binnenkort in Miwula : Monaco en de Provence

Gestart door oebr, 11 april 2021, 15:46:36 PM

oebr

Miwula in Hamburg was al indrukwekkend an sich, maar de kwaliteit van het modelbouwwerk is er de laatste jaren drastisch op vooruit gegaan. De kritiek die grote tento-banen vaak terecht krijgen, namelijk dat ze wat speelgoedachtig zijn of dat het modelleren wat - op z'n Duits - verdund wordt door de allure van de diorama's, gaat daar al lang niet meer op, en nu zeker niet meer.
Binnenkort openen ze Monaco - met een geanimeerde weergave van een F1-race (een heel duur project geworden trouwens, ruim 5000 euro per strekkende meter racebaan.) - en als tegengewicht voor het mondaine gedoe een impressie van de nabijgelegen Provence. Ze hebben goed naar Wim z'n baantjes gekeken en doen er nog een lap bovenop:

https://www.youtube.com/watch?v=kgvGRMWylPc

Die mannen zijn gek, echt.
Maar het levert wel een prachtig project op.
En een fijne werkplek voor vele van onze soortgenoten.
(zeer sociaal bedrijf - werknemers werden afgelopen jaar verder betaald, ook al waren er geen inkomsten)

Ze hebben trouwens een tweede gebouw in gebruik genomen in een ander Speicherhaus.
Tussen beide gebouwen werd een brug gelegd zodat bezoekers daar weldra de pampa en het carnaval van Rio
in 1/87e kunnen gaan bekijken.
En in het oude gedeelte zijn ze trouwens de wat mindere delen ook al volop aan het vervangen.





On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

WVA

Als de corona pandemie achter de rug is, is dit een van de eerste tripjes die ik ga maken. Staat al lang op mijn verlanglijstje...

Floris


Martin Welberg

Citeerzeer sociaal bedrijf - werknemers werden afgelopen jaar verder betaald, ook al waren er geen inkomsten

Zo zijn er wel meer weet je, de Duitse overheid steunt ook aardig.

oebr

ja OK Martin, maar er zijn er ook veel die dat niet zijn.  Waar ik werk bedacht de directie onlangs dat alles onder managementniveau maar eens 2 jaar een loonstop moet ondergaan (dat er de komende maanden en jaren een inflatoire vloedgolf op komst is is dan maar die sukkelaars hun probleem), terwijl boven die grens er ruimte moet zijn om marktconform te verhogen...  8)

Dat zullen Freddy en Gerrit hun mensen niet lappen, ben ik van overtuigd. 
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Boemeltrein

Voor die ook al eens naar Zwitserland komen op of op doorreis is deze baan ook een leuke, kleiner 650 m2 maar toch.
https://www.kaeserberg.ch/fr/

Kautenbach

Spectaculair  dat Provence deel en Monaco, mega groot zeg