Het begin van van de AM75 ( new look ) ombouw van lima

Gestart door Danny HST (NMBS), 14 april 2021, 12:11:57 PM

Rangeerduivel

Danny,
Die fleischmanns die jij gebruikt kan je niet inkorten, zelfs geen mm
Misschien is een alternatief de symoba 111, die is m.i. nog iets korter, al zal dat niet veel zijn.
btw; de kortste kadee koppelt niet korter dan een andere kortkoppeling, je hebt wel keuze tussen 3 lengtes

;)

Danny HST (NMBS)

Oke thanks voor de info. Ik heb wel 2 kadee's voor de voor en achterste rijtuigen. Die lijken mij iets mooier ook.
Foto's volgen nog . ;)

RoDY

Ik volg rustig mee op de achtergrond.  ;D

Ik heb trouwens Symoba's gebruikt tussen de rijtuigen in. plek zat!
Op de koppen heb ik ook voor de Kadee's geopteerd.

Check zeker je PB even.  ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Webbie

Citaat van: Danny HST (NMBS) op 28 april 2021, 21:58:33 PM
Ja de onderstellen .
Het was niet de bedoeling om kortkoppelingen op te voor zien... Want dan word het erg moeilijk voor dat te verwezenlijken .
Ik heb gewoon voor de Fleischmann koppelingen gekozen . Je kan ze dan wel wat korter maken als je dat wil , maar dan moet je ze wat verder plaatsen op het onderstel .maar het motorrijtuig heeft dan terug de gewone afstand .
Ik heb de bestaande koppelingen ingekort wegens de beperkte plaats onder de kast, zeker achter de motor. Geen kortkoppeling, maar visueel toch een groot verschil.

Danny HST (NMBS)

de onderstellen



De motor laat ik nog gewoon om dat hij nog goed is voor het geen ik hem zou gebruiken ...
De assen van het 1ste stuurrijtuig heb ik gewoon in het andere gat gestoken. Zo kan je de kortere bochten toch nog nemen.
En waar door ze 1cm verplaatst zijn . En zo worden ze niet gehinderd door de zijwanden .







En voor mijn trapjes kan het geen kwaad ... die bewegen wat mij als de assen er tegen komen.
Ik heb er nog geen foto van maar zal 1 posten als hij droog is.




Danny HST (NMBS)

Het volgende dat ik gedaan heb is het beginnen met verven van de rijtuigen.
Voor eens iets anders te doen ook. Leek me geen gemakkelijke opdracht. Want ik heb ook geen airbrush systeem ook ..
Dus maar met spuitbussen. :)







Niet evident om alles mooi afteplakken





op naar de volgende fase


WVA

Super die aanpassingen. Ik heb er hier zelf nog twee liggen, de bordeaux en grijze versie.
Door uitstelgedrag geraken ze maar niet gedigitaliseerd.  ;D ;D ;D ;D

Thommy

Citaat van: WVA op 04 mei 2021, 18:53:19 PM
Super die aanpassingen. Ik heb er hier zelf nog twee liggen, de bordeaux en grijze versie.
Door uitstelgedrag geraken ze maar niet gedigitaliseerd.  ;D ;D ;D ;D

Heb dat ook  ;D en voor 1 heb ik hier die 1e klasse stukken van rodo liggen. Wil die in de grijze muis, blijf ik mooiste variant vinden. Maar zin/tijd en vooral decals voor die dingen
Greetz

Thommy

Alan On Track

Ik hou het meest van de bordeaux-livrei, maar dit begint ook een heel mooi stelletje te worden. :)
Niet dat ik de New-look lelijk vind, het is gewoon jammer dat er minder en minder diversiteit aan kleuren is onder het Belgisch materieel.
Modelbouw is een kunst

Danny HST (NMBS)

Beste collega's

Kan mij iemand zeggen of je de decals met gewonen vernis kan overspuiten .Of moet dat speciale vernis voor hebben .
En lukt dat met een inject printer ( loopt dat dan niet uit ) als je die nat maakt en overspuit ...Of moet dat met een lazerprinter zijn...
Heeft daar iemand ervaring mee ?

Peter

Danny,

Gebruik bij voorkeur de vernis van Micro. Die blijft na het aanbrengen onzichtbaar en je hebt de keuze tussen gloss, satin en matt, dus glanzend , sarijn of matte.
Verkrijgbaar hier in Antwerpen bij bv Verschooten of Ballien in Borgerhout die het ook naar huis stuurt vor (ik dacht) 5 euro
Met vriendelijke groeten
Peter

Danny HST (NMBS)

in middels nog een paar foto's  :)







Bij mijn 1ste klas heb ik een probleempje gehad moet hem opnieuw wat afschuren...  :'(

De andere zijn vrij goed  ;)



mijn collega's zeggen dat het er al vrij goed uit ziet .

Danny HST (NMBS)

Citaat van: Peter op 05 mei 2021, 16:44:27 PM
Danny,

Gebruik bij voorkeur de vernis van Micro. Die blijft na het aanbrengen onzichtbaar en je hebt de keuze tussen gloss, satin en matt, dus glanzend , sarijn of matte.
Verkrijgbaar hier in Antwerpen bij bv Verschooten of Ballien in Borgerhout die het ook naar huis stuurt vor (ik dacht) 5 euro

Ik zal daar eens kijken . Ik heb daar al veel gekocht voor de ombouw . thanks ;)