KMB HLD60 met of zonder zinkpest.

Gestart door eve, 14 april 2021, 14:48:21 PM

doomslu

We vonden het grappig hé Herman.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Wat de wein betreft: een mooie robe zoals wij zeggen op/of bijna op dronk. Naar de kleur te zien een monocepage. Als ik de robe zie, zou ik zeggen een Pinot noir van de betere regio zoals de Bourgogne. Ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten maar allé santé.  ;)

Erik.

Herwig

#32
Aber, Wiener Wein   =   Weisswein  ....           zelf ooit mogen proeven in Wien-Grinzing 

Maar dit heeft verder niks van doen met een KMB-vervangchassis.

[  alhoewel 'k wel wreed nieuwsgierig blijf hoe die  150  kaduke KMB-locjes destijds vanuit ons land naar Wenen zijn gesukkeld ..   ::). ]

Havoc

Fantastische herinneringen aan een heuriger Wein héél lang geleden ergens in de buurt van Wien. Denk dat het niet voor niets is dat Wien en Wein zo hard op elkaar lijken. Iedereen was toen behoorlijk getapisseerd die nacht :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter


Flip

#35
Dag Erik,

Ik zeker niet.


Mvg

Julien
Lenz digital PC sturing

Thommy

Citaat van: guy holbrecht op 14 april 2021, 16:32:13 PM
Ik heb enkele jaren geleden drie chassis' vervangen door de messing modellen van PB. Niet goedkoop, maar wel heel degelijk. Momenteel echter ligt het probleem bij de tandwielen. Enkele maanden geleden had ik er nieuwe besteld (en betaald) voor drie locs bij Kkmb. Maar blijkbaar is ondertussen de toenmalige Oostenrijkse initiatiefnemer overleden en heb ik niets toegestuurd gekregen, dus ik zit nog op mijn honger voor tandwielen en wormwielen. Mocht dat ook hier een oplossing krijgen, zou ik dat zeer op prijs stellen

Ik heb mijne allemaal door het kunststof chassis vervangen. Naam ontglipt me weer (Waalse ondernemer). Stuk goedkoper, direct ingebouwde SMD-LEDS en dacht voor ?20euro?. Alles past p&p

Wat je aanbrengt van de tandwielen heb ik bij 1 gehad. Heeft er 1 in m'n toenmalige club aangepast door de motor ietke meer te laten drukken op het kunststof tandwiel en eigenlijk opnieuw tanden in te trekken. Daarna weer ietke losser gezet en ging terug perfect. Dit ook omdat vervangstukken voor kmb een ramp waren om te vinden.

@eve, ik heb nog 1 zamac chassis zonder enige vervorming of schade. 1 van de laatste versies KMB
Greetz

Thommy

Herwig

#37
citaat:  i] " ...Naam ontglipt me weer (Waalse ondernemer) ..."[/i]
Zie aub hieromtrent de reactie #17,  dat is hier op de vorige pagina 2 :   Modul Sign
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,31884.msg470052.html#msg470052
Maar zonder tegenbericht lijkt dit product ondertussen vermoedelijk niet meer courant op de markt te zijn.  ( ? )




Thommy

Citaat van: Herwig op 18 april 2021, 12:04:24 PM
citaat:  i] " ...Naam ontglipt me weer (Waalse ondernemer) ..."[/i]
Zie aub hieromtrent de reactie #17,  dat is hier op de vorige pagina 2 :   Modul Sign
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,31884.msg470052.html#msg470052
Maar zonder tegenbericht lijkt dit product ondertussen vermoedelijk niet meer courant op de markt te zijn.  ( ? )

Je moest sowieso mailen en ff geduld uit oefenen om die dingen te krijgen.

Nu @eve, ik kan mijn goeie loc met in orde zamac chassis en dit chassis erbij sturen. Ombouwen naar digitaal moet toch nog eens gebeuren (en momenteel staat modelbouw weer op lager pitje, zomer komt eraan)
Greetz

Thommy

eve

@ Thommy

Hartelijk dank voor uw aanbod.
Ik moet nog enkele zaken op voorhand uitklaren vandaag en neem dan terug contact op met u.
Kan u mij een mailtje sturen opdat wij een rechtstreekse communicatie lijn hebben ?

erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen)

Mvg, Erik.

Decapod

Citaat van: eve op 14 april 2021, 14:48:21 PM
Stel je hebt zo een model :

Zou je er nog kosten aan doen om dit model op te waarderen ?

- zinkpest : aangetaste onderdelen vervangen
- decoder connector inbouwen
- sound versie maken

...

Mvg, Erik

Grappig, heb het er met Herwig nog over gehad ... . Je zou voor minder gaan geloven in toeval  ;D .

Ik ben zeker geïnteresseerd, in de hele rimram: chassis, leds, decoder en sound, want ik blijf het een vrij straf model vinden voor die tijd. Al was het maar omdat ik niet graag weggooi en waar kan upcycle. Ik heb hier nog een 210 liggen die er zo op het eerste gezicht nog ongeschaad uitziet. Maar dat zal wel wishful thinking zijn. Als ik eens tijd heb, maak ik hem open.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Thommy

Citaat van: Decapod op 22 april 2021, 09:47:51 AM
Citaat van: eve op 14 april 2021, 14:48:21 PM
Stel je hebt zo een model :

Zou je er nog kosten aan doen om dit model op te waarderen ?

- zinkpest : aangetaste onderdelen vervangen
- decoder connector inbouwen
- sound versie maken

...

Mvg, Erik

Grappig, heb het er met Herwig nog over gehad ... . Je zou voor minder gaan geloven in toeval  ;D .

Ik ben zeker geïnteresseerd, in de hele rimram: chassis, leds, decoder en sound, want ik blijf het een vrij straf model vinden voor die tijd. Al was het maar omdat ik niet graag weggooi en waar kan upcycle. Ik heb hier nog een 210 liggen die er zo op het eerste gezicht nog ongeschaad uitziet. Maar dat zal wel wishful thinking zijn. Als ik eens tijd heb, maak ik hem open.

het kan, ik heb gisteren foto's gestuurd naar Erik van mijn laatste. Chassis ziet er nog vrij strak uit (beginnende haarscheurtjes wel, maar nog recht enz).
Greetz

Thommy