Sint-Pieter: Dorpje in de Vlaamse Ardennen anno 1953

Gestart door De absolute beginner, 18 april 2021, 10:43:39 AM

Havoc

Citaat van: De absolute beginner op 19 april 2021, 19:15:56 PM
Bedankt. Ik denk dat ik het 'stappenplan' voor foto's wel juist volg, maar alleen de link komt. Die werkt wel voor zover ik weet.

dat is omdat je vooraan [/url] en achteraan [/img] zet.... Je moet ofwel [url] je link [/url] of [img]link naar je foto [/img] zetten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

#16
Ik zie dat je foto's op Flickr!! staan. Dan is het vrij eenvoudig om hier foto's te plaatsen.

Als je op een foto in je Flickr!!-album klikt, komt deze te voorschijn en zie je rechtsonder een 4-tal symbolen verschijnen.
Het 2de in de rij is het symbool dat je moet hebben - de naar rechtsboven gebogen pijl.

4 button keuze menu by Frans Peeters, on Flickr

klik je daar op, dan krijg je het "share-menu"

share menu by Frans Peeters, on Flickr

Daar klik je op "BB-code" en zie je gelijk de "share-code" van je foto verschijnen.

Klik je dan op het pijltje dan kan je ook het formaat van de foto kiezen.

keuze grootte foto by Frans Peeters, on Flickr

Als je die keuze gemaakt hebt, klik je op de "share-code" en met een "rechtermuisklik - kopieer" of "Ctl+c" kopieer je de code.

kopieer code by Frans Peeters, on Flickr

De code kleef je dan in je bericht op de plek waar je wil hebben met "rechtsklik - plakken" of "Ctrl+v". De code wordt dan gelijk voorzien van de juiste 'tags' en ziet er dan zo uit:

[ url=https://flic.kr/p/2kU1US3][ img]https://live.staticflickr.com/65535/51128106758_c2c42bede3.jpg[ /img][ /url][ url=https://flic.kr/p/2kU1US3]kopieer code[ /url] by [ url=https://www.flickr.com/photos/140394905@N08/]Frans Peeters[ /url], on Flickr

Het rode deel kan je daarna verwijderen als je niet wil dat mensen doorklikken naar je Flikr!-account.

Hoop dat het zo duidelijk is. Succes ermee.

(Wil je niet dat iemand die 'lastige' foto's ziet, kan je die ook blokkeren in de karakteristieken van je foto)  ;D ;D


Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

De absolute beginner

Ik denk dat ik het nu doorheb.
Enkele foto's van mijn schuifbarelen. Ze zijn nog niet helemaal af (nog een beetje schilderen, een wiel aanzetten, koordjes ertussen en het bord erop plakken)
Ze zijn gemaakt van... luciferhoutjes! Voor mij was dat het gemakkelijkste: ik heb er al iets van vaardigheid mee (in mei voor Moederdag, toen ik toch thuis was, er een huisje van gemaakt) en voor mij heeft het (ongeveer) de goede dikte. Eigenlijk dus in plaats van de styreen/messing profieltjes.
Zou 8 cm genoeg zijn voor zowat de maat tussen een éénstrookse weg en een oude steenweg (2 smalle stroken)?







Cyriel

SirGresley

Al sjiek gedaan en goed gevonden van die lucifers.

Later zal je het nog fijner kunnen na nog meer ervaring, aldoende leert men.

De andere leden zijn ook zo begonnen en hier op het forum vind je veel "ervaring".

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

De absolute beginner

De bareel en de tram gaan even de frigo in. Ik ga eerst de elektriek verbeteren; ik kan nu toch een beetje solderen.
Dit zal ook wel nog een opgave worden, daar de plank op een matras ligt en ik alles dus bovengronds moet leggen. En met een cuttermes sleuven in een MDF-plaat maken duurt efkens, hoor. Als ik wat biels lossnij zal ik de bekabeling er wel opkrijgen. En ik kan nog altijd wat camoufleren met kabelgoten e.d.. Maar eerst eens tijd vinden! Als er 1 ding is dat die leerkrachten bij ons in Oudenhove kunnen, dan is 't wel werk geven... :D.
Als ik tijd en foto's heb, zullen die volgen.
Overigens ben ik ook nog met een 'werkbank' bezig; aan de keukentafel is het wel gezellig maar altijd dat opruimen...
Enfin, jullie kennen het wellicht wel.

Cyriel

Havoc

"Opruimen"? Neen, ken ik niet :D Dat zijn allemaal projectjes in wording.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

De absolute beginner

Je weet wel, voor 't eten aan de kant leggen en andere nutteloosheden  ;) .

Alan On Track

Zelfs met kabels bovengronds ga je wel echt moeten opletten met die matras als ondergrond, die dingen fikken snel het minste genstertje kan er al teveel aan zijn. En paar jaar terug was er hier iemand in de buurt die bijna haar kot heeft doen afbranden door een sigaret op haar matras. Misschien moet je toch eens kijken of er een manier is om die er van onder te halen. Of hou toch zeker een blustoestel in de buurt  ;)
Modelbouw is een kunst

De absolute beginner

Wel, Alan, ik begrijp wat je daar zegt. Ik zal eens aan mijn nonkel vragen om iets van een onderstel voor de baan te maken en dan zien voor genoeg manschappen te verzamelen.
Alleen vraag ik me af in welk jaar het onderstel zal afgeraken... Want de dialogen zijn als volgt: 'Wanneer gaat ge daar eens aan beginnen?'  '"iesj"'. Voor de bedieningspanelen zal ik eens kijken voor zo'n brandvertragende Velleman-behuizing.
Cyriel

Kautenbach

Lekker bezig hoor, super

K snap alleen niet als hollander dat jullie Belgen de boel nadat t af is in de koelkast zetten... ;D

Gekheid, vooral doorgaan en meters maken, en veel lol aan het bouwen hebben, gaat je al goed af

De absolute beginner

CiteerK snap alleen niet als hollander dat jullie Belgen de boel nadat t af is in de koelkast zetten... ;D

Dan blijft alles vers voor verder gebruik, verdere afwerking indien nodig,... :)

Kautenbach


Karel A.J.

Waarde Cyriel, ik passeer hier niet zo vaak meer, zo zag ik uw bericht nu pas. Straf indrukwekkend vind ik dat! Uw duidelijke communicatie, vlekkeloze taalbeheersing, en (tussen de regels) zelf-relativering maken u tot een voorbeeld voor vele forumdeelnemers! Inderdaad klinkt u wel bijzonder rijp voor uw aangegeven geboortejaar.

Doe zo voort, en beleef er vooral veel vreugde aan, aan de spoorbaan, aan dit forum, en ook aan het vioolspel, natuurlijk!

De absolute beginner

#28
CiteerWaarde Cyriel, ik passeer hier niet zo vaak meer, zo zag ik uw bericht nu pas. Straf indrukwekkend vind ik dat! Uw duidelijke communicatie, vlekkeloze taalbeheersing, en (tussen de regels) zelf-relativering maken u tot een voorbeeld voor vele forumdeelnemers! Inderdaad klinkt u wel bijzonder rijp voor uw aangegeven geboortejaar.
Duidelijke communicatie en vlekkeloos taalgebruik is dankzij mevrouw De Jaeger (voor Nederlands), daarbij lach ik ook zeer graag met mezelf en wat die rijpheid betreft, vroeger trok ik altijd op met  oudere kinderen. Tegenwoordig is er nog maar een jaar leeftijdsverschil met mijn vrienden, daar ik een leerjaar voorzit. Maar zeker bedankt voor de pluimen die ik weer eens op mijn hoed mag steken.
Och ja, en die 'waarde' en 'u', dat moet voor mij helemaal niet!
Cyriel

De absolute beginner

Ziezo, eergisteren is de baan toch verhuisd geraakt! Een onderstel was bij nader inzien toch niet nodig: 6 schragen die hier op zolder stonden waarborgen de ondersteuning. Met vereende krachten en het nodige gevloek is ze de steile trap opgeraakt. Het is nu veel gemakkelijker werken en eindelijk kan ik eens de elektronica er onder leggen, al moet ik gaten maken door een nagel erin te kloppen en er hem dan weer uittrekken. Er zal wel nog 't een en 't ander moeten gebeuren eer dat er enkele meters op gebold kunnen worden. Maar daar lig ik niet van wakker, ik trek graag draden. Een nadeel is wel, dat door het vele hout ik er niet mag solderen. Dat zijn dan keukentafelprojecten.
Ik kan nu wel aan rails solderen, hetgeen een grote sprong voorwaarts is. Gisteren ben ik dan ook begonnen met wissels te bedraden.

Foto's zullen ooit nog wel eens verschijnen; nu Latijn leren!