KMB HLD60 met of zonder zinkpest.

Gestart door eve, 14 april 2021, 14:48:21 PM

eve

Stel je hebt zo een model :

Zou je er nog kosten aan doen om dit model op te waarderen ?

- zinkpest : aangetaste onderdelen vervangen
- decoder connector inbouwen
- sound versie maken

...

Mvg, Erik


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

Kunnen jullie ook een kleine opsomming geven van wat er allemaal stuk is ?
En wat verwacht je ?
Is de verlichting goed ?

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

valt te zien wat de investeringen zijn, ik dacht er 7 te hebben, maar ik zou hier ook 7 geprinte onderstellen ook moeten liggen. Ik ken iemand die ze op deze wijze herstelt heeft ik dacht dat een print mij toen 10 euro gekost heeft ;)

Metpetergaathetbeter

eigenlijk is het een loc die meer dan 30 jaar oud is en misschien van ontwerp nog ouder dan weet je het eigenlijk wel een beetje  :-X

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 april 2021, 14:53:57 PM
valt te zien wat de investeringen zijn, ik dacht er 7 te hebben, maar ik zou hier ook 7 geprinte onderstellen ook moeten liggen. Ik ken iemand die ze op deze wijze herstelt heeft ik dacht dat een print mij toen 10 euro gekost heeft ;)

Je spant het paard achter de wagen.
Eerst zien wat nodig is, dan bepalen of het kan gemaakt worden, en dan zien hoeveel stuks aan welke prijs.

Maar zo te lezen heb jij voor alles al een oplossing. Als gij vindt waar ze liggen...

Mvg, Erik

eve

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 april 2021, 14:55:21 PM
eigenlijk is het een loc die meer dan 30 jaar oud is en misschien van ontwerp nog ouder dan weet je het eigenlijk wel een beetje  :-X

Dat is zeer persoonlijk. Dus, neen, ik weet het niet.
Als jij zegt : 30 jaar oud, niet voor mij.
Dik in orde.

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

ik drukte mij verkeerd uit het waren de chassis die ik geprint had kunnen kopen niet de onderstelllen  ::)

Metpetergaathetbeter

maar ik denk ongetwijfeld dat anderen die chassis en andere dingen graag veranderd zouden zien, ik lees mee, ik spring op de kar eens ik zie hoe of naar wat het evolueert.

Heb jij ook zinkpesten chassis onder KMD 60-61 steken of was jij één van die gelukkige die er één kocht waar het probleem hem zich manifesteerde ?

eve


guy holbrecht

Ik heb enkele jaren geleden drie chassis' vervangen door de messing modellen van PB. Niet goedkoop, maar wel heel degelijk. Momenteel echter ligt het probleem bij de tandwielen. Enkele maanden geleden had ik er nieuwe besteld (en betaald) voor drie locs bij Kkmb. Maar blijkbaar is ondertussen de toenmalige Oostenrijkse initiatiefnemer overleden en heb ik niets toegestuurd gekregen, dus ik zit nog op mijn honger voor tandwielen en wormwielen. Mocht dat ook hier een oplossing krijgen, zou ik dat zeer op prijs stellen

FREMO e.V. - afd België

Hej, Bonjour, Hello, Gute Tag, Hallo, Bom dia, Saida,

De Messing onderstellen van P Bellon, zijn een uitwerking van mijn voorstel naar hem toe, om mijn eigen reeks locomotieven te bewaren.

De modellen zijn het meer dan waard om in herstelling te gaan.
Het onderstel is van een bepaald gewicht ( meer dan het vorige zink model ) en daardoor kan je ook één electromoter uit een onderstel halen.  == reserve moter!

De trekkracht is dan wel lichtjes minder, maar in de werkelijkheid, en ja ik heb als onafhankelijke machinist er mee gereden op museum spoorwegen, was dit in de werkelijk ook. Ik heb er menige malen dubbeltrakties zien voorbij reden in het station Brussel Centraal.

Als de kast of en het chassis deel geen scheuren of barsten vertoond is dit verantwoord.
Ik heb in de tijd vervang tandwielen gaan zoeken bij Fleischmann, wel met de hulp van André Witmeur.

Ik heb er in de tijd pakken gerestaureerd voor vrienden en andere personen.
Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Alberke

#14
Citaat van: Alberke op 14 april 2021, 15:01:29 PM
ik al zeker de draaistellen
het gaat hier over een andere loc  ;D
Sorry!
De mijne zijn al hersteld.
Eén met het chassis van PB en één met een nieuw chassis van KMB!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D