Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

B-models - Uagnpps Sugar car of VTG - PDF

Gestart door Davy, 07 april 2021, 17:50:22 PM


bb67400fan

De (prototype) modellen in zijn vitrine zijn alvast veelbelovend. Prachtig, gedetailleerd model!

ERVIN


B_Modelbouw

Wordt een dure samenstelling als je er een volledige stam van wil maken... want drie is niets  ???

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Stef71


ERVIN

Heel zeker , check even uw PM.  ;)

En inderdaad een bloktrein van deze wagons zal wel heel knap zijn , maar ook heel duur. :'(

Metpetergaathetbeter

ik pas voor nog meer bloktreinen, genoeg en ze komen uit dezelfde fabriek. Soms moet ne mens een steen van hart kunnen maken hoe verleidelijk het ook is  :-\

SuSke

't Zijn zeker mooie wagens en er zal een markt voor zijn, zonder twijfel.
Maar een equivalent van €70,00 per wagon. Verzendkosten laat ik nog in het midden...  LS-allures ??

Hoe mooi ze ook zijn, en hoe graag ik ze ook zou hebben, ik maak van mijn hart een steen en laat ze liggen. :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

er wordt geklaagd over de prijs maar kijk in gelijk welke cataloog en een lange goederenwagon met wat details en onderdelen die gaat toch al een tijdje vlot naar de prijs.

Zelfde kan gezegd worden van LS personenrijtuigen. Roco en de rest volgen ook die trend.......enkele jaren terug kocht ik mij bij Roco enkele Zwitsers (2 met een restauratierijtuig Zw. binnenlandverkeer-of elders dan Belgie heen) dat laatste deed ik van hand  en die wagons toen  kosten nagenoeg zo veel als een LS)

hapkin


PeterVG

De keuze voor een dure gedetailleerde wagen is in dit geval ongelukkig. Een budget model was een betere keuze. De wagens komen enkel in de herfst tot inzet als bloktrein. Je hebt dus meteen 20 wagens nodig. Eind 2017 waren ze vrij veel te zien achter HSL locs tussen Montzen en Antwerpen. Het voorbije seizoen spoorden ze via Essen naar Antwerpen. Kortom een hoge investering om een realistische trein te vormen die je amper op het Belgische net ziet.

Metpetergaathetbeter

oef ik probeer al mijn treinen te situeren tss 1985-2015  ;D

Metpetergaathetbeter

mart ongetwijfeld een leuke wagon voor iemand die nog niet zoveel (goederen)wagons heeft om een leuke trein letterlijk en figuurlijk samen te sparen  8) ;D

Stef71

Citaat van: ERVIN op 10 april 2021, 19:08:23 PM
Heel zeker , check even uw PM.  ;)

En inderdaad een bloktrein van deze wagons zal wel heel knap zijn , maar ook heel duur. :'(

Check 😉.
Iedere bloktrein is knap maar helaas tegenwoordig ook pokkeduur.
Een deftige sleep containerwagens is tegenwoordig ook al aardig aan de prijs. Maar dit slaat toch alles, om en bij de 209 euro voor drie wagens.     
Aangezien we in België op het spoor links rijden , laat ik ze rechts liggen. Hadden mooi in de vitrine gestaan maar niet aan deze prijs

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stef71 op 11 april 2021, 09:12:08 AM
in België op het spoor links rijden , laat ik ze rechts liggen. Hadden mooi in de vitrine gestaan maar niet aan deze prijs
moet zeggen dat ik deze wel goed gevonden vind.

Je zou kunnen opteren om er 1(samen met anderen).,2 of 3 in de vitrine kunnen zetten......samen met die waar je er waarschijnlijk ook van hebt, te duur om er heel veel bloktreinen mee samen te stellen.

Trouwens in een trein kan ten gevolge van diverse factoren ook 1.2 van die 3 (die andere uit de vitrine)te rechtkomen, want je vind zelfs personenrijtuigen tss goederenwagons ......