Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

voorstel msm loc 2021

Gestart door Metpetergaathetbeter, 04 april 2021, 11:48:24 AM

Metpetergaathetbeter

Vraag blijft dan alleen of Piko de dezelfde aantallen AC -DC zal willen produceren als de vorige aantal die MSM aan de man/vrouw bracht, misschien weet Luc daar iets meer van ?

doomslu

Het is niet dat we daar niet willen over communiceren, maar er ligt echt nog helemaal niets vast.
Alle opties zijn dus nog steeds open.

Wat we uit onze ervaringen geleerd hebben is dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen. En vooral ook dat we tot nog toe enkel met Van Biervliet een partner hebben gevonden die de lezer en abonnee een korting kon (of wou) schenken.

Als het ei is uitgebroed horen jullie het wel. Maar laat ons nu even eerst de modellen van 2020 uitleveren. Hopelijk binnenkort... voorlopig is het ook nog wachten op meer nieuws hierover.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Modelspoorhobby

Citaat van: factageklerk op 06 april 2021, 21:00:47 PM
Waarom is geen rangeerdiesel van de reeks 73 of 82 van Piko...

Dat vind ik ook om die eens in een betaalbaar kant en klaar model uit te brengen.  ;)
Het moet niet altijd uit dezelfde hoek komen.

Rangeerduivel

#33
Citaat van: Modelspoorhobby op 07 april 2021, 08:52:38 AM
Citaat van: factageklerk op 06 april 2021, 21:00:47 PM
Waarom is geen rangeerdiesel van de reeks 73 of 82 van Piko...

Dat vind ik ook om die eens in een betaalbaar kant en klaar model uit te brengen.  ;)
Het moet niet altijd uit dezelfde hoek komen.

Een ander nummerke zou altijd kunnen, maar wat mankeert er aan de bestaande modellen dat ze niet "kant en klaar" zouden zijn?
En zoals Luc al meerdere malen heeft gezegd
Citaat van: doomslu op 07 april 2021, 08:52:23 AM
En vooral ook dat we tot nog toe enkel met Van Biervliet een partner hebben gevonden die de lezer en abonnee een korting kon (of wou) schenken.
Als ze niet willen dan willen ze niet hé, "je kan een paard naar het water leiden maar je kan het niet doen drinken", ook al blijf je er jaren over doordrammen... ::)

;)

erik de noorman

Waarom geen reeks type 270. Paul Bellon is bezig zo een bouwdoos te ontwikkelen. Keuze tussen een afgewerkt model of een bouwdoos. Kan je het tijdperk zelf kiezen.

Erik.

Michael

Voor mij hoeft het niet elke keer een loc te zijn, wat mij betreft een mooie serie rijtuigen M? de kenners zetten er wel een nummer bij wat nog niet is uitgebracht.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Waarom eens geen prachtige set met GCI rijtuigen als opvolger van de zeer gemiste Goover modellen
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Blijkbaar dringt het nog niet goed door....
Van Biervliet maakt geen type 270
Van Biervliet maakt geen M rijtuigen
Van Biervliet maakt geen GCI rijtuigen
Van Biervliet gebruikt alleen reeds vervaardigde modellen maar geeft ze enkel een ander jasje voor de MSM-actie

En de anderen WILLEN niet, die willen de volle pot!

;)

Metpetergaathetbeter

#38
inderdaad met AMSAC zijn wij tenslotte ook bij VBV terechtgekomen omdat anderen niet geïnteresseerd waren omdat het er maar 500(wagons AMSAC 50 jaar) waren (5 verschillende nr.) of wij er veel meer per stuk moetsten bestellen.  Een bouwdoos/afgewerkt(prijs?) daar vind maar een tiental geïnteresseerden (stel de vraag?)voor en dan nog voor men moet betalen wanneer ze vernemen wat het uiteindelijk kosten gaat zullen velen uithaken.Maar je kunt de vraag stellen ?

Ik wou dat ook niet eerder iets  in het hoederenhoek gooien voor Luc met hetzelfde argument(die aantallen) kwam, zou niet willen dat men mij verdenkt van iets gestuurd er door te willen krijgen.

Stel voor dat Luc nog eens hoort of er andere kandidaten zijn. Trouwens VBV is ook niet (over heel de lijn) mijn vriend(maar als hij iets doet mag het ook gezegd worden (mocht het niet zo zijn ik zou het ook zeggen zonder twijfel.

Mijn idee was een leuke loc, die zijn kwaliteit bewezen heeft en een uitzondering was op de regel (laatste NMBS groen en ook de enigste in 2 versies mogelijk t.e.n 2014 en een versie erna, beiden zouden mij bekoren.

Maar mocht er een andere 62 gemaakt worden stel ik mij de vraag of ik die zou....ik heb er reeds een kleine 20 st met verschillende nr. Roco, B-Models (62-62 Infrabel)

Metpetergaathetbeter

Trouwens zo'n generatorwagon in lichtblauw(oude bagage-rijtuig, het rijtuig is er al (of net niet)in het groen van LS misschien dat Luc daar eens zijn "oor te luisteren leggen"

Ook dan komt het niet uit W-Vlaanderen maar uiteindelijk komen ze uit hetzelfde China met de container en verdiend er iemand anders iets aan.Ook dit rijtuig is speciaal en misschien met speciaal nr ) of zo'n oranje I2 (1/2 klasse met speciaal nr is ook altijd leuk

ACFI

Rudy,

de MSM lok is zoiets als de jaarlijkse brief naar Sint-Maarten/Sinterklaas/Santa Claus1.

Wanneer je die brief begint, dan schrijf je op wat je graag in je schoen/klomp/kous zou willen zien op het feest van de bovengenoemde heilige. Je ligt er niet wakker van of dat wel mogelijk is. (naarmate je ouder wordt, laat je de rede toe en het plezier van het schrijven vermindert navenant).

Voor de ouders/suikertantes/MSM Redactie2 is dat natuurlijk een ander paar mouwen.

En vooral, beste collega's, probeer het een beetje plezierig te houden. Buiten is het al droevig genoeg.

Zelfs onze jaarlijkse hoogmis in Neurenberg is ons afgenomen. En de kruistocht langs Vlaanderens en Hollands' cultuur centra op zoek naar dat ene wagonnetje dat we nog missen in onze collectie, is al evenzeer verboten.3

ACFI

1 Schrappen wat niet in je regio of religie past.
2 Sommigen in deze opsomming worden ook sponsors genoemd. Andere faciliteren alleen maar.
3 Verzamel je Traxxen of Tauri, dan is dat sowieso een hopeloze opdracht want er komen meer varianten uit dan je geldbeugel of modeltreinzolder aankan. Laat je hobby geen Sisyphushobbytm worden.

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat wij het altijd plesant maakten - vragen stellen waarvan je weet dat ze toch niet mogelijk zijn is eigenlijk zelf achter slecht nieuws wachten waarvan je weet dit het eraan zit te komen

Metpetergaathetbeter

#42
trouwens wanneer we nu in gang schieten zal het hoogwaarschijnlijk maar geleverd worden in het postnataal Covid19 tijdperk (hopelijk is het dan al geëindigd ?) Begin 2022

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 april 2021, 17:40:36 PM
trouwens wanneer we nu in gang schieten zal het hoogwaarschijnlijk maar geleverd worden in het postnataal Covid19 tijdperk (hopelijk is het dan al geëindigd ?) Begin 2022

Ge zijt positief met 2022. Maak daar maar snel 2024 (sommige bronnen spreken als over 2030, mij hoor je niet klagen ik vind dees eigenlijk topzo thuiswerk)
Greetz

Thommy

factageklerk

Citaat van: Rangeerduivel op 07 april 2021, 16:28:17 PM
Blijkbaar dringt het nog niet goed door....


En de anderen WILLEN niet, die willen de volle pot!

;)

het is ook maar een voorstel....... we weten ook dat kapitaal meer is dan sentiment bij een locmodel...... en dat dit meespeelt bij fabrikanten