Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco HLD60 : herstellen van zinkpest-onderdeel

Gestart door eve, 16 april 2021, 11:28:22 AM

eve

Juist geleverd :


by Erik Verleysen on Flickr

Zo te zien nog een hoop opkuiswerk.

Mvg, Erik

eve

Tot hiertoe past het...


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik

Metpetergaathetbeter

knap !  :)  maar wat ik mij afvraag die gemaakt onderdelen hebben die een eeuwig leven of wordt het nog afwachten.....zo ja hoe kun je du verlengen

eve

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 april 2021, 14:51:47 PM
knap !  :)  maar wat ik mij afvraag die gemaakt onderdelen hebben die een eeuwig leven of wordt het nog afwachten.....zo ja hoe kun je du verlengen


Dat zijn zeer goede vragen ! Waar blijft ge zoveel inzicht halen ?
Is dat voor uw Roco HLD60 ? Eén of twee kapotte draaistellen ?

De stukken zijn vanmiddag binnengekomen en tot hiertoe heb ik geen sleet verschijnselen vastgesteld.
Maar wat niet is, kan nog komen.

We moeten misschien contact opnemen met die organisatie met hoofdzetel in Rome.
Onder omstandigheden bieden die een zekerheid tot eeuwig leven aan.
Blijft te onderzoeken of ook modeltreinen en afgeleide onderdelen aan de voorwaarden voldoen.

Mvg, Erik.

Havoc

Citaat van: eve op 16 april 2021, 16:32:51 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 april 2021, 14:51:47 PM
knap !  :)  maar wat ik mij afvraag die gemaakt onderdelen hebben die een eeuwig leven of wordt het nog afwachten.....zo ja hoe kun je du verlengen


Dat zijn zeer goede vragen ! Waar blijft ge zoveel inzicht halen ?
Is dat voor uw Roco HLD60 ? Eén of twee kapotte draaistellen ?

De stukken zijn vanmiddag binnengekomen en tot hiertoe heb ik geen sleet verschijnselen vastgesteld.
Maar wat niet is, kan nog komen.

We moeten misschien contact opnemen met die organisatie met hoofdzetel in Rome.
Onder omstandigheden bieden die een zekerheid tot eeuwig leven aan.
Blijft te onderzoeken of ook modeltreinen en afgeleide onderdelen aan de voorwaarden voldoen.

Mvg, Erik.

Neen, die onderdelen hebben niet het eeuwige leven. En ook niet zo lang als klassieke plastic onderdelen in spuitgietwerk. MAAR als je nu de .stl files hebt is het geen probleem om er opnieuw te maken als het nodig is.

Beschouw die .stl als een volle aflaat. ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

ik stelde gewoon de vraag omdat hier vaak over een wondermiddel gesproken wordt, wordt trouwens niet alleen in die Roco gebruikt .....verven of het met iets bedekken heeft geen langere houdbaarheidsdatum tot gevolg maar als ik aan het denken ga eerder een verkorting daarvan?

eve

Ook de bodemplaat voor de AC-sleper past.


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

bellejt

SUPER .Heb hier 2 roco's nl een 6006 en 6218.Mss moet ik die maar eens nakijken in hun doos

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 april 2021, 17:00:32 PM
ik stelde gewoon de vraag omdat hier vaak over een wondermiddel gesproken wordt, wordt trouwens niet alleen in die Roco gebruikt .....verven of het met iets bedekken heeft geen langere houdbaarheidsdatum tot gevolg maar als ik aan het denken ga eerder een verkorting daarvan?

Hangt van het procede en materiaal af. Stereo lithografie hars is beter geverfd omdat het heel gevoelig is voor UV. PLA kan je beter schilderen omdat het niet tegen vocht kan etcetc.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eve

Citaat van: Alberke op 16 april 2021, 18:24:37 PM
En wanneer kunnen we bestellen?

Eerst ga ik nu het hele project herwerken. Dat wil zeggen aanpassen waar ik niet tevreden over ben.
Dat zal zo'n 14 dagen in beslag nemen.
Ondertussen kan ik wel een intekenlijst openen.
Als het definitief wordt, vraag ik toch bevestiging.
Hou rekening met een kostprijs van ca. 20 - 22 €/st (staat nog niet vast).

Intekenen : erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen) opgeven naam, mailadres en gewenst aantal.

Mvg, Erik