Het begin van van de AM75 ( new look ) ombouw van lima

Gestart door Danny HST (NMBS), 14 april 2021, 12:11:57 PM

Alberke

Citaat van: Danny HST (NMBS) op 05 mei 2021, 16:35:01 PM
Beste collega's

Kan mij iemand zeggen of je de decals met gewonen vernis kan overspuiten .Of moet dat speciale vernis voor hebben .
En lukt dat met een inject printer ( loopt dat dan niet uit ) als je die nat maakt en overspuit ...Of moet dat met een lazerprinter zijn...
Heeft daar iemand ervaring mee ?
Als je kan, afdrukken met een laserprinter. Gaat het niet anders dan met een inkjet, dan zijn er fixatie middeltjes die de boel "waterdicht" maken.
Strepen en vlakken maak ik altijd door ongebruikte decals te overspuiten met de gepaste verf.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Danny HST (NMBS)

Citaat van: Alberke op 05 mei 2021, 17:12:34 PM
Citaat van: Danny HST (NMBS) op 05 mei 2021, 16:35:01 PM
Beste collega's

Kan mij iemand zeggen of je de decals met gewonen vernis kan overspuiten .Of moet dat speciale vernis voor hebben .
En lukt dat met een inject printer ( loopt dat dan niet uit ) als je die nat maakt en overspuit ...Of moet dat met een lazerprinter zijn...
Heeft daar iemand ervaring mee ?
Als je kan, afdrukken met een laserprinter. Gaat het niet anders dan met een inkjet, dan zijn er fixatie middeltjes die de boel "waterdicht" maken.
Strepen en vlakken maak ik altijd door ongebruikte decals te overspuiten met de gepaste verf.

Wat zijn de fixatie middelen ?

Danny HST (NMBS)

Hier ben ik nog eens .

Ik had met de 1ste klassen een foutje gemaakt ... Ik had de 3 deuren in het rood gestoken  >:( :-[
Heb hem dus opnieuw moeten spuiten . :'(





Ik heb nu een oplossing gezocht voor de ruitjes. Dus nog wat materiaal gekocht zoals dus plexiglas .
En alles een beetje bekeken voor het zo goed mogelijk te doen passen . Eerste test .



tweede test lijkt me oke te zijn





Dus nu alle ruitje maken. ;)  :)

Danny HST (NMBS)

Ik heb nog wat verder gedaan aan de ruiten..
Hier heb je de foto's van de ruitjes die aan gepast zijn.









De ruitjes heb ik momenteel in gekleefd met plakband . voor de plaatsen te bepalen .Zo dat ik ze terug kan verwijderen voor de verdere afwerking .
Als alles gedaan is ga ik ze er in plakken .De ruitjes van de stuurstanden moet ik nog maken.    ;)

Danny HST (NMBS)

 
de werken lagen al even stil om dat de decals niet echt lukte .Dit zijn de decals die wel wat gelukt waren


Danny HST (NMBS)

de verlichting heb ik ook nog eens bekeken en dat waren de testjes ...


ik ben ook nog op zoek naar potmeters van 20K voor de verlichting toch een beetje bij te kunnen regelen


met het 3de frontlicht heb ik geen foto's momenteel .
Omdat de werken wat stilliggen omdat ik te veel andere werken moet doen. Hopelijk kan ik er binnen kort eens aan voort doen.
heb al verschillende decals voor onderaan geprobeerd . Maar die zijn nog niet echt gelukt !!!

RoDY

Fantastisch Danny!!! je hebt mij 2 jaar geleden ook aangespoord om de New look te gaan proberen. Ondertussen ben ik al begonnen aan mijn vierde AM75 ombouw na 3 bordeaux's. Binnenkort volgt van mijn versie New look ook nog eens update ;). Ben benieuwd naar het totaal plaatje met de onderstellen.

Robbe

Danny HST (NMBS)

Citaat van: RoDY op 12 september 2022, 00:00:50 AM
Fantastisch Danny!!! je hebt mij 2 jaar geleden ook aangespoord om de New look te gaan proberen. Ondertussen ben ik al begonnen aan mijn vierde AM75 ombouw na 3 bordeaux's. Binnenkort volgt van mijn versie New look ook nog eens update ;). Ben benieuwd naar het totaal plaatje met de onderstellen.

Robbe
Halo Robbe
ik heb er in tussen ook al 2 ander bij gekocht voor 70€/stuk .Ik zou toch graag nog een bordeaux variant en een VTM willen van maken.
Maar hoe is het met u airco's die je gemaakt hebt. Ze leken me ook een beetje te klein en je ging ze vergroten ! Maar ze zagen er fantastisch uit .
Is dat al gelukt .

SirGresley

Voor de pantografen kun je kijken bij de Märklin onderdelen van de type 16 of 18.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Danny HST (NMBS)

Citaat van: SirGresley op 20 september 2022, 11:32:07 AM
Voor de pantografen kun je kijken bij de Märklin onderdelen van de type 16 of 18.
De panto's heb ik al gekocht ... Zie 2de pagina  ;)

HUBERTTRAIN

Bonjour et merci de l'acceptation dans ce forum .
Je suis occupé à réaliser 2 rames AM75 en livrée VTM , et une en livrée NEW LOOK .
Quelqu'un aurait-il les fichiers STL pour imprimer les caissons de climatisation de toiture ,de même que les traverses avants inférieures ,  que le modèle LIMA ne possède pas ?
En espérant avoir cela, je  remercie d'avance la personne qui me fournira cela .
Philippe HUBERT

RoDY

Citaat van: HUBERTTRAIN op 08 oktober 2022, 19:11:10 PM
Bonjour et merci de l'acceptation dans ce forum .
Je suis occupé à réaliser 2 rames AM75 en livrée VTM , et une en livrée NEW LOOK .
Quelqu'un aurait-il les fichiers STL pour imprimer les caissons de climatisation de toiture ,de même que les traverses avants inférieures ,  que le modèle LIMA ne possède pas ?
En espérant avoir cela, je  remercie d'avance la personne qui me fournira cela .
Philippe HUBERT

Bonjour Philippe,
Bientôt il y aura plus d'infos sur le sujet des fichiers STL de la climatisation de toiture. Encore un peu de patience   ;)
Topic: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,29009.0.html

Rody

HUBERTTRAIN