Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Vraag i.v.m PM's

Gestart door Desiro, 17 april 2021, 18:42:52 PM

Desiro

Hallo,

Ik ben nieuw op z-deze forum, en heb een vraagje i.v.m de PM's:
Als ik een reactie krijg op mijn PM, verschijnt er dan een "(1)" bovenaan op de pagina?
Of moet ik dat zelf zoeken?
Alvast bedankt voor jullie reacties
MVG Catalin

evan

Achter "Mijn berichten" komt inderdaad (1) te staan ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Desiro

Bedankt voor je antwoord Evan

doomslu

En in principe krijg je ook een pop-up te zien.
Dit kan echter afhankelijk zijn van jouw browser en de instellingen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Je kan ook instellen dat je een email krijgt als er een bericht is.

Ga bovenaan het browservenster naar "Profiel". Je krijgt een nieuw venster en daarin staat "Profiel wijzigen". Als je daar met de muis overgaat komt er een menu en onderin staat "Persoonlijke berichten". Als je dat kiest krijg je de instellingen voor de PM's te zien. Daar heb je ook vakjes die je kan aanvinken om een pop-up te krijgen, of een email bij een nieuw bericht.

Ik zou minstens 1 van de 2 aanzetten want dat cijfertje is niet echt een aandachtstrekker en iets waar je niet direct op let.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 27 april 2021, 08:36:44 AM
Je kan ook instellen dat je een email krijgt als er een bericht is.

Ga bovenaan het browservenster naar "Profiel". Je krijgt een nieuw venster en daarin staat "Profiel wijzigen". Als je daar met de muis overgaat komt er een menu en onderin staat "Persoonlijke berichten". Als je dat kiest krijg je de instellingen voor de PM's te zien. Daar heb je ook vakjes die je kan aanvinken om een pop-up te krijgen, of een email bij een nieuw bericht.

Ik zou minstens 1 van de 2 aanzetten want dat cijfertje is niet echt een aandachtstrekker en iets waar je niet direct op let.
Maar pas op!
Vaak antwoorden mensen dan op die email en niet op het bericht in het forum.
Het resultaat is dat niet de betrokken persoon het antwoord ontvangt maar ... ik! Dat komt omdat deze automatische emails verzonden worden door de forumsoftware via mijn mailadres.
Dus... opletten!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Klopt Luc. Kan je dat niet instellen in de software dat dat naar een of ander "black hole" adres gaat?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 27 april 2021, 10:23:25 AM
Klopt Luc. Kan je dat niet instellen in de software dat dat naar een of ander "black hole" adres gaat?
De beveiligingen op de server eisen een correct en bestaand afzenderadres.
Bovendien kan ik op die manier de mensen verwittigen dat ze hun mail aan de verkeerde hebben gestuurd. Een beetje moeite voor een kleine service...
Het gebeurt niet zo heel vaak.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Is een no-reply adres een optie?

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 27 april 2021, 12:25:55 PM
Is een no-reply adres een optie?
Neen want dat krijgt hij (Luc) ook geen bericht als er een nieuw lid moet worden goed gekeurd.
Helaas een onhebbelijkheid van deze forumsoftware, allemaal gaat naar het Admin adres.

grt Piet.