Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

voorstel msm loc 2021

Gestart door Metpetergaathetbeter, 04 april 2021, 11:48:24 AM

svvander

De andere willen niet... zeker?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 07 april 2021, 21:10:24 PM
De andere willen niet... zeker?

Twijfel je aan de woorden van Luc Dooms...?
Ik weet zeker dat hij overal al tig keer geprobeerd heeft!

;)

svvander

Ik twijfel aan niemand... wie ben ik om iemand in twijfel te trekken. Maar stellen we de juiste vraag? Ik bedoel maar: "Beste invoerder, wij willen wel 100 stuks afnemen van iets waar overstock van is... goodwill + stock weg + publiciteit..." Zo zie ik het. Vermoedelijk veel te zwart/wit.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Ik word hier toch zo moe van.... :( :( :(

;)

Metpetergaathetbeter

eens het moment om eens iets uniek te maken/kopen niet andermans winkeldochters over te pakken.Daar krijg je toch vaak genoeg de gelegenheid die te kopen her en der

Trouwens als je dat meer dan 1 keer doet bestaan er op den duur  geen winkeldochters meer en is het vollen bak(prijs) !

SirGresley

Ofwel 212/213 of 205 met enkele koplampen?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

PeterVG

Waarom niet eens internationaal gaan.
Zoals ik begrepen heb uit eerdere bijdragen van Luc hebben de grote modelspoorfabrikanten geen belangstelling in vrij kleine oplages voor het MSM model. Wat als een partner gevonden kan worden om internationaal te gaan. Concreet denk ik dan aan de Lineas Modalshift loc die veel in Frankrijk aan het werk is. Met een Frans modelspoorblad als partner moeten de grote fabrikanten toch overtuigd kunnen worden om deze unieke loc in model uit te brengen.

Lineas 186 252 Modal Shift @ Soignies by Peter Van Gestel, on Flickr

Fretbol

Deze loc was toch reeds aangekondigd door Märklin/Trix ?

Grtn,

Anthony  ;)

mardig23

En ik heb die Modalshiftloc al voorgesteld als MSM model in 2019, een blad of 200 terug in deze discussie🤣

MaTrix heeft deze, en nog enkele andere 186-en inderdaad aangekondigd, en vervolgens weer geannuleerd.
Er is een volledig nieuwe 186 in onrwikkeling, en dit jaar zou die nog verschijnen.

Ik ben benieuwd ???
Mvg Karl

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

dan zouden we onze heil bij een andere constructeur moeten gaanzoeken(voor mij geen probleem) , is die dan bereid het aantal loc's te produceren dat MSM aan de man brengt  en ook is die bereid voor AC en DC eentje te maken zonder decoder, met decoder, met geluidsdecoder voor beide systemen ?

Metpetergaathetbeter

of we houden het iets goedkoper, je weet in de toekomst komen die vloeib.ijzerertswagons uit waarom bv niet de tsswagons te laten maken (ik dacht dat Laser dat in het verleden al eens deed ?

1885

Citaat van: mardig23 op 30 april 2021, 10:40:35 AM
MaTrix heeft deze, en nog enkele andere 186-en inderdaad aangekondigd, en vervolgens weer geannuleerd.
Er is een volledig nieuwe 186 in onrwikkeling, en dit jaar zou die nog verschijnen.

Ow hebben ze die geannuleerd? Zonde!

mardig23

Eigenlijk is dat goed nieuws hoor!

Ze hebben een volledig nieuwe 186 ontwikkeld, en deze #modalshift komt met dit/deze nieuwe onderstel/kap.

Hij zal vermoedelijk dus wat kwaliteitsvoller zijn dan de "gepimpte hobbyloc" die het anders zou geworden zijn.
Op zich had ik er niet zo een probleem mee, want ik heb die Lineas 186 van Marklin ook, en ik kan daar best mee leven... :-X

Beetje geduld nog, hopelijk komen ze later dit jaar uit!
Mvg Karl

1885

Oh dat is dan wel goed.
Ja ik heb die Lineas van Märklin ook. Ook wel content van.