor in de handleiding van de lokdecoder die je ingebouwd hebt.

In de multimaus stel je in de database van de lok alleen het aantal rijstappen van de lok in. Dat is 14 / 28 of 128. De meeste huidige decoders ondersteunen 28 en/of 128 met een automatische herkenning.

Groet Ronald.

henry

Het is gelukt kan nu zelf de snelheid per lok instellen, bedankt voor alle info.

:)

raf

met die 14/28/en 128 moet je op passen want ik heb reeds gehad dat ik Bv geen licht kon aan zetten en dan bleek dat de decoder verkeerd stond op BV 14 in plaats van op 128 of 28
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ronaldk

hoi,

Citaat van: henry op 25 april 2021, 08:51:51 AM
Het is gelukt kan nu zelf de snelheid per lok instellen, bedankt voor alle info.

En wat heb je nu gedaan? dan dat je nu zelf de snelheid per lok kan instellen?

Groet Ronald.

Ronald

Citaat van: henry op 25 april 2021, 08:51:51 AM
Het is gelukt kan nu zelf de snelheid per lok instellen, bedankt voor alle info.

:)

Dat doe je met de draaiknop. Wat je bedoelt zijn de rijstappen en dat heeft niets met snelheid te maken. Meer met de manier van reageren van je decoder op de bv draaiknop van je MM.


Ronald

Dat zijn de CV's 2 t/m 5 die het rijgedrag van je decoder bepalen. En die moet je eerst even instellen naar wens.