Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

voorstel msm loc 2021

Gestart door Metpetergaathetbeter, 04 april 2021, 11:48:24 AM

ACFI

En waarom alweer een loc die enkel de laatste jaren heeft gereden?

Er zijn meer versies van tijdperk III en IV die ontbreken. En daar zitten ook wel unieke tussen.

Alhoewel, zo blijft er meer budget voor een model uit Sonneberg, Bergheim of Göppingen. 

ACFI

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

the_gold


the_gold

Of de tsp 5941 met de verschillende koplampen?
Beide kanten bestaan in model dus realiseerbaar in 1 mal?
En als we enkele €'s per model aan het tsp schenken in deze toch 2 moeilijkere jaren met weinig activiteiten zou dat een mooie zaak & geste zijn.



Metpetergaathetbeter

je zou net als velen anderen (ik ook) gewoon lid kunnen worden en dankrijg je er nog om de 2 maand een leuk tijdschrift bij

Metpetergaathetbeter

velen vinden de Marklin/Trix geslaagder, ik trouwens ook (als je tenminste bij degene gaat shoppen die ik voor ogen had)

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 april 2021, 12:12:00 PM
velen vinden de Marklin/Trix geslaagder, ik trouwens ook (als je tenminste bij degene gaat shoppen die ik voor ogen had)

Denk dat het correcte ergens tussen in zit. De MSM versie expo vind ik prachtig van VBV maar de andere kleurstellingen komen meer tot hun recht bij Matrix (mede door de foutjes van beide en ook ss doordat we jaren gewend waren van verkeerde roco modellen)

En heb ik nooit gelezen dat een dummy bijna even duur is?
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

#22
ja in principe ongeveer even duur, maar ik dacht dat de dummy 55 VBV hierop een leuke uitzondering was, als het goed is (de geste toch) moet je het ook zeggen hé

Maar tot nu toe liet nog geen enkel opperhoofd zich in met de bedenking.......Ik denk dat Chief Luc vanop zijn Appaloosa EEN oog in het zeil houdt....voor hij de aanval aanvangt op de trein ....

Misschien met de Paasperiode zijn zij reeds bezig een ander ei aan het uitbroeden ? Wie zal het zeggen....

factageklerk

Waarom is geen rangeerdiesel van de reeks 73 of 82 van Piko...
 

Metpetergaathetbeter

dat is nu een iets is dat eigen aan een voorstel(dat je niet gebonden bent) dat je ook een ander voorstel kan doen vandaar dit ook voorstel heet. Tot nu toe kwam een MSM LOC steeds uit een rangeerstation uit het Westvlaamse. misschien dat hij ook elders OOK op het spoor kan gezetworden ?

factageklerk

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 april 2021, 21:06:29 PM
dat is nu een iets is dat eigen aan een voorstel(dat je niet gebonden bent) dat je ook een ander voorstel kan doen vandaar dit ook voorstel heet. Tot nu toe kwam een MSM LOC steeds uit een rangeerstation uit het Westvlaamse. misschien dat hij ook elders OOK op het spoor kan gezetworden ?

Dat dacht ik dus ook, zonder afbreuk te doen aan de modellen die al reeds van West Vlaams rangeer terrein komen. We hoeven niet steeds uit hetzelfde vaatje te tappen. Misschien het overwegen waard..... ;)
 

Thommy

Citaat van: factageklerk op 06 april 2021, 21:58:54 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 april 2021, 21:06:29 PM
dat is nu een iets is dat eigen aan een voorstel(dat je niet gebonden bent) dat je ook een ander voorstel kan doen vandaar dit ook voorstel heet. Tot nu toe kwam een MSM LOC steeds uit een rangeerstation uit het Westvlaamse. misschien dat hij ook elders OOK op het spoor kan gezetworden ?

Dat dacht ik dus ook, zonder afbreuk te doen aan de modellen die al reeds van West Vlaams rangeer terrein komen. We hoeven niet steeds uit hetzelfde vaatje te tappen. Misschien het overwegen waard..... ;)

Dacht dat ze ooit Olaerts gevraagd hebben maar die geen interesse had. Mss dat Piko iets kan idd. Nen Brossel?
Greetz

Thommy

efl045


GDE

Me dunkt dat enkel Vanbiervliet hier interesse in had . Dus als het uit hun gamma mag komen ... 6333 in groene kleurstelling zou me wel in verleiding brengen . https://flic.kr/p/2jqEYHy  , voorbeeldje op Flickr gevonden .

efl045

Dat zou mij ook wel kunnen bekoren, alleen al door de foto, spoor1 in Gent Sint Pieters in 1990 en richting Eeklo, 't zou zelfs mogelijk zijn dat ik op die trein zat  ;)