Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

epoxy hars: laagdiktes

Gestart door Havoc, 17 april 2021, 15:30:20 PM

Havoc

Ik zou iets in metaal willen ingieten in doorzichtig epoxy hars. Maar wat is nu de minimale laagdikte die nodig is om het stevig te houden? Er is wel info over de maximale laagdikte (1cm ongeveer ivm luchtbellen). Maar zou 2mm genoeg zijn? Er gaat geen versterking zoals glasvezel in. Het is meer bedoeld als een dikke lak.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Johan is het echt in gieten of wil je het metaal er mee beschermen
ik heb ooit eens metalen kogels voor iemand moeten verzegelen tegen de weer omstandig heden en toen heb ik G4 gebruikt .
er bestaat nu ook G5 en ik dacht dat dit beter tegen UV kan

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Het is voor binnen (op het bureau), soort press-papier eigenlijk. Dus ik kan een mal er rond maken en het dan opgieten. In 2 keer om het helemaal te omhullen. Maar het inderdaad eerder verzegelen dan "ingieten". Een laag van 2mm zou perfect zijn moest het kunnen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Met G4 kun je dat perfect doen

er is een maar
G4 is lucht drogend en je moet wat uit de bus in een bakje gieten van waaruit je de G4 aan brengt
NOOIT een restant terug in de bus gieten want dan hard meteen heel de bus uit
ook NOOIT de bus open laten staan met het zelfde resultaat als gevolg
je hebt dus geen harder of zo nodig het word kei hard uit zich zelf en blijft mooi helder
dompelen kan ook natuurlijk
anders zoeken op G4 en de manual

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Ah, dat is een pur. Met 1 liter kom ik zeker 100  jaar toe... Spijtig dat ze die zaken niet in kleine verpakkingen verkopen. 0.1-0.2 liter zou al goed genoeg zijn. Nu zal het 2-3 keer enkele borstelstreken zijn en de rest van de bus naar het containerpark. Staan hier nog 2 bussen pur (a+b) klaar voor het containerpark. Hoogstens 50lm uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Ja Johan inderdaad
maar je kunt er zowel hout als metaal eigenlijk bijna alles mee instrijken om het te vrijwaren tegen roest en dergelijke
en ja 0,5 liter potjes zouden reeds beter zijn maar ik denk dat ze dan bijna zoveel gaan kosten dan de 1 liter bussen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Tezien waar je zo'n dingen haalt. Als ik zo'n dingen koop in "voschemie" hier in Brugge, kan die mens meestal kleinere hoeveelheden bezorgen.
Net zoals beschermingen voor benzinetanken (das wel een a en b), wil ik daar 250ml of direct 1l maakt hij ter plekke in de hoeveelheid dat ik vraag (allez 250-500-1l..., ne potje van 350cl doet ie ook niet)
Dus mss eens kijken buiten de gebruikelijke webshops ed. Soms kan een lokale net iets meer (en soms ook niet)
Greetz

Thommy

Havoc

Ik ga voor zo'n dingen naar Voss in Lier. Heb daar nog niets anders dan standaard verpakkingen gezien met minstens 1 liter.

Had er eentje gevonden in het UK met verpakkingen van 100ml. Maar die wil dan weer hier niet leveren...
Met vakantie voor onbepaalde duur.